Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon lääkäri voi tienata?

Vierailija
26.06.2007 |

Kiinnostaisi ihan muuten vaan tietää miten paljon lääkärit voivat tienata. Kun lehdestä välillä saa lukea huikeista summista, mitä terveyskeskukset esimerkiksi syrjäseuduilla maksavat. Samoin ilmeisesti lääkärikeskuksissa työskentelevät lääkärit tienaavat tosi hyvin. Tosin onhan työkin raskasta ja vastuu suuri.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa taloudellisesti, menetetyt ansiot saa viidessä vuodessa takaisin ja sen jälkeen on vaan plussaa ja eläke tulee paljon suuremmaksi.

Tietenkin hän lähti opsikelemaan ja on kohta valmis. Saa tehdä jo keikkaa ja ansiot paremmat kuin reilun 15v:n työkokemuksella diplomi-insinöörinä.

Vierailija
2/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliselle. itse olen maisteri (englanninkieli) ja aloin opiskella laakariksi 31 vuotiaana. olin nokialla toissa editoimassa ja paasin juuri ennen alan vaihtoa tiimin manageriksi. palkkani oli jo silloin yli 1400 euroa kuussa korkeampi kuin mihin pystyy vastavalmistuneena laakarina. jokaiselta opiskeluvuodelta ' menetan' ansioita n. 60 000 euroa ja lisaksi sitten alkupalkka laakarina tulee olemaan matalmpi kuin mita olisi, jos olisin jatkanut edellista uraa. aika kauan saa paivustaa, etta gappi on kurottu kiinni, kun tama kuitenkin 10 vuodessa luokkaa 500 000-600 000 euroa vahintaan vaikka ei laskisi, etta yritysmaailmassa olisi kummemmin edennyt tai suurempia bonuksia saanut. lisaksi yritysmaailmassa on usein etuja joita ei laakareilla usein: puhelimet, netit, lounasetu, autoetu (itsellani ei ollut), bonukset.

taloudellisesti tama siis ei todellakaan kannata vaikka tyovuosia onkin viela edessa. muut syyt ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattona on tietenkin taivas... puhutaan kymmenistä tuhansista euroista..

Appiukko on arvostettu kirurgi ja tienaa sen 15 000 parhaimmillaan kuussa

Vierailija
4/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tulot jo kovemmat.

Keskikuukausiansio tarkoittaa kaikkien terveyskeskulääkärien saamia keskimääräisiä ansioita. Niin ja keskimääräinen työaika terveyskeskuksessa viime vuonna oli 42,5 h/viikko, niin että nuo n. 6000 euron ja nykyisin vähän enemmän keskimääräiset ansiot saavutetaan aika pienellä ylityömäärällä, samalla jonka miltei kaikki akateemisissa asiantuntijatehtävissä toimivat tekevät ihan rutiinina.

Niin että erittäin kovat on palkat.

Vierailija
5/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisi sen pohjalta vastata?

Vierailija
6/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnalla olevia tai em. tehtäviä sijaisena hoitavien tuloista.

Vierailija
7/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on raskasta ja vaativaa sekä vaatii jatkuvaa uudelleen kouluttautumista. Jos nyt ajatellaan sairaaloissa toimivia lääkäreitä, niin kyllä hyviin ansioihin pääseminen vaatii paljon päivystyksiä tai oman toimen ulkopuolista yksityisvastaanottoa. Sairaalassa erikoistuvan lääkärin peruskk-palkka ei ole kummoinen (n.3500 eur?), mutta päivystykset nostavat palkan helposti kaksinkertaiseksi.

Vierailija
8/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiansioon on huomioitu kaikenikäiset eli 65 vuotiaidenkin ulot, joilla on ikälisiä jne.

Vierailija
9/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole keskikuukausiansio 6000 e/kk terkkarissa !!!

ja viikkotunnitkin arveluttaa ... mutta tuo ansio on ainakin bull shit!

Vierailija
10/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamia nuoria erikoistuvia lääkäreitä, jotka tekee oikeasti paljon töitä sekä keskussairaalassa että yksityisellä, ja heidän vuositulonsa lähentelevät 150000 euroa vuodessa.

Vierailija
11/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän niitä on täällä pilvinpimein, jokatoisen viestin (koskien sairastelua) allekirjoittaa lääkäri... :D

Vierailija
12/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut vajaa kymmenen v. sitten, väitellyt tohtoriksi ja toimin tk-lääkärinä eteläsuomessa ei-väestövastuualueella, työelämässä olen ollut vajaa 5 v (loput tehnyt tutkimusta + hoitanut lapsia kotona). Peruspalkkani on n. 3500 euroa kuussa, johon lisiä tulee päälle n. 500 euroa, tämä siis 37 tunnin viikkotyöajalla. Lisäksi päivystyksistä saan n. 800 euroa lisää, yleensä 26 tuntia lisätyötä/kk. Kokonaisansioni ovat pääsääntöisesti 4500-5000 välillä/kk. Ei päivystävillä sairaala-aloilla erikoistuvilla lääkäreillä kuukausipalkka on 3000-3500 euroa, eikä erityisiä lisiä tule. Kirurgit ja muut paljon privaattia pitävät, yleensä jnkv vanhemmat kollegat, pääsevät toki huomattavasti korkeimpiin tuloihin, mutta tekevät toisaalta todella paljon töitäkin. Keikkalääkärien palkat lienevät myös suuremmat, mutta heille maksetaan yleensä palkassa mukana myös lomakorvaukset ja lomarahat, eli vars. palkallista lomaa ei tule. Tk-lääkärillä ainakaan ei väestövastuussa palkka ei ikälisienkään kanssa enää nykyisestäni huimasti nouse, jollei päivystystön määrää selvästi lisäisi. Palkkani on toistaiseksi hyvin riittänyt, mutta rikkaaksi en todellakaan iteseäni tunne isojen asuntolainojen yms. kera.

Lääkäri vm -99

Vierailija
13/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totean, että 16 kertoi tilanteesta varsin totuudenmukaisesti.

Ap:n kysymyksenä oli, kuinka paljon lääkäri voi tienata. Tokihan lääkäri voi tienata paljonkin, varmaan parikymmentätuhattakin kuussa, jos on esim. yksityispraktiikkaa pitävä, paljon operoiva silmälääkäri.

Itse olen vasta valmistunut (1.5 v sitten), toiminut tk:ssa väestövastuulääkärinä, en päivystä päivätyöajan ulkopuolella. Kokonaisansioni on 4000-4500e kuussa sisältäen peruspalkan, väestövastuulisän ja toimenpidepalkkiot. Työaikaa minulla ei ole kuten nro:lla 16, koska olen väestövastuulääkäri, vaan töitä on tehtävä niin pitkään että väestö tulee hoidettua. Minulla on keskisuuri väestö, työpäiväni kestävät keskimäärin 10-11 tuntia. Ehkä tunnin verran voi laittaa hitauteni piikkiin, koska minulla ei vielä ole kokemuksen mukanaantuomaa vauhdikkuutta työnteossa samoin kuin vanhemmilla kollegoilla.

Oma palkkani on melko hyvä. Esim. sairaalalääkäriksi lähtiessäni palkkani tippuisi huomattavasti. Tätä olen kuitenkin harkinnut, koska palkalla ei ole merkitystä sen rinnalla, että en jaksa väestövastuulääkärin työtä.

Vierailija
14/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kovin on väärät käsitykset palstalaisilla lääkärien, erikoislääkärien ja amanuenssien palkoista.

Vierailija
15/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriliiton selvitys löytyy täältä: http: //www. laakariliitto. fi/files/palkka_ja_ansiot2005. pdf

Erikoistuvan lääkärin asniot eivät tietenkään niin korkeat kuin muilla, koska kyseessä on opiskeluvirka, vrt. jatko-opintojaan tekevät tutkijakoululaiset, joiden palkka on yliopistoissa ja korkeakouluissa n. 1800e/kk. Siihen nähden 3600e ei ole huono, sehän on kaksikertainen.

Vierailija
16/16 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS sairaalalääkärin viran tehtäväkohtainen palkka on 2608,03-2862,84 e/kk. Tähän saa sitten 2 v erikoistumisen ja 4 v erikoistumisen jälkeen jnkv lisää + tietysti normaalit ikälisät jos on ollut riittävän kauan töissä. Tämä on kuukausipalkka mikäli ei ole yhtään päivystystä. Raskaan päivystyspisteen työpaikassa, kun päivystyksiä on n. 1/vko ovat kuukausiansiot n. 4000-5000e. riippuu kuinka paljon on viikonloppu/juhlapyhäpäivystyksiä.

Toki lääkäri voi ansaita paljonkin rahaa kuukaudessa, ei kuitenkaan kunnallisen työnantajan leivissä oleva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi