Miksi olet tupakoinut raskauden aikana/raskauden ajan?
Kommentit (6)
16 vuoden huono tapa oli vaikea lopettaa kerralla. Yritys on kuitenkin kova ja tupakointi tyhmien hommaa. Jokaisesta poltetusta tupakasta kun tulee vielä paha mieli.
Asiaan vaikuttaa myös se, että olen stressaantunut, alakuloinen ja tekemisen puutteessa. Jotenkin on myös vaikea tajuta tätä raskautta. Polttava mies vaikeuttaa yritystä.
Tiedän, huonoja selityksiä, mutta eihän tässä tilanteessa muita ole.Olen täysin selkärangaton.
Alakulo vaikuttaa kyllä tupakasta pääsemiseen. Se vie energiaa lopettamiselta. Pystyykö sun mies tukemaan lopettamisessa?
16 vuoden huono tapa oli vaikea lopettaa kerralla. Yritys on kuitenkin kova ja tupakointi tyhmien hommaa. Jokaisesta poltetusta tupakasta kun tulee vielä paha mieli.
Asiaan vaikuttaa myös se, että olen stressaantunut, alakuloinen ja tekemisen puutteessa. Jotenkin on myös vaikea tajuta tätä raskautta. Polttava mies vaikeuttaa yritystä.
Tiedän, huonoja selityksiä, mutta eihän tässä tilanteessa muita ole.
Olen täysin selkärangaton.
Sitten loppui kokonaan eli poltin jonnekin rv.8 asti vähenevissä määrin. Lisäksi elämäntilanteeni on todella vaikea ja olin henkisesti täysin loppu. Raskaus oli iloinen asia, mutta tuli elämäni ehkä vaikeimmassa tilanteessa yllättäin. Olin vuosia toivonut lasta ja sitten tulin lopulta raskaaksi siinä tilanteessa, jossa ei taas olisi kannattanut tulla.
Ja en ollut nuori tai kouluttamaton.
lopetin kun plussasin ja tässä kuussa tulee 2 vuotta täyteen ilman tupakkaa! Nyt olen uudelleen raskaana, joten varmasti pari vuotta vielä vierähtää, että "ei saa" polttaa ( raskausaika ja imetys). Ja toivon, että minun kohdalla tupakat on nyt polteltu. Onhan siinäkin hyvä syy jatkaa tätä kun ei haluaisi lasten alkavan polttamaan, eli en ole esimerkkinä.
T. 29 vuotias äiti, joka poltti vielä 2 vuotta sitten askin/2päivää. Tupakoinnin aloitin 15 vuotiaana.
Mies tukisi kyllä, mutta ei se itse pysty lopettamaan. Eikä se oikein toimi, että hyvä kulta, hienosti menee, mä meen nyt tupakalle. Yrittää kyllä vähentää ja ollaan sovittu, kun lapsi syntyy, meidän partsilla ei polteta.
Itsekin olen saanut vähennettyä n. 12 tupakasta/pv 0-5/pv.
Mutta tarkoitus olisi siis lopettaa kokonaan.
Yritän nyt ekaks päästä tosta alakulosta eroon ja kehitellä tekemistä. Mutta esim. tänään olen pillittänyt kolme tuntia putkeen, kun tuli kerralla niin paljon vastoinkäymisiä.
Alakulo vaikuttaa kyllä tupakasta pääsemiseen. Se vie energiaa lopettamiselta. Pystyykö sun mies tukemaan lopettamisessa?
että saat vastauksia. Enkä usko että nykyään polttaa muut kuin nuoret äidit tai täysin kouluttautumattomat.