oO Helmet 06 viikko 24 Oo
Vai onko nyt viikko 24...
Joka tapauksessa, pakko kai aloittaa uusi kun ei kukaan muukaan sitä tee. Kaikki taitaa olla rannalla tai muuten kesänvietossa? No, onneksi täälläkin on heinäkuu lomaa!
Vanhanaikaisesti siis kävi täälläkin, eli penska nro 3 ilmestyy ehkä tammikuussa. En ole kovin tarkkaa lukua menkoista pitänyt... Ällöttää ja väsyttää, mutta kai tämä viimeistään syksyllä taas helpottaa : ). Vähän pidemmän ikäeron olisin ehkä halunnut, mutta kai se näinkin sujuu!
Siiri on jo niin iso tyttö, sanoista selkeitä on kakka, Teppo (meidän kissa) ja tyttö. Siiri onkin nyt päivät ilman vaippaa, kun sanoo ' kakka' niin kannattaa laittaa potalle : ). Ja kaikki ihmiset on Siirin mielestä tyttöjä. Äiti ei ilmeisesti ollut tärkeimpiä sanoja :D
Mitäs muiden kesänviettoon kuuluu? Meillä on pihahommia, heinäkuussa ollaan viikko Virossa, ja hevosen kanssa haaveilen pääseväni Yyterin hiekkarannoille laukkailemaan : ). Parit kesähäät on tiedossa, ja syksymmällä varmaan lähdetään taas Ranskaan.
Kirjoitelkaahan kuulumisianne!
FannyK
Kommentit (5)
mutta sitten ei naurata enää...tänään eräpäivä ja ei oireen oiretta!!!!!!
Dunsku on reipas iso tyttö, lempisanoja on iskä ja emmä haluu,emmä mene,emmä ota ja en tiiä. Ruokaa huutaa fuokaa ja juoksee jääkaapin alle seisomaan!!!
Mä meen nyt mun addiktioo kattomaan ja mansikoita syömään.
Onnea raskautuneille kaikille siis, mulla ei voi enää mennä ku 2 viikkoo!!!
kuumetta ja penskat ja rv 40
Täällä on sateista, mutta erittäin lämmintä eli höyrysauna. Eilen illalla satoi kovasti ja oli kova ukkonen kun ensin oli koko päivän paistanut aurinko. Tänään on ollut pilvistä aamusta saakka ja varmaan sataa kohta.
Alinalla on silmätulehdus ja on kotona vielä huomisen. En laita tarhaan ennen kuin lääkekuuri on loppu ja kaikki oireet poissa.
Kesäsuunnitelmista. Meillä menee kesä siihen, että kestitään vieraita joita saapuu suomesta. Kaikki haluaisivat tulla käymään heinäkuussa! Eikö todellakaan ole muuta lomakuukautta kuin heinäkuu? No meistä on kiva kun ystävät ja sukulaiset tulevat käymään. Vieraille on oma huone joten ei tarvitse kenenkään nukkua olohuoneen lattialla tms. Ensimmäiset tulevat 21.6 ja viimeiset lähtevät 24.8. Me suunnistamme Suomeen 27.8 ja olemme siellä reilun viikon. Menemme lautalla yli Travemundesta Helsinkiin ja meillä on oma auto mukana. Majoitumme Tampereelle Lapinniemen kylpylään jossa meillä on huoneisto. Kun saavumme Saksaan takaisin niin aika pian suuntaamme Ranskaan (Nancy) kahdeksi viikoksi. Mies tekee töitä ja minä lomailen lasten kanssa, mikä parasta niin firma maksaa kaiken (eli majoituksen ja matkan) =) Siinähän se kesä menee ja osa syksyäkin.
Minun pitäisi siivota ja olenkin saanut jo yläkerran kylpyhuoneen hinkattua kiiltäväksi. Vielä kuitenkin siivottavaa lääniä riittää. Jotenkin sitä vaan keksii koko ajan muuta tekemistä...
Inkeri ja Alina sovittelevat minun vaatteita ja kenkiä. Se on hauskinta mitä he tietävät! Inkerikin on peilailee itseään ja laittaa koruja kaulaan, välillä hän harjaa hiuksiaan ja peilailee lisää. Kaksi prinsessaa :)
Taidan liittyä leikkiin mukaan..
Birdy
No en ole kyllä itsekään kirjoitellut. On tullut oltua niin paljon ulkona, kun on ollut niin kesäiset ilmat.
Onnea FannyK! Täällä taitaa kohta kaikki tampereen helmet olla toisella tai kolmannella kierroksella...paitsi minä. Mäkin haluun vauvan!
Joonalla on tullut nyt hirveän paljon uusia sanoja, ihan kokonaisiakin jo, eikä pelkästään sanojen alku- tai lopputavuja. Ja herra kiipeilee koko ajan. Ulkona Joona viihtyy tosi hyvin. Vauvakeinussa vierähtää tunti ja hiekkalaatikolla toinen=) Ja liukumäestä poika tykkää myös kovasti, etenkin niiden portaiden kiipeämisestä sinne mäkeen. Kotiin tullessa voikin sitten heittäytyä eteisen lattialle osoittelemaan ulko-ovea ja sanoa, että " taas" . Tänään unohdin ulkoa tullessa vesipullon ovan taakse rattaiden alle ja kun menin sitä hakemaan, niin Jonttu yritti livahtaa ulko-ovesta ja ilmoitti, että " kaakaa" (=karkaa).
nonnu78 ja ipanat
Kuulumisia täältäkin! Ensimmäiseksi onnittelut FannyK:lle vanhanaikaisesta =)! Ja elmiina80, kiva kuulla että teillä menee hyvin. Birdy, koeta sinä jaksaa vieraiden kestittelyä, toivottavasti osallistuvat itsekin järjestelyihin ettei kaikki jää sun kontolle.
