Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kesänuhaako

15.06.2007 |

vai mitä, kun 2veellä vuotaa jatkuvasti nenä? Onko muita? Voisiko olla allergiaa jo tuon ikäisellä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika sai alle 2-vuotiaana pienen ahdistuskohtauksen koivujen kukinnan aikaan ja sillon määrättiin Aerius antihistamiinia. Emme tarvinneet viime kesänä enempää sitä kuin muutaman kerran, mutta tänä keväänä koivujen aikaan nenä vuoti ja silmiä kutitti aivan mahdottomasti. Käytiin yleislääkärillä ja määräsi otettavaksi edelleen Aeriusta ja silmätippoja. Helpotti pojan oloa. Nyt olen lopettanut lääkkeitten annon, kun tuli sadekelit ja heinistä ei ainakaan vielä ole reagoinut (vaikka itse olenkin tukossa, vaikka satoikin).

Terkuin Tainu ja pojat kohta 3v ja 1v

Vierailija
2/5 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olin kirjoittamassa että hei, olemme ihmetelleet ihan samaa, kun 2 ½ -vuotiaalla on ollut kauhea nuha jo pari viikkoa. Se oli päivän kuumeessa, mutta se meni ohi, ja siitä lähtien on räkää riittänyt. Heinänuhaa ollaan mietitty, mutta voiko sitä ola noin pienellä? Olen luullut aina, että siitepölyallergiat puhkeavat vasta isompana. Muita allergioita ei pojalla ole, eikä meillä vanhemmillakaan, eli emme ole muuten mitenkään allergisuuteen taipuivaisia.

Pitäisiköhän tutkia jotenkin kun ei nuha ota loppuakseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt jatkunut jo kuukauden ja vähän päälle. lekurissa käytiin ja yks antibioottikuuri takana, mutta nuha jatkuu.

Ajattelin myös allergiaa, kun nenästä valuu vaan ihan kirkasta räkää.

nyt saatiin allergialääkkeet ja kokeilllaan, josko tehoaa.

toivottavasti.

Vierailija
4/5 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla reilu 2v tytöt, joilla nokat vuotaneet nyt ainakin se 1 kk. Molemmilla on myös korvat putkittettu, joten jotenkin en ole sitten nähnyt syytä mennä lääkäriinkään. Eikä naapurikaan ole käyttänyt. Kirkasta räkää tulee, jossain vaiheessa oli kellertävää. Ei muita oireita. Ei valita korvaa eikä yski. Ei ole ollut kuumetta. Mitä siis lie? Voisko olla allergista? Ei kyllä ainakaan meillä ole silmiin vaikuttanut. Ainoa oire on siis vain tuo nuha.

Vierailija
5/5 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olet kuullut jostain, että yksi allergiakausi täytyy elää yli ennenkuin voivat siitepölyallergiat puhjeta, niin se on ihan puppua. Meiltä löytyy 1v siitepölyallergikko ja löytyy niitä nuorempiakin. Jos oireet häiritsevät lasta, niin varaa aika allergologille, niin saatte ohjeet antihistamiinien käyttöön (jos on tarve). Toki liikkeellä on monenlaista flunssaa, mutta kyllä jatkuva nuha kannattaa käydä tarkistuttamassa. Siitepölyallergiaa pitää hoitaa pienilläkin.