Otan omat eväät aina mukaan kun kyläilemme mummolassa tai poika on yökylässä.Tekeekö muut samoin?
Näin olen alkanut toimiin, koska ikinä ei voi olla varma, että onko mummolassa varattu syötävää.
Kommentit (7)
Meillä on tapana käydä puistossa ja kuapungilla ja mennä sitten illaksi minun vanhemmille hetken mielijohteesta. Silloin haen kaupasta jotan. Jos lapset menevät yöksi niin tottakai heitä varten on varattu ruokaa.
Eiköhän isovanhemmat lapsesi ruoki,huoh?
Ja kyllä laitan usein jotain pientä mukaan, hedelmiä, pilttiä, jotain valmisruokaa, tuoretta leipää tms. mukaan. Tai hakiessa vien pullaa. Joskus jos on molemmat lapset olleet hoidossa koko päivän lyhyellä varoitusajalla (esim. kipeänä, eikä vanhemmat ole pystyneet jäämään pois töistä) niin olen vienyt viinipullon, leivokset tms. extraa hakiessa.
Kyllä isovanhemmilla aina on tarjota lapsille ruokaa, tai jos ei ole niin käyvät ostamassa. Mutta onhan se kiva viedä jotain osoittaakseen, että arvostaa isovanhempien apua. Ja tosiaan jos lapsella on nirso kausi, allergiaa tms. niin eväät helpootavat päivän kulkua.
Vierailija:
Mutta vien pojalle omat syötävät varmistuakseni siitä, että saa syödäkseen kunnolla ja sellaista ruokaa josta tykkää.
Tällä vastaajalle sanoisin, että kunnolla syödäkseen ihan ok, mutta kyllä kannattaa opettaa lapsi maistamaan muutakin ruokaa kuin sitä mistä tykkää. Jos meillä saisi lapset päättää niin syötäis vaan kalapuikkoja tai maksalaatikkoa joka päivä. Parempi kun oppii syömään kaikkea.
Myös appivanh. ja minun vanhempani saattavat meille tulla yllättäenkin ja koskaan hekään eivät ole nälkäisenä kotiin lähteneet. Ja meidän lapset syövät ihan kaikkea, varsinkin mummojen keitoksista tykkäävät kovasti. :-)
Mutta vien pojalle omat syötävät varmistuakseni siitä, että saa syödäkseen kunnolla ja sellaista ruokaa josta tykkää.