Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***PikkuEnskojen viikonloppu pe-su***

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mikä Sampon öissä on vialla :p Hirmu levottomaksi muuttuneet yöt, viime yönäkin unta on tullut varmaan yhteensä joku 2h pienissä erissä, loppuajan oon yritänyt rauhoitella levotonta poikaa. Sampo kyllä näyttäisi nukkuvan, mutta huitoo ja heiluu hirveästi unissaan ja pitää sitten äidin hereillä. Nukutaan siis perhepedissä. Omassa pinniksessään on myös rauhaton ja itkeskeleekin jopa. Mun vieressä se ei sentään itke.

Ajattelin alkaa kapaloimaan vauvaa, jospas e estäis Sampoa heilumasta ja yöt olis vähän rauhallisempia. Edelleenkään S ei syö kuin kerran, kahdesti, mutta on vain hirmu levoton. Ja päivisinkään ei tietty nukuta :/

Yääh, nyt ei irtoo mitään. Väsyttää ja mahassa kiertää ja huono olo...

Han ja Sampo 4kk+

Vierailija
2/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oona uuvahti sitteriin tutti suussa.. Meidän aamuiset leikit hoitopöydällä ja sitterissä taisi väsyttää neitiä. Vois sanoa että nukahti kesken lauseen.. ;)

HAN ¿ vai on Sampon yöt olleet rauhattomia.. :( Jos hän vaan kaipaa läheisyyttä ja haluaa nukkua sun vieressä. Ootteko kokeilleet unipussia? Moni sanoo että on apua jos on kovin liikkuvainen vauva unissaan.. Kapalointi auttoi meilläkin silloin alkuaikoina, kannattaahan sitä kokeilla!

Meillä taas meni viime yö yhtä hyvin (tai itse asiassa vähän paremminkin) kuin edellinen ¿ nolottaa oikein sanoa kun Sampolla ollut levoton yö.. Neiti söi 21.30-22 ja sitten itkeskeli ehkä n. 30min kun isänsä nukutti häntä. Eli jos nyt viimeistään klo 23 oli unten mailla niin heräsi vasta 7.30.. Kyllä mun piti taas yöllä herätä pariin otteeseen tarkistamaan että kaikki on ok kun en meinannut uskoa että oikein 2 yötä putkeen nukkuu noin.. Mahallaan on ihan selvästi hyvä toisen nukkua.

Jotenkin on nyt vähän masentunut olo vaikka Oona on kyllä ihanan aurinkoinen ja rakastettava tytteli. Huomenna on edessä tädin miehen hautajaiset. Ja juuri sain tiedon että meidän tuttava on kuollut. :¿( Hän sairasti leukemiaa ja oli ollut sairaalassa keuhkokuumeen takia.. Kamalan surullista.

No niin. Jospa nyt menisin puuhastelemaan jotain ¿hyödyllistä¿. Lähden parin tunnin päästä sinne jalkahoitoon. Kurjan näköinen ilma tosin tuolla ulkona. :( En tiedä ehdinkö palstailemaan iltapäivällä. Mennään Oonan kanssa mummolaan yökylään kun tämä mamma lähtee vähän viihteelle. En varmaan kyllä malta olla pitkään mutta kiva kuitenkin päästä vähän ihmisten ilmoille.

Varmuuden vuoksi toivotetaan jo hyvää viikonloppua kaikille! :)

Mammis & Oona 9vk 1pv :)[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han, vai on teillä ollut levoton yö:( No, meilläkin kyllä herättiin yöllä 2 kertaa, mitä ei ole Oliver tehnyt kuin muutaman viikon ikäisenä aikoinaan, mikä lie nyt oli " vinossa" . Heräsi, söi ihan vähän ja jatkoi unia. Eli ei ollut kauhea nälkä, eikä ollut pirteä vaan nukahti heti uudestaan, muta silti heräsi?! :o

Mammis, jaksuja sinnekin! Meillä tosiaan nukkui pois viikko sitten miehen mummi ja täti, kahden päivän sisällä molemmat=( Huomenna siis hautajaiset (Eikä päästä treffeille!!! *nyyh*) ja sit juhannuksen tienoilla toiset. En ole hautajaisissa ollut kuin viimeksi -89, eikä kyllä mukavia tialisuuksia olekaan.

Tosiaan harmittaa noi treffit vietävästi=( Mut ehkä ens kerralla sit!

