Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liinailu kylmemmillä säillä?

08.07.2007 |

Hei kokeneet liinailijat!

Mietin jo (pessimististä ehkä, mutta kumminkin..) tulevaa syksyä ja ulkoiluja 2-vuotiaan ja vauvan (nyt 2kk) kanssa. Vauva kulkee tällä hetkellä lähes aina liinassa ja nyt pohdin, millä varustuksella pärjättäisiin myös syyssäissä.

Onko kellään kokemusta kantotakeista; mikä olisi käytännöllisin ja säänkestävin malli?

Oletko liinaillut myös talvella ja jos, niin millaisin varustein?

Entä jos täytyy imettää kesken ulkoilun; onnistuuko se mitenkään ilman paleltumisia? Vai luottaisiko siihen, että vauva kasvaa eikä syö enää niin usein...?

Kiitos etukäteen vinkeistä!

t. Ompunäiti

ps. Voisin myös ostaa käytetyn kantotakin (M/L), jos sinulta löytyy sellainen tarpeettomana!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen myös talvella liinakannetun lapsen kokemuksella:

Talviliinailu on helppoa oikeilla varusteilla :) Kantotakit olen tehnyt itse, pari on A-linjaisia äitiystakkeja, pari ihan tavallista takkia, joihin kaikkiin olen myös ommellut eteen sellaisen " lipareen" , jonka saa vetoketjuilla kiinni, ja joka sitten suojaa lasta. Ilman " liparetta" takit näyttävät normaaleilta takeilta :)

Vauvalla on takin alla ollut päällä sisävaatteet (body ja puolipotkarit) sekä jokin toinen vaatekerta. Päässä kaksinkertainen pipo (esim. kypärämyssy ja villamyssy). Jaloissa toppatöppöset. Käsissä ei välttämättä mitään, kun jäävät hyvin takin ja liinan alle. Sellainen kantokauluri on hyvä, sillä se suojaa myös kantajan rintakehää tuulelta ja lumelta. Niin, ja kantajalle kenkiin piikit ehdottomasti!

Mulla kaikki kolme ovat olleet 0-4kk ikäisiä talvella, joten imetystä on tullut harrastettua ulkona paljonkin. Kantotakin " lipare" suojaa hyvin sekä vauvaa (vauva puoliksi takin sisällä) että rintaa. Ja kun vielä etsii puistostakin suojaisan penkin ja kääntää selän viimaa vastaan, on homma toiminut tosi hienosti. Lisäksi mulla on aina ollut mukana (repussa) sellainen solumuovinen istuinalusta, ettei peppu jäädy :)

Vierailija
2/2 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet oikea pro, kun imetyskin on mennyt noin hyvin talvisäillä!! Mulla on siinä kohtaa hankaluuksia näin heinäkuullakin... : )

Mutta kiitokset tosiaan viestistäsi - itselläni vahvistui olo, että kantaminen voi toimia muulloinkin kuin näin kesällä. Ja hyvä tietää noista vauvan vaatetuksista myös. Käsityötaitoni eivät riitä lähellekään kantotakin itse ompelemista, mutta kaupasta varmaan löytyy sopiva malli. Kellään kokemuksia Mam Original -takista?

O.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla