Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUKUISTEN LOPPUVIIKKO***

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamana yönä nyt pitänyt tyynyä polvien välissä, kun nukun kyljelläni ja kummasti on auttanut uniin. Nukun paljon paremmin. Edellisissä raskauksissa noita tyynyjä onkin pikkuhiljaa kertynyt useampia; masun alle, selkää tukemaan, polviin... On kestänyt aina tovin, ennen kuin olen muurannut itseni hyvään asentoon ja saanut nukahdettua. Onneksi riittä vielä tuo polvityyny :)

Kavereita joilla on jo kaksi lasta, on alkanut ilmoittelemaan kolmos -kuumeestaan. Tämä on tarttuvaa ;) Saa nähdä kuinka moni kuitenkaan uskaltautuu!

Doshijas 16+3

Vierailija
2/23 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen.. on tuota touhua..mä olen innostunut kestovaipoista! :) tai pojalla olen kolmisen kuukautta käyttänyt kestovaippoja ja nyt pitäisi tehdä lisää ku jäävät pieniksi..villahousuja väsäsin mutta en ole vielä keksinyt hyvää systeemiä sinne alle..vinkkejä? Vauvelillakin on tarkoitus sitten käyttää..jonkinverran on jo valmiina.

Masuvauveli potkii ja työntää itseään ulospäin..olo on energinen mutta kauhea nälkä koko ajan!!!

Voi voi, poika huutaa..

mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Puolkymppi rv ööööö ensimmäistä kertaa en muista! jotan 18+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissailtana niitettiin kaikki pellot (laidunta lukuunottamatta) ja sit säätiedotukset muuttuivatkin, että lupaavat sadetta jo tälle illalle. No, nousin aamulla ja seitsemän jälkeen aloin jo seivästämään. Onneksi tuli muutama apumieskin, niin ennen töihin lähtöä oli jo pienin pelto seipäillä.

Ollut niin kostea ilma, ettei ne heinät olleet kuivaneet vielä juuri ollenkaan, eli raskaita olivat nostella. Tulin itse töihin yhdeksi, muut jäivät jatkamaan ja isäukko aikoi siskonsa ja sen miehen kanssa vielä tulla talkoisiin, joten toivessa on, että synttärilahjaksi saisin heinät seipäille. Ens viikolla olisi sitten loppuviikko vapaata, joten toivotaan poutaa, että saataisiin ne heinät vielä katon allekin.

Meinaa kyllä väsyttää. Aloitin sen raudan syömisenkin maanantaina, mutta eipä tuo vielä ole tainnut hirveästi vaikuttaa. Magnesiumia olen syönyt jo juhannuksesta lähtien ja suonenvedot on loppuneet siihen, pientä jäykkyyttä enää ollut.

Vauva kyllä liikkuu hirmuisesti, potkii milloin minnekin puolelle ja heittää kuperkeikkaa. Ja isommatkin lapset palaavat lauantaina reissusta, ihanaa. Kova ikävä on jo ollut (minulla siis, lapset viihtyneet ilmeisesti hyvin äitipuolensa kanssa :)).

Vielä kun olisi ne hevoset tiineenä (toista ei vieläkään ole saatu siemennettyä) niin alkaisi olla kesä hyvällä mallilla.

Meinaa vaan tuo aamuinen rehkiminen jo tuntua, supistelee enemmän kuin normaalisti ja jalkoja särkee. No, onhan tässä iltavuoro aikaa istua ja ottaa rauhallisesti. Näkee sitten kotiin palatessa, että onko vielä heinätöitä tälle illalle.

Miehekkeellä olisi muuttohommat uuteen kämppään. Kaikki vaan kyselevät, että miksei muuteta saman katon alle.

Mut me ' vaan hengaillaan' . Naureskelin just miehen veljelle, että sehän menisi liian vakavaksi, jos asuttaisiin yhdessä :D

(Ja painoa oli tullut taas kilo lisää parissa päivässä, kun olen muka koittanut syödä kevyemmin.. liekö iltapalaksi syömäni ruisleipä syynä. Pitääkö leivästä luopua kokonaan?)

Marzi 18+2

Vierailija
4/23 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillon heinät onneksi muovissa jo, sellasia melkeen kuivia vähällä hapolla säilöttyjä. Oishan nuot saaneet vähän kuivempia ehkä tulla vaan alko täälläkin illalla näyttää ukkoselta, jyrisikin jo niin kiireellä käärivät. Vaan ohi meni..Hyviä tuolle tammallekin kun se on kerran puhkuriksi haukuttu. toi naapurikaupungin elukkalääkäri siis, eipä oo tamma moneen vuoteen yskäystäkään päästänyt;D

Meikäläisellä on kadonnut ruokahalu ihan kokonaan. Migreenin pelossa on pakko jotain vängällä suuhun sulloa, muuten varmaan olisin vaan mehupaastolla=) tekee tää kuumuuskin mutta kun ei jäätelökään himota.. Outo olotila ylensyöjälle. Mutta ihan hyväkin kun vararengasta löytyy.

Ja meninkin kehumaan kun ei supistele....Prkl.

eilen se alko ja tänäänkin on vetänyt moneen kertaan kovaksi. Ois nyt vaan ollut rauhallista ja vasta synnärillä sitten alkanut vuodenvaihteessa kohtu touhuamaan.

Mutta jospa se tästä, pitää katella ettei kantele mitään painavaa yms.

Mekin lähetään mun kotopuoleen lasten kanssa muutamaksi päiväksi. Kaverilla on lauantaina häät(olikin pitkä lista kuulutettuja, 070707 niin suosittu päivä, mistähän kaikki on löytäneet juhlapaikan kun ei niitä tuolla kotopuolessa hirveesti ole jos ei kouluilla tms pidä ja ne ei kyllä ihan ole kesähäiden tunnelmaan viimosen päälle sopivia..). Onneksi on isukki ostanut asuntovaunun, alkaa käydä jo ahtaaksi kun lapsia kertnyt ja mun siskontyttökin tulee lauantai-illaksi hoitoon mummulleen. Meiän kaksi pienintä jää myös hoitoon niin saan vähän nauttiakin häistä kun ei tarvii ipanoita vahtia silmät selässäkin=)

Jo vain mutta pitää vielä laskuja maksella, palataan!

Lahja 14+6

Vierailija
5/23 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! =)

Päätin minäkin liittyä joulukuisten ketjuun vaikka pitkään olen tätä teidän keskustelua jo sivusta seurannutkin. =)

Pieni esittely: Olen kohta 23-vuotias opiskelija Espoosta ja tämä on sekä minulle että avomiehelleni ensimmäinen lapsi. Laskettu aika on 14.12 ja sairaala naistenklinikka.

Potkuja täällä tuntuu välillä, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Illalla kun makaa selälleen ja vähän " tökkäisee" vatsaa saa useimmiten vastakaikua. Tai sitten se on vaan jotain vatsan murinoita joita minä hyväuskoinen luulen liikkeiksi ym. ;)

Vointi on ollut nyt ihan hyvä, ensimmäiseissä 14 viikossa tosin ei ollut paljoa kehumista. No nyt täytyypi lopetella. Kivaa liittyä seuraanne! =)

Vierailija
6/23 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kaikki loman vietossa vai mihin on kaikki miljoona joulukuista hävinnyt?! Mutta kiva kun uusia naamojakin on saatu =)

Tänne ei sen kummempaa. Tyttöjen vaatteita olen karsinut kaapeista urakalla ja laitellut myyntiin. Haikeaa on mutta vaatteita vaan ovat ja saa sitten uusia jos tyttö vielä joskus tulee (tai tämä yksilö yhtäkkiä tytöks muuttuiskin ;)

Yks mikä harmittaa on se että olen hirmu kärttynen ihan koko ajan!! Tuntuu että tiuskii vaan lapsillekkin vaikka mitään syytä ei niin oliskaan =/ Jotenkin on vaan niin saamaton ja väsyny olo! Tosin ollaanki kohta 3vkoa!!! joka päivä oltu jossain tai joku meillä ja hetken rauhaa ei ole nähty! Kaipa sekin alkaa rassaamaan ihan olan takaa!! Parhaimpina päivinä on ollu 4 menoa =O Ens viikko vielä samaa kun esikoisen synttärit mut sit olis tarkotus rauhottaa vaikka väkisin! Lapsetkaan ei osaa enää vaan leikkiä kun koko ajan pitäs olla ohjelmaa.