Oltiin tosiaan 4kk neuvolassa 7470g, 65cm. Kaikki oli ok, paitsi moro heijaste vielä oli päällä. Nyt Oliver nukkuukin tuolla.. On meidän rytmi muuttunut aika lailla, enää ei nukuta 4h päikkäreitä kerran päivässä, vaan valvotaan 1-2h seurustellen/leikkien, sit otetaan unta ~1h, taas valveilla oloa ja sit taas unta. Ja nyt tuntuu et on TOSI vaikea lähteä mihinkään, kun ei nukahda vaunuihin vaan huutaa vaan siellä kun tulee väsy (ja huutaa myös sylissä). Sänkyyn kun laskee niin silmät painuu kiinni ja alkaa kuulua *krooh pyyh krooh pyyh*;) Eli miten te olette pärjänneet vai onko kellään yhtä hankalaa. Siis ihana että kotona nukkuu ku tukki omassa sängyssä, mut toi liikkuminen... Milloinkohan alkais jaksaa olla hereillä kauemmin tai viihtyä vaunuissa katsellen? Ja miten saisi selkää tuettua et sais pystympään istumaan kun ei selällään viihdy lainkaan? Kun tää äiti taas tahtoi jo shoppailemaan, mutten jaksa kuunnella huutoa. Sama oli viimeksi Jumbon treffeillä, kun väsy tuli niin kotiinhan se oli lähdettävä:(

Nyt kun me ollaan päästy noihin soseisiin kunnolla käsiksi eli lounaalla juures- ja pävällisellä hedelmäsose (½prk kerralla), niin paljonko maidon tarve vähenee, vai väheneekö. Kun nyt tuo meidän Poitsu ei syö enää kuin sellasta 500ml maitoa vrk:ssa ja välillä vähemmän välillä enemmän... Pyhällä hegelläkö se elää ja kasvaa?!

Tänään ois miehen kummitytön synttärit ja illalla tulee vieraita vielä sen jälkeen. Mut mikä ihaninta, miehellä alkaa tänään KESÄLOMA!!! Sadetta tosin luvattu jussiin asti=(

Ei mut nyt vähän siivoamaan kun ne vieraat tulee... Kohta Oliver taas jo herää ja sit meni sekinsiivoushetki ohi;)

Aurora & Oliver 4kk

Vierailija
4/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#C71585]Sampo aamutorkuilla. Mahaa edelleen kivistää, tiedä mikä TAAS on. Jos mulla on joku paikka rempallaan kropassa niin se on aina mahassa se vika! :p Jos ei järkyttävät menkkakivut, niin siten joku muu mahavaiva...

MAMMIS, ei sitä tarvitse hävetä (tai tuntea huonoa omaatuntoa), jos oma vauva nukkuu hyvin :D Eipä teilläkään oo yöt olleet mitään herkkua, joten ihan hyvällä omalla tunnolla voit hehkuttaa ja leuhottaa kuin Oona on nukkunut! :) Jaksuja tilaisuuteen.

AURORA, en tiedä neuvoa, koska meillä S ei myöskään enää nuku vaunuissa kovin hyvin :p Oon ajatellut suosiolla heittää pojan liinaan ja talsia ulkona/kaupungilla sillä tavoin. En vielä viitsi istuttaa poikaa rattaissa, mutta makuullaan ei viihdy kuin korkeintaan puoli tuntia (hereillä ollessaan). Joskus ei sitäkään. Ehkä joskus 5-6kk kohdalla vois alkaa pitää rattaissa puoli-istuvassa asennossa. Vai on teilläkin Oliverin rytmit heittäneet häränpyllyä! :O Voi itku :/ Hyvin oli Oliver taas kasvanut. Maitoasiaan en osaa sanoa mitään, kun meillä ei vielä kiinteitä syödä.

Joops, aloitin jo eilen pakkaamaan muuttolaatikoita, vaikka edes sopimusta ei olla vielä tehty :D Mutta kun on pakko, ettei jää viimeiselle illalle :p Ja nyt kun on vauva, niin muuttaminen on varmasti vielä entistäkin raskaampaa puuhaa, niin parempi aloittaa hyvissä ajoin. Tänään käyn vaatehuoneen kimppuun -> kaikki turhat rojut veks, käyttämätömät vaatteet kirppikselle tai keräykseen ja loput kamppeet kasaan. Huooh, saankohan edes tämän päivän aikana tehtyä tuota. On meinaan kattoa myöten täynnä jotain rompetta tuo vaatehuone :/ No, onneksi on aikaa. Suullisesti sovittiin, että tehdään sopimus alkavaksi 1.8.2007. Muuten vois muuttaa vaikka heti, mutta ku nykyisestä kämpästä kuukauden irtisanomisaika, niin ei viitisis maksaa kahta vuokraa päällekkäin :p Onneksi VVO:lla oli reilu välittäjä, joka itse ehdotti, että laitetaan sopimus alkavaksi vasta 1.8 :) Tavaroita päästään siirtelemään jo aiemmin, koska kämppä on jo tyhjillään.

Palaillaan :)

Han ja Sampo 4kk+[/color]

Vierailija
5/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Voi POPPIS..! Kovasti voimia sinne. Ja anna tulla vuodatusta tuutin täydeltä tänne meille, se vois helpottaa vähän oloa. Koita jaksaa!!! *hali*

HAN - me liitytään kans tähän huonosti yöunensa nukkuvien porukkaan... :( En tajua! Viim. 2 yötä mennyt tosi huonosti. Nukahtaa suht' normaalisti siinä 20-21 välillä, mutta sitten herää esim. jo tuntia aiemmin ekalla (ja ainoalle yö-)syötölle. Aamulla heräilee edelleen kuuden jälkeen. MUTTA koko yön, ennen ja jälkeen syötön, sellasta kitinää ja käninää puolunissaan, että pitää mennä hyssyttelemään ja tuttia laittamaan suuhun... Raukka... En tiedä, mikä on. Liekö vain joku " kausi" menossa... Kun unen aikanahan nuo lapset käsittelee kaikkea sitä uutta opittua, niin oisko sitten tullut liikaa tietotulvaa? Muuten en kyllä ymmärrä. No, nyt nukkuu jo toisia päikkäreitä tänään, saa nähdä kuinka pitkään. Ekat päikät 45min.

MAMMIKSELLE sitä vastoin oli ollut hienosti nukuttu yö, hienoa! :) Mutta muuten siellä lisää suru-uutisia, ei oo kivaa... *osanotto*

AURORA, en kyllä osaa sanoa, miten maitomäärän pitäis vähentyä (jos edes pitäis) soseiden yhteydessä... Täytyykin kysyä nlassa ens kuussa!

Mitteees muuuuta... Nyt pyörii mielessä vain POPPIKSEN paha mieli... Voi kun osais lohduttaa ja auttaa.

Ai niin, VIIPULIKO kysyi morsiuskimpuista? No, me mentiin sitten maistraatissa lopulta naimisiin (eka piti mennä tänä kesänä ja pitää kirkkohäät, mutta kun Arttu ilmoitti tulostaan, niin ajattelin, etten jaksa hääjärjestelyitä pienen kanssa - ja muutenkin oli sitten " paperisotien" takia kivempi mennä ennen synnytystä naimisiin, ei isyyden tunnust. tms.), ja " kimppuna" mulla oli pari liljaa. Sisko kyllä oli ostanut mulle sellasen hienon ja ison ruusukimpun --missä oli kaikkea muutakin--, mutta kun en tiennyt sitä, ja ne riensi vasta viime hetkellä saliin (heh), niin pidin sitten ne liljat tilaisuuden ajan.

Eilen vasta ekaa kertaa (itse) imuroin täällä uudessa kodissa, ja huh huh! Kyllä käy jo kuntoilusta tän kokoisen (melkein 130m2) kodin siivoaminen! Tottunut kuitenkin siihen kaksioon... :) No, kalorit palaa, hih!

Artulla oli aamupäivällä taas kova yritys selältä mahalleen, mutta ihan ei ilman apua vielä mene. Ja tarttumisote alkaa päivä päivältä kans parantua. Täytyy toivoa, että vetelee nyt pitkät päikät ja jaksaa sitten taas paremmin touhuta ja opetella uutta - väsyneenä kun se on sitten vaan kiukkuamista, ja kuitenkin sen on pakko tietenkin koko ajan jotain tehdä... X)

Nyt muita pinoja selailemaan! :)

Pi-Ki ja Arttu 3kk+

Vierailija
6/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja verikokeessa pientä taas käytetty. Mies piteli ja äippä käveli ympäri labrahuonetta..6 putkea verta ottivat toisesta.

Samalla reissulla saatiin selville toissapäiväinen bilirupiini arvo: 250!! Melkoisen korkealla kun tämän ikäisellä saisi olla korkeitaan 25. Ilmeisesti ensi viikolla tulee kutsu lastenpolille, kunhan kokeet valmistuu.

Samalla tässä selvitellyt keltaisuuden syytä tämän ikäisellä ja tekstien mukaan voi johtua rintamaidosta. Poika kuitenkin virkeä ja jaksaa syödä ja huolehtia syömisistään ihan itse. Voi olla, että joudun luopumaan rintaruokinnasta. Harmittaa suuresti jo etukäteen. Olis niin paljon kätevämpää reissuta jos on rintaruokinnalla.

Pi-Ki, juu Emla on tuttu juttu. Ikävä puoli siinä on vain se, että verisuonet tuppaa kapenemaan/häviämään ja ovat siten enemmän etsittävissä. Varsinkin lapsilla, joilla suonet muutenkin jo pienet. Tämän olen saanut töissä kokea ja labran henkilökunnan kanssa jutskatessa. Mut onhan se lapselle parempi jos ei kipua tunnu.

Muutoin tuossa ihmettelin, että on se jännä miten oman lapsen kanssa jännittää ja itkettää, kun toista tutkitaan ja toinen huutaa. Töissä olen moneen otteeseen joutunut " väkisin" pitämään lapsia kiinni/paikallaan tutkittaessa ja paikatessa esim. haavoja. Sen on vain tehnyt, kun se on työtä. Tiettty lapselle on kovasti aina puhuttu, mutta eihän ne pienet ymmärrä aina omaa parastaan. Mutta nyt kun on omasta lapsesta kyse, niin onkin sitten jo eri juttu..

Pi-ki taisi olla siivonnut omaa uutta asuntoaan. Voin vain kuvitella, kun meidän talo valmistuu ja sitä täytyy sitten siivota tämän 60 neliön jälkeen. Talon asuinpinta-ala kun tulee olemaan 162 neliötä..

Mutta nyt hoitamaan ristiäisen tarjottavia kaupasta ja talon rakennukseen liittyviä asioita myös.

Palailen linjoille ensi viikolla, jolloin poitsulla siis jo nimi.

-Ninca ja Pikku herra 6vk-

Vierailija
7/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Enpäs muistanutkaan, että olit NINCA itsekin hoitoalalla :) Ja hyvä tietää tuo verisuonten kapenemis-juttu, niin en sitten (jos joskus verikokeita Artulta pitää ottaa) ihan heti ekalla kerralla niitä Emloja kokeile. Vasta, jos parku on kamala. Ja kun ei tuo rokotuksestakaan ollut moksiskaan, vaikka sitäkin " panikoin" ja harkitisin jo siihen Emlaa... X)

Mutta voi toista, kun noin monta putkea piti verta ottaa :( Millä sitä sitten muuten " hoidetaan" , kuin että rintaruokinta pitää ehkä lopettaa, että sen arvon saa alemmas? Ja mitä haittaa siitä varsinaisesti on lapselle, jos arvo on korkea? Nimim. tietämätön-utelias...

Toivottavasti ei enää tarvitse heti kenenkään pientä neuloilla tökkiä!

Pi-Ki

Vierailija
8/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Voi minua. Siis miks mä aina sekoitan VIIPERON ja VIIPULIN nimimerkit??? Siis VIIPEROHAN se taisi morsiuskimpuista kysellä... Pahoittelut :) Sama pää kesät talvet...

Arttu on nyt muuten nukkunut jo reilun tunnin, hyvälle näyttää... Ja äippä saa tappaa aikaa koneella :)

Vierailija
9/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan, minkä ehdin, luultavasti en ehdi paljoa..

AURORA, meillä on ainakin maidon juonti vähentynyt ihan selkeästi, en ole tarkkaa mitannu, mut ehkä reilu sata joskus enemmän menee ruualla. Neuvolassa sanottiin, että kiinteiden aikana normaali maidon menekki on noin 500-600ml vuorokaudessa, eli se alkaa lopulta menettää asemaansa ravinnonlähteenä ja on ruokajuoma niin kuin aikuisillakin.

Meilläkään ei enää nukuta päikkäreitä kuin justiinsa puoli tuntia kerrallaan, yöt kyllä nukutaankin sitten hyvin. Mä oon kyllä nostanu vaunuista selkänojaa pykälän ylemmäs, että Rasmus näkee edes jotain silloin kun ei nuku, ja sitten meillä on kasa leluja aina mukana vaunuissa. Sillä tavalla oon saanu Rasmuksen viihtymään, mutta aina ei nekään auta, sitten mulla on kantoreppu tai liina mukana aina, jos sitä sattuu tarvitsemaan.

Meillä on taas kehitytty hurjaa vauhtia, nyt kääntyillään jo kuin vanha tekijä vaikka viikko on ollu taito hallussa, kun alettiin kääntyilemään, alettiin myös " puhumaan" reilusti enemmän. Rasmus rakastaa omaa ääntään, äiti ei välillä niinkään, kun tuntuu että korvat särkyy :) mutta jotain huonoakin eli kun tämä kääntyily alkoi onnistua niin Rasmus on alkanu hirveästi kiukkuamaan, mikään ei ole hyvä, selällään ei pysy yhtään mutta mahallaankaan ei jaksa olla pitkään ja leluja on hankala syödä, joten mä olen alkanut pitämään Rasmusta enemmän sitterissä, eipä ole niin hankalaa silläkään.

Ja vielä omaa napaa.. Me ollaan siis syöty nyt perunaa viikko, nyt perunaa ja porkkanaa viikko, viikonloppuna ajattelin tehdä jotain kukkakaalihössötystä, olen antanut noin 4tl sosetta lounaalla ja nyt 2tl päivällisellä, välipala aikaan olen alkanut antamaan maistiaisia hedelmäsoseista, nyt vasta päärynää mennyt. Aamulla ja illalla syödään maidolla lantrattua velliä, ollaan syöty pe-po, riisi ja maissi velliä. Mulla on hirveästi opettelimista, kun musta tuntuu etten tiedä mistään mitään :( mistä mä tiedän milloin lisätä noita annoksia tai siis suurentaa niitä, mistä tiedän milloin Rasmus on täynnä, musta tuntuu että kaikki tietää paljon enemmän kaikesta, allergisoivista ruuista, millon pitää tehdä mitäkin jne. no semmosta..

ja vielä mulla on ollu huono äiti fiiliksiä ihan hulluna viime aikoina, kun oon ihan älyttömän huolimaton näköjään, jotain sattuu kohta oikeasti.. Rasmus meinas tukehtua porkkanaan, mun piti roikottaa sitä pää alaspäin, että se sai kakisteltua ruoan pois suusta:( kylvyssä Rasmus on hörppiny vettä, kun pää on menny liian alas, yöllä heräsin, kun Rasmus oli vetänyt pinnasängynsuojuksen naaman eteen ja alkoi jo panikoimaan.. onneks ette tunne mua, että edes kehtaan tunnustaa nämä asiat täällä.

Mutta sellaista... POPPIKSELLE puhallan hyvää mieltä täältä pohjoisesta ja jaksuja!!!

HAN_ milloin treffataan, heti ku tulee taas hyvät ilmat?? Onnea uuteen kotiin!!!

Elovena ja Rasmus reilu 4,5kk

Vierailija
10/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta sanottiin mulle että lounaaksi juuressose, päivälliseksi hedelmä/marjasose ja illalla velli. Eli ihan oikeilla jäljillä olet=)

Ja noista määristä, mä annoin ekan päivän pari tl ja tokana hiukan enemmän ja kolmannesta päivästä alkaen annoin niin paljon kuin syö, eli laittaa kyllä suun kiinni eikä huoli jos massu täynnä;) Ja nyt taas kun otettiin uusi maku kehiin, niin annoin samantien lähes niin paljon kuin söi, eli en edennyt tolla parin tl:n tahdilla kuin kahden ekan sosemaun kanssa.

Toi maitomäärä oli vaan sellanen, mihin neuvolatäti meillä ei ottanut kantaa. Sanoi vaan että yksilöllistä!

Vierailija
11/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu alkamassa ja ohjelmaa tiedossa paljon. Mm. kummitytön synttärit ja todnäköisesti reissu Keski-Suomeen kahdestaan tytön kanssa. Voi siis olla että palstailuun tulee pieni tauko.

Poppikselle lämmin halaus ja jaksamista!

Elovena, opettelua on täälläkin tämä vauva-arki! Olet varmasti paras äiti lapsellesi. Meille jokaiselle tulee tilanteita, joita jälkikäteen miettii miten olisi voinut toimia toisin. Äitiyttä kun ei opeta mikään kirja vaan oma rakas lapsi. =)

Viipero, mulla oli kimpussa punaisia ruusuja (sama sävy kuin miehen solmio), valkoista tuoksuhernettä, murattia ja muutama karhunheinä. Kimppu oli pyöreä, josta roikkui muutama ruusu ja noita vihreitä.

Nyt pukemaan tyttöä ja ruokakauppaan. Tänään ollut aika itkuinen olo tytöllä. Toivotaan että vaunuissa olisi tyytyväinen...

t. iida-linnea ja tyttönen ~5 vkoa

Vierailija
12/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIPERO, mulla oli pieni ja yksinkertainen kimppu, jossa valkoisia ja vaal.pun. ruusuja ja jotain vihreää lehteä ja härpäkkeitä. Pieni ja simppeli, niinkuin koko juhla :) Meillä siis oli yhtensä 36 henkeä juhlissa, että pikkuruiset häät oli. Maistraatissa meidät vihittiin.

Tänään käytiinkin ulkona liinassa. En jaksanut laittaa pojua vaunuihin ja huudattaa turhan, joten kietaisin liinan ja nappasin pojan kyytiin. Viihtyi tosi hyvin, paremmin kuin ikinä aiemmin! :)

Joops, pitänee mennä.

Han

Vierailija
13/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mooli, ettekö te nyt tosiaan ole tulossa tonne megatreffeille???? Olis niin kiva tavata vihdoinkin! Voinko sanoa mitään, mikä sais sut muuttamaan mieles? ;)

-Q- ja -q- 10kk

Vierailija
14/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pahemmin kerenny istumaan koneen äärellä joten pinojakaan en ole ihmeemmin lukenu. Pihalla olen kuin lumiukko :) Joka päivälle on löytyny puuhaa ja varsinki kun vessaremontti on vielä kesken ni mielummin sitä on poissa kotoota.

En pahemmin osaa kommentoida ku en ole lukenu kuulumisia, joten omanapaista viestiä tiedossa.

Täällä taidot kehittyy hurjaa vauhtia. Sampo yrittää kovasti mennä eteenpäin ja sit kiukuttaa kun ei onnistu. Toissapäivänä löysin poitsun suusta kaksi hammasta :) Ei onneksi kiukkua yhtään mutta kaikki mahdollinen pitää saada suuhun ku ikenet kutiaa.

HAN_ täällä yritetään ihan samanlailla mennä eteenpäin ku teillä :)

Vaunuissa meillä ollaan puoli-istuvassa asennossa jos kovin rupee kiukuttaa kävelyn aikana. Vaunuissa ei myöskään enään nukuta kun on niin paljon mielenkiintoista katseltavaa ympärillä.

Me ollaan Sampon kanssa tää viikonloppu kahestaan ku mies lähti kaverinsa polttareihin. Täytyy kehittää jotain mielekästä tekemistä nin kuluu aika nopeemmin.

Kuuluu kutsu tuolta lattiatasosta, täytyy mennä.

Hippu ja Sampo 4,5kk

Vierailija
15/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELOVENA, ollan ens viikko eteläpohjanmaalla mummulassa, mutta sitäb seuraavalla viikolla vois vaikka miettiä treffejä (juhannuksen jälkeinen viikko)? Pitäiskö alkaa suunnittelemaan tapaamista? :)

HIPPU, mikä noita Sampoja vaivaa, kun pitää noin nuorena jo yrittää eteenpäin? :D

Äääh, muuttostressi. Tajusin just, että pakkaamiset mun täytyy varmaan hoitaa yksin :/ Mies on sellainen perusteellinen näpertäjä, että sillä saattaa mennä vaikka tunti, kun se kasaa johtoja johonkin pussiin. Samassa ajassa meikä on pakannut AINAKIN kolme laatikollista kamaa :D Mutta siksi tuntuukin, että kaikki pitää itse hoitaa. Jos mentäis miehen tahdilla, niin ei päästäis muuttamaan ku aikasintaan ens vuoden puolella :p

Jooh, pitää lopetella. Pitää pakkailla matkatavarta, kun lähdetään huomenna ajelemaan mummulaan (hih, kohta nähdään Viiperon kanssa! Treffatkaa te muut vain siellä Riihimäellä, me sentäs pidetään kahdenkeskiset kemut Kurikassa!!! :D)

Han ja Sampo ~4,5kk

Vierailija
16/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elovena, älä yhtään noiden juttujen perusteella pidä itseäsi huonona äitinä! Nuo kaikki on koettu täälläkin, enkä mä kyllä edes ajatellut, että olisin niiden takia huono äiti! Päinvastoin, mä olen oikein hyvä äiti :)

Eipä se kylpyveden hörppääminen niin vaarallista ole, kun miettii mitä vauvat sieltä vauvauinnista hörppii ;) Ja varmaan jokaikinen vauva meinaa tukehtua, tai ainakin esittää tukehtuvansa, joskus soseita syödessään. Mä olen nostanut Noelin ainakin kolme kertaa polvieni päälle pää alaspäin, ja taputellut selkään. Ja nyt - kauhistelkaa - mua vaan nauratti! Että jos ruuassa on mikroskooppisen pieni hitunen, heti alkaa kakomaan... (Olin pistänyt ruuan siivilän läpi.) Niin ja Noel on usein vetäissyt oman tyynyliinansa naamalleen, kun on meuhannut pinniksessä. Kaikkea sitä sattuu ja tapahtuu. Tärkeintä on että vahtii vauvaa, niin voi sitten avittaa sitä eri tilanteissa.

Hanin jutuista inspiroituna, taidan mennä siivoamaan vaatekaappia :) Me lähdetään huomenna Riksun treffeiltä suoraan Keski-Suomeen sukuloimaan, ja tullaan vasta juhannuksen jälkeen. Ehditään nähdä Noelin mummi&vaari, toinen mummi miehineen, pappa avovaimoineen, ja neljä kappaletta isomummeja. Niin ja sekalainen määrä miehen sukulaisia, jotka asuvat siellä päin. Saa nähdä kummalle on rankempi reissu, mulle vai Noelille. Viisi vuorokautta miehen sukulaisilla tarkoittaa mun vieraskorealla vatsalla viiden päivän ummetusta... ;)

Niin ja meillä on näyttö sillä aikaa, joten pitää jättää koti supersiistiksi.

Poppis, muista purkaa tänne vauvapalstalle. Täällä saat ihan varmasti tukea. Ja äläpäs nyt rupea mamasi tilalle kaikesta huolehtivaksi äitihahmoksi, vaikka sellaiselle olisi tilausta. Isäsi kyllä pärjää, vaikka vähän huonosti sitten. Ja eiköhän kaikki muutkin aikuiset kykene pääsemään surustaan ja ongelmistaan yli jossain vaiheessa. Sulla on pieni tyttö, joka on ihan raa' alla järjellä ajateltuna se ainoa, joka sua ihan tosi kipeästi tarvitsee. Joten pistä puhelin äänettömälle ja hoida sitä omaa kultaasi vaan! Ja tukeudu mieheen, ne tykkää siitä :)

Mun pitää mennä neuvomaan omalle miehelleni miten sauvasekoitin toimii.

Kandi & Noel, kohta 6kk

Vierailija
17/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Oi, teillä on tosiaan huomenna treffi-päivä sitten :) Voipi olla hiljainen päivä täällä linjoilla... Mekin mennään sinne Hyvinkäälle niihin kiihdytyskisoihin, joten oon melkein naapurissa ;) Ei kyllä oteta Arttua sinne meteliin mukaan (vaikka kuulosuojaimet jo hommasinkin), muuten olisin voinut tulla vaikka sitä kautta pois. Mutta jätetään toisille treffeille sitten =)

ELOVENA, mä olisin niiiiin sormi suussa noiden ruokien suhteen, jollei neuvoja satelis tutuilta. Neuvolastakaan en vielä ole paljon kysellyt, kun ikää vasta reilu 3kk. Etenkin omaan isosiskooni (jonka pojat jo 7 ja 10) oon turvautunut valehtelematta kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja. Viimeks tänään yritin soittaa sille, että mitä muuta kasvista/juuresta voi sitten vauvalle antaa, kuin valmisruoista jo löytyviä perunaa, kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa ja maissia. Itelle ei tullut kuin bataatti mieleen... En sitten saanut siskoa vielä kiinni, mutta eipä tuolla niin kiire vielä olekaan :) Vasta po-pe-sosetta syödään, noista kasviksista. Hedelmistä on mennyt päärynä, luumu, persikka ja ruusunmarja. 2 jälkimmäistä ei ole oikein herkkua, ihme kyllä tuon persikan kohdalla! Päärynä taas menee oikein innolla. Vielä ajattelin omenan kokeilla, ja sitten noilla pyristellään seuraava kk, ennen kuin aletaan kunnolla syömään.

Enkä minäkään oikein määrien lisäämisestä tiedä. Sosemääriä nyt en tarkoituksella siis vielä edes lisää siitä muutamasta teelusikallisesta (kun ikää niin vähän), mutta tuo maito... Pitkästä aikaa tänään kokeilin koko 2dl kerralla, ja meni ihan heittämällä alas. Tovin olen tarjoillut lähinnä 120-140ml, kun en haluais hukkaan sitä heittää... Mutta on tuo poika yht' äkkiä niin kasvaa hujahtanut, että näköjään alkaa se koko tetra mennä kerralla, ja toisaalta taas syöttöväli pidentyä :) Annoin sitten ekaa kertaa myös iltavellinkin koko 2dl kerralla, tähän asti oon antanut 130ml + maitoa päälle, ja ne loput vellit seuraavana aamupäivänä. Nyt ajattelin tehdä sellasen rytmin, että

-aamulla kasvissose+hedelmäsose (siis se muutama tl molempia)

-iltapäivällä hedelmäsosetta (muutama tl)

-illalla velli 2dl

-muuten päivän mittaan maitoa niin paljon kuin tarvitsee.

Ja kunhan oikein ruoan makuun päästään, niin sitten varmaan eka aamulla puuro, lounaaksi kasvis(tai liha)sose, välipala hedelmäsose, päivällinen kasvis(tai liha)sose, illalla velli. Ja kun puuroon totuttu, niin velli pois, ja puuroa sekä aamulla että illalla. En tiedä... Neuvolasta saa sitten varmaan tarkempia ohjeita, kunhan se 5-6kk tulee täyteen.

Ja hei :) Kuten KANDI sanoi, niin noita huono-äiti-juttuja varmasti koetaan kaikki. Minäkin tosiaan kerran lenkkeilin vaunujen ja koiran kanssa, ja koira pääsi yllättäen kaatamaan vaunut... (Pitkä juttu, mutta tapahtui täysin yllättäen.) Ja onhan noita kaikkia... :/ Mutta elämä opettaa! =) Mikä se sellainen äiti on, joka ei koskaan erheitä tee??? ;)

HIPPU, jopas Sampolle on tullut hampit ajoissa :) Joko ootte paljon harjaillu? Kävin tällä vkolla hammashoito-ryhmässä, mikä nlassa järjestettiin, ja siellä mm. neuvottiin, että hampaiden harjaus pitää aloittaa heti, kun eka hammas ilmestyy. Ilman tahnaa tietysti (tahna varovasti mukaan vasta 1-1,5v.). Ja mitäs muuta kaikkea siellä suositeltiin... Niin, että vesihuikka olis hyvä antaa aina ruoan päälle, kai niinkuin vähän " puhdistamaan" suuta ruokajäämistä. Ja että se " hammaspeikko-bakteeri" ei tartu, ennenkuin se eka hammas on suussa - sitten ei saa enää nuolla lapsen tuttia puhtaaksi(en kyllä ole tehnyt sitä muutenkaan...), syödä samalla lusikalla jne. Ja sit että hampaiden pitäs saada välillä levätä, eli ei sais syödä/napostella sitten useasti päivän mittaan, vaan ruokarytmi pitäis olla säännöllinen. Ja vesi janojuomaksi, lapsille ei kannata mehua antaa, pilaa hampaat...

No joo, noista suurin osa tietysti aivan itsestään selvyyksiä. Mutta oli kyllä hyödyllinen muuten se ryhmä! En mä varmaan ois tajunnu esim. heti alkaa sitä harjaa suussa heiluttamaan, kun 1 hampi nököttää ikenestä :)

Ja kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! =)

No juuuuuu... Kai mä lähden pikkuhiljaa iltapesuille ja nukkumaan, niin jaksaa taas aamulla. Ties vaikka tulis kolmas yö putkeen sitä kitinää... :( No, pääasia, että poika voi muuten hyvin, vaikka äitiä välillä vähän väsyttäiskin. Ja huomenna isoäiti hoitaa Arttua sen parisen tuntia, kun ollaan siel kisoissa. :)

Öitä, ja hauskaa huomista treffipäivää kaikille treffiläisille!!!

Pi-Ki ja Arttu 3kk+

Vierailija
18/22 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PI-KI tänään harjattiin ensimmäisen kerran noita hampaita. Näytti Sampo pitävän harjaamisesta, varmaan ainakin helpotti kutinaa. Ruuan jälkeen Sampo juo vettä koska ei halua heti maitoa, yleensä vasta tunnin päästä ruokailusta ottaa maitoa.

Nyt nukkumaan

Hippu ja tuhissseva Sampo

Vierailija
19/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava päivä, kiitos teille siitä! =) Syötävää jäi, kuten joku vähän ennustikin. Jopa ne kaikki Kandin tuomat jäätelöt - että sori vaan likat! ;o) No, saapa mieskin osansa noista hyvyyksistä... Emmi vielä nukkuu ja taidanpa itsekin hiukan huilia ennen avopin saapumista.

Me startataan aamusella huomenna kohti Dublinia ja kotiudutaan perjantaina. Tulen sitten kertoilemaan, kuinka reissu meni ja kuinka Emmi oli pärjännyt isovanhempien kanssa.

-Amy ja Emmi - väsyneet mutta iloiset emännät-

Vierailija
20/22 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]En ehdi paljoa kirjoitella, lähdetään kohta miehen serkun rippijuhliin. Piti vain tulla nostamaan pinoa hieman ylemmäs, ennen kuin " hukutaan" jonnekin. :) Oli sitten TOSI hiljainen päivä eilen täällä linjoilla, mutta se liene ei ollut yllättävää...hih! Treffailijat Riksussa ja muut varmaan nautti nätistä ilmasta ulkosalla (ainakin E-Suomessa oli aurinkoinen päivä).

Hienoa kuulla, että ainakin emännän mielestä treffit meni kivasti! =) Tulkaahan muutkin kertomaan päivästä enempi. Ja eipä paljon parempaa säätä olis teille voinut sattua :)

Nyt täytyy mennä pakkailemaan hoitolaukku valmiiks ja etsimään Artulle jotkut siistit housut. Toinen nukkuu vieläkin aamupäikkäreitä, on nukkunut jo reilun tunnin...

Pi-Ki ja Arttu 3kk+

P.S. Nyt on pari yötä mennyt jo paremmin. Viime yönä Artun eka unipätkä oli jopa 7,5h! Tosin äippä nukkui siitä ajasta sen 4h... X) Pitäis varmaan opetella menemään aiemmin nukkumaan, niin vois joskus saada itekin nukuttua jopa 6h putkeen :)