Lahjavinkkejä tännekin, kiitos!
Eli kaverini valmistuu kolmanteen ammattiinsa. Ikää on reilu 30v. Asunut jo 18-vuotiaasta omassa kodissaan. On kaikki astiat ja tavarat.
Hän on todella tarkka tavaroistaan ja sanoo jos joku ei miellytä. Siis hänelle on aivan kauhea ostaa jotain, joka ei ole mieluinen. Siitä saa suorin sanoin kuulla.
Hän ei koskaan edes säilytä tavaraa, joka ei käy vanhoihin esim. väriensä puolesta, myyntiin vaan.
On pienet paineet ostaa jotain sopivaa.
Kysyin lahjatoiveita ja sain kuulla mitä ei ainakaa. Eli ei pyyhkeitä, lakanoita, astioita.
Kosmetologin lahjakortti kuulemma kelpaa.
Mutta minusta se on kallis. Olen kuitenkin jo kaki kertaa aikaisemmin ostanut valmistujaislahjan, sekä 30-v lahjan. En halua ostaa mitään kallista.
Mitä tälläiselle ihmiselle siis voi ostaa?
Kommentit (8)
kuulostaa siltä että ystävälläsi on varaa ostaa itsekin sellaiset esineet, joita todella haluaa. