Lue keskustelun säännöt.
Mita tarkoittaa " lapsentahtinen" imetys ja oliko sen vastakohta se, etta syotetaan tietyin valiajoin lapsen haluista riippumatta?
Kommentit (3)
En ole varsinainen asiantuntija, mutta 8 vuoden imetyskokemuksella voisin sanoa, että asia on juuri noin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Voi olla totta jonkun kohdalla, en tiedä. Omilleni olen aina tarjonnut rintaa " ensimmäisenä ratkaisuna" itkuun ja se on kelvannut ja rauhoittanut. Luulen, että vauva(ni) osaa säädellä sitä maidontuloa ja viihtyy rinnalla muutenkin kuin syömätarkoituksessa, eli käyttää rintaa lohtuna.
sekä se että jos ei kuuntele lasta siinä vaiheessa kun lapsi alkaa " tankata" eli viihtyä rinnalla entistä useammin ja pitempään, riskeeraa sen ettei vauva saa tarpeeksi stimuloitua maidontuotantoa tulevaa kasvupyrähdystä varten. Samalla luulisin että riski on suurempi siihen että alkaa tuntumaan ettei maito riitä kun vauva tarvitsi sitä enemmän ja joutuu turvautumaan korvikkeeseen lisänä vaikkei haluaisi.
Olisko täällä paikalla joku asiantuntija joka vois kommentoida tätä mun ajatusta? :o)