Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektion kokeneet huomio!

08.10.2008 |

Kirjoitin tämän vahingossa odotus osastolle.. siis..

Kertokaa kokemuksia! Onko teillä sujunu puudutus ja leikkaus hyvin?

Mut on leikattu 3 kertaa ja joka kerralla on ollut ongelmia epiduraalin laiton kanssa. Oon joutunu olemaan tosi kauan sykkyrällä kun eivät ole meinanneet saaha puudutusta laitettua. Kyselin toisella kerralla syytä mistä se voi johtua eivät osanneet sanoa. Kolmas kerta oli yhtä vaikea ja loppujen lopuksi puudutus ei ollut ihan kohdallaan vaan tunsin kipua kun leikkaus alotettiin ja mut nukutettiin aika sukkelasti!

Nyt kun neljättä odotan ihan alkumetreillä, jo jännittää miten tällä kertaa sujuu..

Nukutus oli kyllä aika kamalaa kun eivät ehtineet paljoa valmistella/varotella ja kun ei vauvaa heti nähny niin tuntui aika oudolle.. Varsinkin kun joku kertoi että tyttö tuli ja sit kun vauva tuotiin heräämöön se olikin ihan samannäköinen ku vauvan isoveli syntyessään! :) Mun piti kurkata vaippaan ennenku uskoin että tyttö se on! :D

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisellä kerralla puudutus toimi heti ykkösyrittämällä,tosin sain ilm.liian suuren määrän,koska vauvan syntymän jälkeen vielä ollessani leikkurissa tulin todella huonovointiseksi.Nyt toisella kerralla puudutetta laitettiinkin tämän vuoksi vähemmän,tosin se saatiin perille menemään vasta neljännellä yrittämällä,osui kuulemma kolmesti verisuoneen ennenkuin oikea osoite löytyi.Siinä vaiheessa kun muutenkin oli kiire ja hätä vauvan sekä omasta voinnista se selkä sykkyrällä oleminen tuntui kyllä ikuisuudelta.

Sinänsä itse sektiot ovat sujuneet täydellisesti,ei mitään huonoja muistoja niiden osalta.

Kurjaa että olet kokenut ongelmia puudutusten laitoissa,mutta jos vaikka tällä kertaa kaikki menisi jo ongelmitta :) Onnellista odotusta sinulle.

Vierailija
2/2 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on plakkarissa erittäin positiivinen sektiokokemus viime vuoden keväältä. Syynä suunniteltuun sektioon oli totaalietinen istukka. Istukka alkoi vuotaa jo rv35 mutta levolla ja rauhallisella olemisella päästiin rv36+5 saakka, jolloin sektion ajankohdasta viimein päätettiin. Sektio oli sitten rv36+6.

Itse leikkaus oli kuin oppikirjasta -näin sanoi kätilö ja lääkäri. Itsekin koin operaation helpoksi. Puudutuksena TAYS:ssa käytetään (tai ainakin silloin käytettiin) spinaalia ja se onnistui ensiyrittämällä. Puuduin kyllä totaalisesti enkä tuntenut leikkauksessa kuin sen paineen tunteen kun vatsaa vellattiin.

Ainoa "oppikirjasta" poikennut asia oli istukka, joka ei meinannut irrota. Tästä syystä mulle lisättiin humauttamalla puudutetta koska se kuulemma voi auttaa istukkaa irtoamaan. Tuosta lisäyksestä tuli kumma olo, olin muutaman sekunnin ihan sekaisin ja sopertelin ties mitä. Kätilö ja mieheni taputteli mua kädelle ja höpötti, jotta en vaipunut horrokseen. Tunne meni nopeasti ohi ja istukkakin vihdoin irtosi. Verta menetin tuon istukan takia 2,5l ja se teki olon aika heikoksi joksikin aikaa.

Mutta päällisin puolin kelpo kokemus, seuraavana päivänä pääsin suunnitellusti ylös ja kävelemään ja toipuminen oli todella nopeaa. Sairaalassa ollessani kipuja ei ollut lainkaan eikä niitä tullut kotonakaan vaikka kipulääkitys loppuikin sairaalasta kotiutumiseen.

Nukutus ei varmastikaan ole ollut kiva vaihtoehto! Kyllä tuo puudutus on kätevä kun on "mukana" tilanteessa ja näkee vauvan heti kun se vatsasta ulos saadaan. Itse odotan nyt kolmatta ja saan tässä juuri jännittää, että onko edessä uusi sektio. Istukka oli vielä rakenneultrassa kohdunsuulla täsmälleen kuten edellisessä raskaudessa. Ensi viikolla on kontrolliultra, jossa toivottavasti päästään tekemään jokin päätös, joko alatie on mahdollinen tai sitten sektiosta voidaan jo päättää.

Tsemppiä kovasti raskauteesi.Toivotaan, että tällä kertaa puudutus onnistuu ja kaikki menee hienosti!

T jepuli rv32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla