Mitä 1v. pojalle päälle +40 asteeseen????
Siis mitä te pikkupoikien äidit puette lapsille tosi helteellä?
Auringon vuoksi siis pitkähihainen, mutta mikä? Aurinkosuoja-asuja on jo kaksi, mutta ei niitäkään voi kokoaikaa pitää... Tytöille on vaikka mitä ihania pitkähihaisia ohuita paitoja, mutta eipäs löytynyt pojalle :(
Auttakaa ;)
Kommentit (4)
Benettonin kauluspaitaa suosittelen; tosi ohuita, voi avata nappia. Niillä on ohuita pitkiä housujakin. Maksavat enemmän kuin vaikka HM:lla, mutta ovat paljon laadukkaampaa hengittävämpää puuvillaa. HM:n paidoissa ihan tukehtuu kun on todella kuuma. Kauluspaitamateriaali on ilmavampikin kuumalla, kuin t-paitamalliset pitkähihaset. Ja kl.(11)12-17 ei ole tosiaan terveellistä olla ulkona.
Pojalle myös kunnon lierillinen hattu, leveälierinen kalastajalakki tai vastaava.
Pelkkä lippis ei suojaa riittävästi auringolta, sillä siinä on korvat ja niska paljaana. Tai sitten lippis, jossa on kunnon niskaläppä.
Ja muuten vaatetukseksi ohutta, hengittävää puuvillavaatetta. Väljät vaatteet tuntuu viileämmiltä, kun tuulenvire pääsee lahkeista ja kaula-aukoista.
Rannalle ja vesileikkeihin ehdottomasti aurinkosuoja-asut.
Terveisin, marja888 joka asuu maassa, jossa kesällä aina noin +35...+40c, ja alle +20c vain 3kk vuodessa.
Taisin ilmaista itseäni hieman huonosti :) Eli onhan noita pitkähihaisia t-paitoja, mutta juuri niitä ohuita ja vaaleita etsin. Aika moni trikoopaita pojille kun on sitä paksumpaa kangasta ja värit todella tummia (ainakin H&M:llä). Tytöille noita ohuita löytyy, mutta ovat kyllä sitten ihan tyttö-juttuja (tunikoita yms.)
Norppis:
olen ostanut pojalleni aina ohuita, pitkähihaisia puuvillapaitoja (pitkähihaisia t-paitoja).
Niitä saa mielestäni vaikka mistä. Meillä on ainakin espritin, benettonin, henkkamaukan... pitkähihaisia.Peruspaitojahan on mielestäni aivan se ja sama ostaako tyttöjen vai poikien mallistosta. Värejäkin on paljon samoja. Ehkä pojilla on yleensä leveämpää mitoitusta ja tytöillä kapeampaa..
olen ostanut pojalleni aina ohuita, pitkähihaisia puuvillapaitoja (pitkähihaisia t-paitoja).
Niitä saa mielestäni vaikka mistä. Meillä on ainakin espritin, benettonin, henkkamaukan... pitkähihaisia.
Peruspaitojahan on mielestäni aivan se ja sama ostaako tyttöjen vai poikien mallistosta. Värejäkin on paljon samoja. Ehkä pojilla on yleensä leveämpää mitoitusta ja tytöillä kapeampaa.
Itse en tosi helteellä ulkoile lapsen kanssa päivän kuumimpaan aikaan ollenkaan vaan kärvistelemme sisällä.
Paidan lisäksi olen pukenut lapselle hatun ja housut ja sandaalit. Pienempänä lapsella oli aina pitkähihaista nyt mennään välillä lyhyillä hihoilla ja lahkeillakin.
Niin ja varjoisia paikkoja suositaan.