Kaipa se tästä =) Nyt viikonloppuna ei oo ohjelmaa ja kun on luvattu sadettakin niin mieskin touhunnee meidän kanssa eikä ole ulkoseinän kimpussa! Pitää vaan muistaa levätä!

masuherra 19+0

Vierailija
7/23 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki pitkästä aikaa!

Jotenkin on jo kolmas tulossa niin ei jaksa luuhata täällä palstalla niin paljon kun edellisten kanssa... Ja myös sen oon huomannut että aika menee nopeemmin kun ei koko aika ajattele asiaa! Ja tällä palstalla kun käy, ajattelee koko ajan asiaa...

Täällä on alkanut seesteinen keskiraskaus, rv on 15+2. Olo hyvä, naama ei kuki eikä massua vielä kovasti näy. Hipaisuja tuntuu alavatsalla eli elikko on siis elossa :-) !

Hauskaa masunkasvattelua jouluisille! Nythän se rupee vissiin tosissaan kasvamaan.

Sintagma 15+2, la 26.12 (ultran ja nlan mukaan 23.12 mutta se on mahdotonta koska olin hedelmöittymishetkellä just tullut ulkomailta eli en voinut hedelmöittyä 3pv aikaisemmin! Heh)

Vierailija
8/23 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, että täällä on paljon myös heppaihmisiä :) Mua on nyt harmittanut, kun olo on sellanen (supistaa ja liitokset paukkuu), että en tohdi hepan selkään. No olen käynyt sitten rapsuttelemassa toista. Nyt sitten on aikaa jos vaikka siskon muksut haluais talutusratsastusta. Toivon että tää olotila menis ohi ja pääsis taas köpöttelemään. Meillä vuokraaja hoitaa nyt hepan kokonaan niin ei tartte kun ihailla ja toivoa kisamenestystä. (hyvin on alkanut tää kausi). Kolme kertaa ovat olleet nyt He-A luokassa ja tulleet ekaksi, tokaksi ja kolmanneksi.

Puolkymppi: Mä kans olen nyt pitkästä aikaa hurahtanut uudelleen kestovaippailijaksi tuon poitsun kanssa (1v.). Ostin naapurilta ihanan värisiä Pul-kankaita ja bambu-collegea ja tein niistä harkkahousuja. Kaavan kehittelemiseen meni 5 pöksyt... jotka kaikki ovat hieman erilaisia, mutta nyt on sellanen kaava, joka istuu ja pitää uskomattoman hyvin vaikka pitikin olla vaan harkkapöksyt. Sisällä on vuorena yksin kertainen bambu ja lisäimuna kaksinkertainen bambupötkö, jonka saa vedettyä ulos pesua ja kuivausta varten. Päällä ohut pul ja sivuilla " bamburesorit" . Ystävänikin tilasi multa kokeeksi muutamat. Nyt vaan bambu loppu kesken ja sormia syyhyttäs päästä tekemään lisää. hintaa kun noille materiaaleille ei tullut kuin 2-3 ¿/kpl.

Mä olen käyttänyt villapöksyjen sisällä vaan tavallista harsoa. Nyt varmaan hankkisin bambua ja tekisin siitä pötkelön, koska siitä saa ohueamman ja silti tosi hyvä imuisen sydeemin. Nyt poitsu käy jo potalla ja suurin osa pissoista tulee sinne, niin ei tartte enää niin massiivista yhdistelmää. Pikku toukkelille mulla on varattu vekkulin ohuita kuoria ja tavallisia harsoja.

Vierailija
9/23 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä se kohtu on noussut jo melkein navan kohdalle selvästi näkyy kunnon kumpu jos makaa selällään. Pikkutoukkeli mylläs tänään kovasti ja kun maha nahkaa vähän kiristi niin liikkeet näkyi ihan selvästi. Välillä supistaa, mutta ei ollenkaan useasti tai säännöllisesti, niinn kuin viimeksi kun odotin.

