Millainen äiti ostaa lapselleen kalliita merkkivaatteita? Esim. Timberland, Burberry...
Älytöntä ostaa lapsille kalliita merkkivaatteita! Minusta äiti, joka kuolaa merkkien perään, on itsetunnoltaan epävarma rahan perässä juoksija, joka haluaa viestittää ympäristölleen: " Meidän perheessä on rahaa, katsokaa vaikka" . Samalla äiti luulee olevansa jotenkin trendikäs ja laatutietoinen, vaikka oikeasti ei ajattele omilla aivoillaan.
Minä ostan lapsilleni mukavia vaatteita, joista lapsi tykkää itse, merkillä ei ole väliä. Paitsi tietty sen verran, että mitään Timberlandeja ei meidän perheeseen tule.
Kommentit (60)
Onko äitini sinusta tyhmä? Hän on perustanut menestyneen firman ja tienaa paljon. Uskon jostain kumman syystä, että sinä et ole samalla tavalla menestynyt kuin hän. Ja kyllä siihen menestymiseen älyäkin tarvitaan. Äitini meni sekaisin onnesta saatuaan lapsenlapsen, kuten kaikki tuoreet mummit tuppaavat menemään. Hän osteli tytöllemme mm. Burberryä. Eli kysymykseen, millainen ihminen ostaa merkkivaatteita, vastaan: terävä-älyinen, rakastava, tarvittaessa jämäkkä, hauska, rehellinen ja urheilullinen. Siinä muutama piirre äidistäni, saa kysyä lisääkin jos niin kiinnostaa =)
itse ostan joskus jotain merkkiä (kunhan se merkki ei ole kauhean isolla), koska ne yleensä on ainakin mun kokemuksen mukaan parempilaatuisia. Mulle tärkeintä on kuitenkin " se jokin" siinä vaatteessa, oli se sitten hauska kuva, makee leikkaus, ihana väri tms. yksityiskohta. Mitään merkkivaatetta en kuitenkaan osta sen takia, että siinä lukee isolla Claire dk..
ja myönnän joskus ostavani lapselleni merkkivaatteita. Timberlandia saa ainakin alennuksesta aika edullisesti. Koska olen köyhä joudun ostamaan parempaa, että kestävät pesuakin paremmin. Kaikenlisäksi tykkään niistä. Viime kesäksi ostin Stockan kanta-asiakkaana tarjouksesta kyseisen merkin kengät lapselleni. Ihan olivat samaa hintaa eccojen ja Viking kenkien kanssa:) Joskus tykkään matkustella, jolloin hankin edullisesti seuraavan vuoden vaatteet lapselleni. säästän aika kivasti. Usassa saa outlet myymälöistä halvalla rakastamaani Hilfigeriä. Suomessa ne ovat aika kalliita, mutta saan omat rahat takaisin, kun myyn ne vuoden kuluttua huutiksessa;) Miksikö ostan Hilfigeriä? No siksi, että pidän sen merkin väreistä ja ne ovat meillä kestäneet. Hennesin vaatteitakin ostan, mutta niitähän on kaikilla. Välillä kiva ostaa erilaista.
en katsele lasten vaatemerkkejä, eikä minulla ole tietoakaan, mikä on jotain merkkiä ja mikä ei
varmaan ihan tavalliset ihmiset ostavat haluamiaan kledjuja
kun lapsilta löytyy niin Timberlandia, Benettonia, Mexx:iä, Dieseliä, esprit:a Polarn o. Pyret, kuin sitten H&M:aa, Kapp' ahl:a ja Lindeksiä. Näin Marimekkoa unohtamatta. Noita NameIt-vaatteita ollaan kyllä vältelty koska pari esikoisella aikanaan ostamaamme paitaa todellakin venähtivät niin että huono maku jäi.
