Vinkki P&T:n omistajille
Käytössä huomasin muutaman "ongelman" P&T:n kanssa... eli siis sadesuoja, kun vaunut ovat vain yhden lapsen käytössä sekä jalkapeiton puuttumisen (ei kuulemma kuulu P&T:n valikoimiin).
Ainakin Sporteihin käy ihan tavallinen Brion rattaiden sadesuoja ja jalkapeitto-ongelmakin ratkesi ostamalla sellainen Gracon yleismallinen jalkapeiton. En ole ihan varma onko näitä myytävänä suomessa, kun en niitä täällä katsonut. tarve tuli Torniossa ja lähin lastentarvikeliike oli Haaparannalla, josta jalkapeitto löytyi (hinta 179Kr, eli n. 20€).
Ja hoitolaukun käyttöhän on näissä melkein mahdotonta. Itse hankin ne sivulaukut, mutta ovat joskus tiellä roikkuessaan vaunujen molemmilla puolilla. Huomasin, että toisen näistä laukuista voi kiinnittää myös työntöaisaan eikä ole lapsen tiellä (ainakaan, jos sisaristuimessa alla istuu suht lyhyt lapsi, meillä 6kk 70cm ja tilaa vielä jäi reilusti).
Kommentit (2)
Tuo jalkapeitto on kyllä ollut tosi hyvä. Sen saa suojaksi sekä pääistuimeen että myös sisaristuimeen, jos istuin on päällä =) Kannattaa käydä kysymässä Gracoa myyvistä liikkeistä.
Meillä on pääistuimessa Teutonian lampaantalja, joka on leikattu vaunujen (siis Teutonian istuinosaan sopivaksi) muotoon, on ihan hiukkasen liian iso, mutta pelittää kyllä näissäkin. Taljassa on reiät vöille. Tosin en ole ihan varma, onko tätä enää saatavilla. Itse kun hankin esikoiselle vaunuja syksyllä 2005 niin silloin löytyi enää 1kpl maahantuojalta. Jos tarvitaan järeämpää "kalustoa" (kun vauva nukkuu vaunuissa), niin meillä on Brion lämpöpussi, joka pelittää vaunuissa ihan hyvin. Tosin meillä ei koskaan ole silloin ollut sisaristuinta päällä.
Ja ne sivulaukut... oletko kiinnittänyt ne niin, että olet avannut vaunujen lukituksen ja laittanut sen toisen remmin niiden "lukkojen" toiselle puolelle (olihan taas varmasti selvästi selitetty =D )?? Meillä ainakin näin pysyy laukut tosi hyvin suorassa eivätkä hankaa pyöriin oli kyydissä sisaristuin tai ei. Nykyisin kyllä mielummin pidän sitä toista laukkua siinä työntöaisassa, niin vaunut eivät ole niin leveät.
Meillä ei ainakaan ole vielä hajonnut vaunuista mitään, mutta ovatkin olleet käytössä vasta vähän yli kuukauden... *koputtaa puuta*
Tuo jalkapeite kiinnostaa. Nyt ostin Emman lämpöpussin ja se on liian iso mielestäni. Harkitsen P&T oman tilaamista, jos pelittäisi paremmin.
Minulta yksi varoitus: vetoketjuja,jolla varsinaisen istuimen puolimakaavaan asentoon, ei kannata vetää kiinni ilman että samalla nostaa selkänojaa ylöspäin. Näin olen itse aina tehnyt, mutta mieheni veti ilman tätä ja muovinen &-merkki jäi käteen.
Ilmoitin asiasta Pramworldiin, josta olemme vaunut hankkineet. Lähettivät sitten postissa pari kangaslappua, jotka saa laitettua tilalle, mutta eivät kyllä kauheen hyvin pysy paikallaan.
Onko muilla vaunut pysyvät kasassa?
Mihin kiinnitätte sivulaukut silloin kun ei ole sisraistuinta mukana vaan yksittäisinä vaunuina. Meillä usein valuu silloin, etenkin jos eivät ole ihan täynnä, ja hankaavat renkaisiin. Silloinkun (meillä vielä päällä) sisaristuin mukava ongelmaa ei ole kun laukun saa paremmin kiinnitettyä.