Niin ja tervetuloa mukaan juttusiin hiljaisetkin joulukuiset !

Mymmeli rv 18+3

Vierailija
10/23 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on nyt tullut se olo mikä joitakin täällä " vaivasi" jokunen viikko sitten, eli epäilyttää onko tuolla masussa mitään? Ei mitään oireita eikä myöskään liikkeitä, ainakaan selviä sellaisia. Jotenkin on olo ettei siellä mitään enää ole..

Viime yönä synnytin ihanan mustatukkaisen tytön ;), sitä edellisenä yönä synnytin pojan. Eli nyt ne unet on siis alkanut! Ja parit painajaisetkin olen jo nähnyt. Edellinen raskaus meni karseissa painajaissa joista jo neuvolassakin puhuin, ahdisti meinaan. En muutoin näe painajaisia joten oli ihan uusi kokemus nähdä yöstä toiseen samaa kauheaa unta.

Mies lähti koko revohkan kanssa retkelle! Jopas jotakin, tajusi kait vihdoin että vaimo saattaisi kaivata vähän omaa aikaa. Aika pitkiä päiviä ollut kun isommat lapset on koulusta lomalla ja tuo pikkumies vie aikalailla aikaa ja voimia. Ja mies tehnyt todella pitkiä päiviä ja viikonloppuja tässä pari kuukautta töitä. Alkaa jo ns. vintti pimetä meikäläisellä. Onneksi miehellä alkaa viikon päästä loma!

Kyllä sitä on kait vanhaksi tullut kun suurin haave olisi että saisin siivota rauhassa vaikka kokonaisen viikonlopun :). Tyyliin kaikki kaapit ja nurkat ympäri. Ärsyttää kun tavaraa on niin paljon jota pitäisi poistaa muttei tuon 1v kanssa saa mitään tehtyä, sen mitä yrittää, niin siitä tulee kaksinkertainen homma kun herra purkaa ja penkoo ja siirtää tavaraa huoneesta toiseen. Pesukoneesta löysin yks päivä mm. hautakynttilän, esikoinen futis säärisyndin jne jne..jatkuvaa tavaroiden pyöritystä ja tuntuu että kaikki kamat alkaa olla hukassa.

No jahka se pesänrakennusvimma tulisi niin ehkä sitten saan aikaiseksi vaikka yöaikaan jotain tehtyä. Nyt oon jotenkin niin väsynyt että kun tuon nuorimmaisen saan nukkumaan en jaksa tehdä yhtään mitään!

t. mariadee ja tonttu (viikot on unohtuneet, oisko 16 tms.)

Vierailija
11/23 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki jouluiset! Rentouttava ulkomaanmatka on takana ja nyt olenkin ihan pihalla teidän kuulumisista. Ilmeisesti aika moni on lomareissuilla, kun on tainnut olla hiljaisempaa palstalla?

Hippuskainen oli jo käynyt rakenneultrassa, ihanaa että kaikki oli hyvin! Poikako sieltä oli tulossa? Itse saan odotella vielä kuukauden rakenneuä:tä!

Ja uusia mahtuu mukaan, tervetuloa päivänsäde07! Mulla sama tilanne kuin sinulla, eka tulossa. Tosin täällä ei vielä liikkeet tunnu. Välillä kuplii masussa aika lailla, mutta mistä sen erottaa että onko suoliston kuplintaa vai vauvan temuamista? Kokeneemmat auttakaa!

Joku oli kysellyt neuvolakäyntien määrästä, ihmeelliseltä kuulosti se, että Hesassa ei pääse kolmeen kuukauteen neuvolaan! Nikkiä en tähän hätään muista, mutta saitko puhuttua itsellesi käynnin jonnekin? Itselläni on tässä vaiheessa neuvola kerran kuussa, tasaisesti kuukauden välein. Olikohan nla-lääkärikäyntejä 3 yhteensä ja muuten sitten tavallinen neuvola. Lisäksi kävin np-ultrassa ja pääsen rakenneultraan pkl-maksun hinnalla. Muita ultrauksia ei ole, joten haluan noissa käydä ihan siksi, että näkisi pikkukaverin edes ne pari kertaa. Ja sydänääniä kuunneltiin jo tokalla nla-käynnillä masun päältä, viikoilla 11+5. Olisi kuunneltu aiemminkin jo ekassa neuvolassa, mutta en itse halunnut, kun pelkäsin saavani paniikin jos niitä ei kuulukaan...

Täällä maha alkaa kasvaa oikeasti :-) Ihanaa! Vai johtuneeko siitä kaikesta mässäilystä, mitä tuli reissussa harrastettua¿ Aika rohkeasti tungin napaani melkein kaikkea mahdollista, mitä reissussa vastaan tuli. Toivottavasti ei aiheuta jälkikäteen pohdintoja.. En missään kehitysmaassa kuitenkaan ollut.

Se vaan pelottaa, kun kaikki raskausoireet ovat kadonneet ja olo on varsin mainio. Vihlonnat katosivat kuin tuhka tuuleen ja kahvikin maistuu taas! Mutta jospa kaikki olisi vain sitä, että on alkamassa se seesteinen osuus raskaudesta? Pitäisi osata nauttia hyvästä olosta.. Hassua kun ensin ihmetyttää vihlonnat ja muut vastaavat, ja sitten kun ne katoavat, niin sekin pelottaa.. Vielä kun ensimmäistä odottaa, niin ei ole mitään vertailupohjaa, eikä tiedä muutenkaan mille pitäisi milloinkin tuntua.

terkuin Gaijis 15+2

Vierailija
12/23 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hyvin. Vauvaa saatiin herätellä kun veti sikeitä eikä halunnut kääntyä. ;) Ei kysytty sukupuolta. Pojan rakenneultrassa kätilö totesi kysymykseen että " ei hän mitään pojan merkkejä näe" , jonka jälkeen odotimme tyttöä. Ennen synnytystä jouduin synnytystapa-arvioon, jossa ultraaja totesi tulijan olevan poika. Meni vuorokausi sulatellessa. Ei meillä mitään väliä ollut kumpi tulee, mutta oltiin asennoiduttu tyttöön. Nyt ei haluta tästä syystä kysyä. Toivottavasti pysyy salaisuutena loppuun asti. Äiti tietty hieman salaa toivoo tyttöä, mutta esikoisen kaveriks ois ihan kiva saada poika. Kunhan ois terve... Pelottaa ihan hirveesti ettei ole...

Täälläkin ukkostaa ja sataa. Mulla on huomenna synttärit. Paras ystävä ja pojan kummi tulee pian kylään ja lähdemme sitten täältä kahdestaan kaupungille syömään ja yhdelle (tosin alkoholittomalle). Oli kyllä tarkoitus mennä terassille, mutta tällä ilmalla ei kyllä kannata. Ihana kuitenkin päästä tuulettumaan.

Pahoinvointi alkaa olla pikkuhiljaa takanapäin. Väsymys vaivaa välillä, mutta muuten olo on ok. Tuntuu kuitenkin että olen koko ajan kiukkunen. Inhottavaa.

Sateiset terveiset,

mamma05ja07

Vierailija
13/23 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energianpuuskat tulevat ja menevät vähän liian pieninä sykleinä :P Tekisi mieli penkoa ja siistiä kaikki kaapit, mutta jotenkin ajaudun nukkumaan :)

Vauvasta on tullut iso ja vahva, tai ainakin siltä tuntuu. Päivisin se ei oikein tykkää potkiskella, mutta parina yönä oon herännyt siihen, että iskuja tulee ja lujaa. Sitten se tykkää ahtautua oikean lonkkaluun luo ihan pieneen suppuun niin, että joudun sitten kävellä vinossa, jos en saa sitä tökittyä pois. Silloin tuntuu ihanasti käsienkin liikkeet, mutta muuten on kyllä ärsyttävää ja ahdistavaa. Pysyisi vaan keskellä :) Nyt se on vissiin kääntynyt potkimaan selkää, koska parina päivänä on tuntunut vain pientä möyrintää.