Itse tykkään lastenvaatteita ja minusta kivoja vaatteita löytyy ihan merkeistä kuin merkeistä. Eli minulle enemmän merkitystä on vaatteella itsellään, muutamankin kerran olen jättänyt jonkun kalliimman vaatteen ostamatta kun olen löytänyt HenkkaMaukalta samatyylisen mutta kivemman (tai yhtä kivan mutta edullisemman). Toki ostoksia tehdään varallisuuden mukaan, eli jos tulot olisvat pienemmät niin varmaan karsittaisiin noita tyyriimpiä vaatteita pois. Sivuhuomautuksena vielä että meillä esim. Timberlandin ja Dieselin vaatteet ovat lähestulkoon kaikki miehen ostamia. Hänestä on vaan kiva hankkia pojalle jotain " miehekkäitä" vaatteita enkä viitsi mennä valittamaan vaikken itse ehkä noita summia olisi kyseisiin vaatteisiin laittanut.
Tietty jos talous tekee tiukkaa niin silloin kalliides merkkivaatteiden ostaminen lyhyttä käyttä varten tuntuu oudolta. Varmaan huvittaisi kuunnella kaveria joka valittaa ettei ole ruokaan rahaa jne ja lapsi siinä vieressä Burberryissään ihmettelee...
Timberlandia ostan, jos ko. vaatekappale miellyttää. Kaikki sen merkin tai ylipäänsä minkään merkin vaatteet eivät miellytä. Ostan myös henkkamaukkaa.
En näe ainuttakaan syytä miksen ostaisi.
Itsellänikin ja miehelle etenkin on erittäin laadukkaat vaatteet, miksi muksujen pitäis kulkee rääsyissä. Meillä on myös varaa, eikä tartte kituutta makaroonilla jos ostan 4 kassillista Burberryn vaatteita lapsille (tosin inhoon sitä ruutukuosii, mutta onneks BB tekee muutakin kuin basic-ruudullista).
Laadukkaat vaatteet ovat tehty useimmiten paremmista matskuista (ja puuvillassakin on eroja!!), leikkaukset on paremmin ja istuvuus hyvä, myös yksityiskohdat ovat aika makeita. Enkä koe olevani mitenkään parempi mamma jos vauvalla on Diorin body ja pöksyt, siinäpä on, vaatteita ne vain on.
Ja meidän perheen merkkivaatteissa lapset saavat riehua puissa, istua kuralammikon päälle ja kiereskellä nurmikossa. Vaatteita voi pestä ja korja tai kustomoida.
Sosiaalista älyä sulla ei näytä ainakaan olevan.
ovat kivan näköisiä, tuntuisia ja miehekkäitä pojallamme. Jos tykkää niistä niin miksi ei ostaisi? (ja ei lapsi siis pelkkiin Timberlandeihin ole vaatetettu, mukaan on vaan sattunut aina muutama tuollainenkin vaate)
Varmaan sinultakin löytyy jotain mikä toisen palstalaisen mielestä on turhaa ja typerää.
eikö niitä kehtaakaan pitää? Ostin, kun oli nätit eikä mielestäni ollenkaan kalliit, markettisandaalit olisivat hyvin saattaneet maksaa saman, mutta kun nyt oltiin vaatekaupassa, niin ostin samalla. Muut kuteet ovat tuota sallittua Name It:iä, voinko liikkua julkisesti lapseni kanssa?
Nimim. Oho, ökyilinkö vahingossa?
Ikävä kyllä ei ole joten yritän löytää edullisemmista merkeist hyvälaatuisiaja kestäviä vaatteita. Ollaan kuitenkin aina ikionnellisia kun varakkaammat appivanhemmat tuo meille noita kalliimpia lastenvaatteita tuliasiksi.
Olen sen verran käytännöllinen etten käsitä miksi nopeasti kasvavalle lapselle pitää ostaa älyttömän kalliita vaatteita. Itse ostan yleensä Tutta&Reimaa (aina tehtaanmyymälästä), jotka ovat kohtishintaisia, kestäviä (menevät toisellakin lapsella) ja suomalaisia. Marimekko ärsyttää ainoastaan siksi, että se on joku must juttu (en edes pidä heidän kuoseistaan) ja kun aukaiseen vauva- lehden, niin ihan varmaan liki joka ikisessä kuvassa koko perheellä on raitaa tai palloa yllä. H&M:ää boikotoin siksi, että yleensä vaatteessa lukee valmistusmaana joku köyhä maa ja tulee tunne, että ylläpidän nykyajan orjasysteemiä, jossa köyhät (lapset) tekevät vaatteita rikkaille valkoisille. Ja kyllä, köyhiä maita voi tukea muutenkin kuin " työllistämällä" eli ottaa esim. plan- kummilapsia, spr- lahjoitukset yms.
eikä oikeasti kiinnittäisi huomioa merkkeihin niin ei luulisi noin kovin ottavan toisten burberryt koteloon.
Ja tuskin monta kallista vaatetta edes lapset erottavat kalliiksi. Kaikissa kun ei lue kissankokoisin kirjaimin merkkiä.
jos nuo merkkivaatteet oikeasti olisivat muita parempia, niin mikäs siinä. Kokemuksesta tiedän, etteivät ne ole (koska olen niitä itse 18 vuotta pitänyt), vaan ne ovat heikolla itsetunnolla varustettujen nousukkaiden itsetunnon jatke. Lapsi saa kärsiä kun hänet puetaan naurettavaksi Burberry-pelleksi. ap
Itse ostan aina alesta meidän lapsille merkkivaatteita. Satunnaisesti joskus jotain hemmiltä, mutta kyllä tasan kaduttaa parin pesun jälkeen kun langat heiluu tuulessa, väri on hävinnyt ja kangas tuntuu kovalta ja karkealta. Siitä on mukavuus kaukana.
Itse uskon säästäväni ostaessani merkkivaatteita. Siinä missä tuttavilla kaappi pursuaa kamaa, meillä on alle 10 pitkähihaista, t-paitaa ja ihan pari hupparia. Ja niillä mennään aivan erinomaisesti ja pitkään, eivätkä tunnu menevän miksikään. Toinen lapsi käyttää esikoisen timberlandin housuja, jotka sopivat tosi kivasti tytöllekin vaikka esikoinen oli poika. Kengät on aina merkkikamaa ja menevät hyvinä koko kauden ja seuraavana ovat valmiina taas käyttöön. Yksiäkään kenkiä ei olla rikki saatu, vaikka yritystä ei ole puuttunut. Ja kun ne merkkivaatteet eivät aleissa edes ole kalliita, 20 eurolla olen ostanut Kenzon reisitaskuhousuja ja Leviksiä. Vaivaa kyllä pitää hiukka nähdä. Meillä on aikalailla merkkivaatteita, vaikka tulot ei ole upeat eikä koskaan olla mitään ostettu ns. normaalihinnalla.
Lisäksi merkkivaatteet oikeasti näyttävät kivoilta ja persoonallisilta, on väriä ja vähän jotain jujua, kun taas kopiot tulevat sitten kohtapuoleen h&m:lle. Mieluummin maksan niille, jotka nuo suunnittelevat kuin niille, jotka kopioivat. Inhoan noita Lindexin ja h&m:n pikkuaikuisten vaatteita, mitä tungetaan etenkin nuorisopuolella. Ja poikani ei ole graffititaiteilija, joten se poikien puolikin tuppaa jäämään välistä.
Olen itse tottunut lapsesta asti käyttämään vain laadukkaita vaatteita joten miksen pukisi lapsianikin niihin. Meillä on lapsilla myös H&M:n vaatteita, koska osa niistä on hyviä. Itselläni ei ole eikä koskaan varmaan tulekaan H&M:n vaatteita koska aikuisten vaatteet eivät täytä kriteerejäni.
Kelpaako selitys ap:lle?
mitään käsinpestävää en meidän perheeseen huoli.
Pese kylmässä vedessä on vielä sallittavaa.