Mitästotas... Tukholmaan risteiltiin ja oikein mukavaa oli. Vietettiin päivä Djurgårdenissa kävellen ja ilma oli aurinkoinen ja lämmin. Silppu tykkäsi villisioista, lampaista ja lehmistä. Meillä on aikaisemmin aina ollut käytössä Silja-luokan hytti tai muu vastaava, jossa on ollut parisänky. Tällä kertaa olikin A-luokan hytti, jossa siis erilliset sängyt. Ei mitään valittamista, paitsi että toisena yönä pukelo havahtui kiekumaan klo 5 aamulla. Okei, rauhoittui kyllä itsekseen kuten tavallista, mutta samaan aikaan käytävältä alkoi kuulua jonkun poikaporukan metelöintiä. Ja kun se loppui ja minä auvoisena olen vaipumassa uneen ryhtyi mies kuorsaamaan. Odotin hetken ja kuulostelin tajuaako kääntyä kyljelleen -ei tajunnut, joten nousin ylös ja kävin tönimässä. Kuorsaus loppui ja minä palaan sänkyyni. Olen nukahtamassa kun sahaaminen alkaa uudelleen. Pomppaan ylös ja tuupin miehen kyljelleen. Ja voi v, eiköhän sama kuvio toistu taas... Jos joskus yhteiselon aikana on tullut mieleen ampua oma aviomies niin juuri silloin.
Silvander kiipeää joka paikkaan. Eilen harjoiteltiin keittiöntuolilla istumista (tai pikemminkin kyykyssä olemista). Kun sitä oltiin reenattu sen sata kertaa ja Silppu innostuksissaan nousi seisomaan tuolilla sanoin sillä kertaa parhaimmalla painokkaalla opettajaäänelläni " ISTU ALAS" . Saattoi suorastaan kuulla kuinka vieressä seisseen koiran takamus napsahti kun se osui lattiaan. Sekä koira että lapsi jäkittivät asennossa ja tuijottivat silmät suurina. Että ei ole kun taidot sentään aivan ruostuneet työn puutteessa.
Silpun suosituimpia sanoja taitavat olla pappa, mimmi (mummi), popi/poppa (koira), oh-hoh, hui, näin, noin, vavva ja pssspsss (pissa tai vaippa). Joitakin puolikkaitakin sanoja tulee, esim. ki(vi), ka(na), pa(llo). Juttelee paljon, mutta sitä ei ymmärrä kukaan paitsi ehkä koira.
Mjoo, mutta nyt menen nauttimaan päivän hiljaisesta (naapurin talonrakennusmetelistä viis) hetkestä. Röyhkeästi laittaudun pitkäkseni sohvalle vaikka voisi tehdä kotitöitäkin. Onneksi väsymys on hieman hellittänyt. Supistelee senkin edestä muttei kivuliaasti.
Kuumetta, joko on kolmet ja neljät ässät testattu, tulehan kertomaan kuulumisia jos jaksat!
KL, Silva ja silakka rv 18 tjsp.
Ihan ekaksi paljon onnea kaikille raskautuneille tasapuolisesti! Aika monta vauvaa taitaakin olla tulossa. Ja kuumetta: jaksamista ja sympatiaa! Tuoreessa muistissa on tuo olotila, tosin helteestä en joutunut mahan kans kärsimään.
Meillä menee hyvin, vauva on tyytyväinen ja nukkuu hyvin. Yöt menee yleensä yhdellä syötöllä. Iltaisin meinaa vähän ährätä, mutta sit kun nukahtaa niin nukkuu kuin tukki. Joten itsekin saan hyvin levättyä, tosin Iitan yöt on ollu viime aikoina levottomia, hampaita pukkaa.. Ristiäiset meillä on juhannuksena, nimestä käydään vielä kovaa vääntöä. Joku perinteinen nimi varmaan valitaan ja miehen toinen nimi tulee sit toiseksi nimeksi. Kamalan nopeesti menee aika! Tuntuu että vastahan mä synnytin ja viikon päästä poika on jo 2 kk! Jonkun verran tulee jo juttuja pieneltä mieheltä ja niitä ihania hymyjä! Isosisko suhtautuu vauvaan yleensä tosi hyvin, suukottelee ja halii. Joskus läpsii kun menee hermot, tahtoo nykysin mennä aika usein. Joko tuon ikäsillä voi olla uhma..? Omaa tahtoa ainakin löytyy.. Sanoja Iitalta ei vielä oikein tule, paitsi mummo. Naurettiinkin just että toisten lapset sanoo ekana sanana äiti tai isi, niin meidän lapsi sanoo mummo! Arvatkaa onko mummo mielissään.. :) Omaa puhetta tulee kyllä tosi paljon, kuulostaa mun mielestä ihan kuin neiti puhuis kiinaa.
Kesäsuunnitelmiin meillä kuuluu talonmaalausta ja pihanlaittoa. Yhdet häät olis ainakin, yhdet 60-v juhlat ja rippijuhlat. Saa nähdä monetko juhlat viititään tällä porukalla käydä. Haaveissa olis päästä noihin häihin miehen kans kahdestaan. Katotaan ottaako mummo ja ukki molemmat lapset hoitoon..
Nyt heräsi Iita, täytyy mennä pelastamaan se tuolta sängystä.
Aurinkoista kesää toivotellen,
elmiina, Iita 1v3kk sekä " Tepi" 2kk