Milloinkas muuten kannattaa alkaa hankkia vauvalle tavaraa? Tarkoitan nyt ihan pinnasänkyä ja muita " varusteita" . Kavereilla on ollut rattaat ja sänky valmiina ennen viikkoa 12, joten siinä mielessä tuntuu, että me vähän hidastellaan, vaikka onhan tässä aikaa vielä. Senkki hankittiin vauvan vaatteille (tyhjähän sekin suurimmaksi osaksi on), mutta mitään muuta ei ole. Elokuuhun mennessä ajattelin kuitenkin ainakin sängyn saada, vaunuilla ja sellaisilla ei kai kamalasti kiirettä ole.

Välillä sitä oikein odottaa, että oispa jo joulukuu, mutta toisaalta taas hirvittää se, että puoliväli lähestyy ja nopeasti. Aika menee ihan liian vauhdilla ja tuntuu, ettei itse pysy enää perässä. Nyt kun väsymys alkaa poistua ja olo on vireämpi, ei kyllä pahemmin valittamista löydy. Lisäksi mun hiukset eivät ole ikinä olleet näin hyväkuntoiset ja kiiltävät ;) Masua vähän kaipaan. Näkyyhän se on jo ja on selvästi vauvamaha, mutta hyvin pieni vauvamaha.

Nunia ja Lumikko 18+3

Vierailija
14/23 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma05ja07: Kiva kulla, että sinullakin oli rakenneultrassa kaikki ok! Itse juuri pohdinkin, että näkeekö siellä miten selkeästi kumpi on tulossa. Taitaa olla aika arpapeliä. Itse aion ehkä kysyä, jos mies antaa luvan :-) Jotenkin on ihan poikaolo, en tiedä miksi, olen nähnyt jo useamman unen jossa synnytin pojan. Mutta ei ole mitään väliä kumpi sieltä tulee, tytölle olisi jo nimi valmiina :-) Siihen 4D-ultraan tuskin mennään, mies ei oikein näyttänyt vihreää valoa. Haluaa kaiken pysyvän jännityksessä synnytykseen asti :-)

Nunia: Itse en aio hankkia tavaroita ennenkuin syksyllä joskus... tuskin ennen syys-lokakuuta yhtään mitään. Saa nähdä jos saa tavaroita sukulaisilta sitä ennen, mutta muuten en ole hankintoja edes suunnitellut. Pari potkista ostin nyt reissusta, kun oli tosi hyvät alet ja söpöjä vaatteita. En edes tiedä mihin saamme vauvansängyn mahtumaan :-) pitää raivata asuntoon tilaa. Vaunujen osalta pitää varmaan tutustua aiheeseen kunnolla.. Kaikki kun on niin uutta eikä ole mitään kokemusta siitä, minkälaiset olisivat hyvät ja käytännölliset. Samoin turvaistuimet, sitterit, itkuhälärit jne... Apuaaaaaa :-D

Vierailija
15/23 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että löytyy pino helpommin sunnuntain aamuvirkkulaisille

Vierailija
16/23 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunia kyseli koska hankkia vauvakamoja...kaipa se on ihan omasta halusta kiinni ;) Me käytiin eilen kattelemassa turvakaukaloja tai oikeastaan kokeilemassa mahtuuko mikään meidän takapenkille..ei mahtunu! Eli auto lähtee vaihtoon sitten! Tätä vähän epäiltiinkin ja siks mentiin nyt kattelemaan kun sopiva päivä tuli vastaan. Turvakakaloiden värit on kaikki ihan yöks joten en todellakaan tiedä mistä tässä kivan vielä löytäs!! Me meinataan siis hankkia sellanen jalustallinen ihan vaan koska tilaa takana tulee edelleen olemaan vähän vaikka autoa vaihdetaankin. Tykkäisin ite enemmän tavallisista kun värejä on enempi ja ovat kevyempiä, mutta minkäs teet..

