Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän koululaiset on heittyneet aivan lomalaisiksi,

Vierailija
15.06.2007 |

meinaa hermoja kiristää. Olen itse hoitovapaalla tämän kesän ja meidän koululaiset 12 ja 8v. on heittäytyneet aivan laakereilleen, kouluaikaan ovat hyvin säntillisiä ja toimeliaita, mutta nyt joka aamu saa huudella hereille, raahautuvat aamupalalle ilman aamupesuja, huoneet kuin myrskyn jäljiltä, ja jokaikinen asia pitää erikseen kehottaa, pedin kasaus, aamupesut ym. On kuin oisivat taantuneet 5 vuotiaiden tasolle. Rupee jo hermoja repimään kun ei mitään tunnu tapahtuvan ilman eri kehotusta, millä helekutilla noille saisi oma-aloitteisuutta taottua päähän?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niitten nyt vähän lusmuta, eihän lomaa ole ollut kuin vasta kaksi viikkoa ja kouluvuosi on lapselle aika rankka. Tosin ei se tarkoita että sun pitää siivota niiden jälkiä koko ajan, mutta anna esim. niitten sänkyjen olla jos eivät halua petata ja anna lasten loikoilla aamulla piktään jos siltä tuntuu.

Vierailija
2/3 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala on syömättä vieläkin.

Kuitenkin oma-aloitteisuutta on just yks käveli keittöön laittaan aamupalaa. Eilen siivosivat huoneensa itse kehottamatta.

Koeta löysätä pipoa onhan lapsesi lomansa ansainneet.

Vinkki: Pyydä lapsiasi tekemään joku lista töistään ja kyllä he sitä noudattavat jos sitoutuvat siihen ja se tapahtuu helposti kun saavat itse sen suunnitella.

Listaan voi laittaa roskien viennin, huoneen siivoaminen tiettynä päivänä jne.

Terveisin 10 ja 11 vuotiaiden tyttöjen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten 8v tai 40v. Huone on pidettävä järjestyksessä myös lomalla ja jotakin järkeä tulee olla silloinkin päässä. Toivottavasti ap ei missään tapauksessa ala liikaa passaamaan näitä lomalaisia! Tee vaikka lista hommista mitä pitää joka tapauksessa tehdä, mm. huoneen siivous, kevyet kotityöt yms. tai sitten menee rahahanat kiinni ja mitään kivaa ei tasan tehdä ennenkuin asiat ovat järjestyksessä!!!

Ihme tyyppejä jotkut vastaajat, jotka antaisivat lasten vain möllötä kotona, jokaisen tulee kantaa kortensa kokoon AINA ellei ole sairaana.