Siis mitä ihmettä on tää puistoissa syöminen??? Eikö teillä todellakaan ole kotona ruokaa vai miksi syötte " siivellä" ???
Mitä tämä touhu on (ilmeisesti pk-seudulla)? En ole koskaan kuullutkaan moisesta, enkä todellakaan kehtaisi mennä lasteni kanssa johonkin säälittävään soppajonoon johonkin puistoon! =O
Voi olla, että olen käsittänyt asian jotenkin väärinkin mutta valaiskaa mua siis asiasta!
Kommentit (12)
Ei ole kiire kotiin ruuanlaittoon, vaan voi syödä ulkona ja jatkaa leikkejä. Aivan loistava systeemi.
" miksi laittaa kotona ollenkaan ruokaa, kun sieltä saa aina" ????
Idea on siis se, että viettävät päivän puistossa puistotätien valvonnassa ja saavat siellä myös lämpimän ruoan. Mutta koska ruokailu on avoin kaikille lapsille, sitä käyttävät paljon myös perhepäivähoitajat ja kotiäidit. Ruokaa tarjotaan lapsille, (ainakaan täällä Tuusulassa) aikuiset eivät sitä saa.
Minun mielestäni oikein hyvä juttu noita ala-aste-ikäisiä ajatellen, mutta miksi ihmeessä pph:t ja kotiäidit sinne tulevat lapsiaan syöttämään???
ruokaa, eikä iltaisin. Ihan vain lounas. Ajattele miten halvalla pidetään huolta pikkukoululaisista kesäloman aikana. Ajattele miten vähän tarvitaan siihen, että masentuneet äidit tulevat ulkoilmaan lapsineen, saavat vähän aikuiskontaktia ja kenties mieliala vähän paranee?
Eikö tää yhteiskunta ole just tälläsiä juttuja varten? Emme itse ole käyttäneet puistoruokailua vaikka Helsingissä asumme, mutta suon sen mieluusti muille. Mieluummin puistoruokailua minun verorahoillani kuin hornetteja puolustusvoimille.
Miksi pitää kaikesta tehdä mollausta? Aivan mahtava järjestelmä tuollainen.
joina vie hoitolapset puistoon. Eikö raitis ilma sovi myöskin pph:n lapsille?
Jumalatonta kateellisten panettelua.
mennään jonottamaan nälkäisten lasten kanssa sinne puistoon, lauletaan lukuisat laulut, sitten odotetaan, että vihdoin saa vuorollaan sitä ruokaa, se on pieni kauhallinen soppaa, koska enempää ei riitä, kun ruokailijoita on niin paljon. Hirveästi vaivaa kaikkinen juomineen ja alustoineen, raahaudutaan puistoon. Varttitunti sen jälkeen sitten kotiin syömään, kun lapsilla on kauhea nälkä.
Minäkin olen ajatellut sen pienten koululaiseten eduksi kun ovat päivät puistossa kun vanhemmat eivät ole vielä lomalla.
Itse en ole kertaakaan myöskään syöttänyt en koululaista enkä nyt 3veetä puistossa vaikka se tujossa lähellä onkin, mutta kyllä me taidetaan tänä vuonna ainakin kerran mennä se kokeilemaan.
Ja ruoka on keittoa 90% ja omat lautaset ja mukti ja ruokailuvälineet pitää olla. en usko, että se yhteiskunnalle kovin kalliiksi tulee, mutta moneen perheeseen todella hyvä tukimuoto, mjonet perheet ovat kesäisin kovin tiukoilla taloudellisesti, esim. me koska kotihoidontuki loppui juuri ja olen kesän ilman tuloja.
Vierailija:
joina vie hoitolapset puistoon. Eikö raitis ilma sovi myöskin pph:n lapsille?Jumalatonta kateellisten panettelua.
syödä. Mut puistoruokailuhan on ihan sitä samaa kun päiväkodeissa ja kouluissa.
kyllähän heidän on merkittävä ne listoihin, käsittääkseni myös puistossa. Toisekseen, pph käy varmaan aika usein samassa puistossa, eiköhän ne puiston tädit tunne jo entuudestaan jokaisen.
Miksi pph on aina teidän jutuissa joku kamala paha olento? Parin pennin takia vie lapset puistoruokailuun ihan vaan viilatakseen viattomia ihmisiä linssiin? Ihan uskomatonta.
Saatatte palstan äidit olla yli 18v, mutta älyä on vähemmän kuin keskiverto kolmevuotiailla.
yleensä keittoa, jota tosiaan saa vain vähän, niinkuin joku tuossa jo kirjoittikin.
pikkukoululaisia varten. Lomalla kun ovat, syövät kunnon ruokaa sitten kun vanhemmat töissä. Ja parempihan se on kaikille lapsille olla ulkoilmassa leikkimässä kuin sisällä kökkimässä. Miksi on aina jotain " pummailua" ottaa vastaan palveluita vastineeksi maksamilleen veroille?