Sitterit, pinnasängyt ja vauvalelut meillä onkin jo kaikki valmiina. Vaunuja kannattaa käydä kurkkimassa koska nyt tulee syksyn värit kauppoihin..tai on osa vissiin tullutkin jo ja siten saattaa saada " vanhoja" värejä huomattavasti halvemmalla! Sitteristä mä oon tykänny heti vastasyntyneellä kun on saanu laskea heti siihen, kun lattiallekkaan ei viitsi talvella laittaa +noiden termiittien joukkoon ;)

En ite ostais kaikkea ennen 12 viikkoa mutten jättäis kaikkea viime tinkaankaan (useammalla ystävällä on hankinnat jääny kun synnytys onkin käynnistynyt ajoissa ;) Ja ei meillä ainakaan olis varaakaan ostaa kaikkea sitten kertarytinällä. Ja kannattaa kurkkia tarjouksia, esim. itkuhälyttimiä on aika usein tarjouksessa jne..

Täällä ei vieläkään tunnu kunnolla liikkeitä mutta sentään jo aika usein kun kerkee hiljentymään ja makoilee kyljellään ja välillä sohvalla kölliessä. Mutta kyllähän ne jo sais muuttua selvemmiks!!

Tänään pitää jatkaa taas raivaamista jos sais huushollin joskus siistiksikin! Ja pitää laittaa tuplan kangasosat pyykkiin jotta saa ne myyntiin ja edes yhdet vaunut pois eteisestä ;)

masuherra..ööö...meni sekasin kun muutti laskun neuvolan mukaan eli oisko..19+2

Vierailija
17/23 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten eilen istuttua ystävän kanssa parantamassa maailmaa. Oli ihan rentouttavaa. Olin kyllä jo kotona yhdeksältä. ;) Sitä se vanhuus tekee (32v.).. Tänään mies ja poika herätti aamupalan kera ja sain vielä lahjaksi toivona fleecetakin. Tuli tarpeeseen. Tänään miehen isoäiti 88v. vie meidät syömään. Hän on mullekin varamummo ja haluaa aina muistaa. :)

Hankinnoista:

Meillä on jo esikoisen jäljiltä vaunut, pinnasänky, hoitopöytä ja kaikenlaista pientä. Tosin meillä oli sekä sitteri että turvakaukalo lainassa, joten ne täytynee hankkia. Käytetyt tuplavaunut haluan myös hankkia. Poika on vauvan syntyessä 2- ja puolvuotias, mutta liikumme hyvin paljon ilman autoa päivisin ja poika on aika vilkas. Seisomatelineen aion myös ostaa käytettynä, mutta sen varaan en loskasäällä ja esim. ostoskeskuksessa uskalla jättää. Rangallisen kantoliinan saan lainaan ja pitkän aion ostaa. Esikoisen kanssa en liinailua harrastanut, mutta nyt aion kokeilla. Pieniä vaatteita on liikaakin, mutta jos tulokas on tyttö hurahdan kyllä uudestaan... Hankintoja en aio tehdä paljon ainakaan ennen syksyä. Esikoisen kanssa vaunut oli hankittu tässä vaiheessa. ;)

Ultrasta:

Mieheni ei myöskään halua 4D-ultraan. Itse olen vähän kahden vaiheella. toisaalta ois ihan kiva nähdä pikkanen, mutta toisaalta kauhistuttaa nähdä pikkanen liian tarkasti. Eikä siis haluttais tietää sukupuolta. tuskin mennään. Kysyin yksityiseltä gyneltä kannattaako mennä, ja hän oli sitä mieltä että tavallisessa ultrassa näkyy kaikki tarvittava. tietenkin ois kiva tietää kaiken olevan hyvin.

Hyvää vapaapäivänjatkoa,

mamma05ja07

Vierailija
18/23 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa käyn koko odotus-palstalla... Kiva, että kaikilla on niin hyviä kuulumisia :) Itseänikin välillä pelottaa, onko masussa mitään jne., mutta kaikki merkit viittaavat kyllä siihen, ettei ongelmia ole. Vatsa on kasvanut kovasti (esikoisen kanssa pysyi näillä viikoilla vielä piilossa): olen käyttänyt mammahousuja jo kolmisen viikkoa. Välillä masussa tuntuu nykäisyjä, jotka saattavat olla vauvan potkuja, mutta saattavat kyllä olla ruuansulatusliikkeitäkin.

Suomen-lomaakin on kestänyt jo kolme viikkoa, ja monta viikkoa on vielä jäljellä. Palaan " kakkoskotimaahan" vasta elokuun lopulla, mutta sitä ennen on pari seminaaria täällä Suomessa. Nyt olen lepäillyt sen, mitä 3-vuotiaan kanssa pystyy, tavannut sukulaisia ja nauttinut suomalaisesta ruuasta. Heinäkuun aikana aiomme vähän matkailla Suomen sisällä miehen ja esikoisen kanssa.

Reilut kaksi viikko sitten oli neuvola, äitiyspolikontrolli ja np-ultra (kaikki samalla viikolla), nyt onkin melkein neljä viikkoa seuraavaan neuvolaan ja rakenneultraan.

En ole paljoa miettinyt vauvatavaroiden ostamista, koska esikoisen jäljiltä on oikeastaan kaikki. En tiedä, jaksammeko roudata yhdistelmävaunuja tai pinnasänkyä takaisin Suomeen, mutta uusiahan saa nopeasti ostettua. Vaatteita on sen verran, ettemme ole vielä päättäneet, otammeko äitiyspakkausta tällä kertaa. Kestovaippoja olisi hankittava minikokoakin, koska esikoinen käytti kertiksiä ensimmäiset puoli vuotta. Esikoisen kanssa en halunnut tehdä ostoksia ennen kuin 30 viikkoa oli täynnä, ja nyt olisi vähän samat fiilikset.

Cillama rv 15+1

Vierailija
19/23 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuli valvottua melkein kolmeen asti yöllä.. Luin hyvää kirjaa enkä malttanut laskea sitä käsistäni. Nyt on ihan nuijalla päähän lyöty olo, pitänee mennä katsoman kaapista jotain " aamupalaa" .. Se on lomassa ihanaa, että rytmit voivat rauhassa heittää häränpyllyä. Pitää vaan osata ajoissa ruveta muuttamaan niitä normaaleiksi.

Lueskelin eilen täältä vauvan nettisivuilta rattaiden osto-opasta, kiva että noita oppaita on ruvettu laittamaan tänne kaikkien katsottavaksi, kun itselläni ei ole mitään vauvalehtiarsenaalia, mistä saisi hyviä vinkkejä. Kaveri oli hankkinut turvaistuimen ja rattaat Saksasta netin kautta ja on tosi tyytyväinen, sai huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta, ilmeisesti joku kalliimpi merkki.

En edes tiedä minkälainen auto meillä syksyllä on (nyt ei ole ollenkaan), joten ei oikein voi ostaa tässä vaiheessa turvaistuinta, tai rattaitakaan. Tai sitten pitää hankkia auto tarvikkeiden mukaan :-)

Oletteko muuten käyneet keräämässä mansikoita pellolta? Onko nyt jo hyvä aika? Mieli tekisi hirveästi tuoreita mansikoita ja pakkaseen olis kiva saada niitä myös. Pääsisiköhän ensi viikolla pellolle.

Masussa kuplii koko ajan, lieneekö nälkä kuitenkin? ;-) Olo on kyllä pullea!

Iso-G ja pikku-g 15+3

Vierailija
20/23 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä aiheeseen liittyen kertoa anekdootti omasta miehestäni:

Loppukeväästä, kun raskausoireet alkoivat velloa kropassa, pyysin meistäni tuomaan Suomen-kodista (meilä siis mies töissä Suomessa ja minä ulkomailla) isompia rintaliivejä ja mamma-alushousuja. Mies löysi laatikon, johon olin pakannut kaikki odotus- ja äitiysvaatteet - ja toi matkalaukussaan KAIKEN. Sieltä sitten tuli (rv 10 tai jotain) imetyspaidat, imetysliivit, kantoliina yms... Mies vain tuumasi, että enhän minä noista tiedä, mitä ne ovat... Ja todellakin olin pyytänyt vain ja ainoastaan tietynkokoisia rintaliivejä ja alushousuja. No, mies saa vielä pakkailla imetyskamppeita uudestaan, koska luultavasti muutamme Suomeen ennen synnytystä.

Huoh.. joskus luulin valinneeni miehen, jonka kanssa olisi helppo jakaa lasten- ja kodinhoito.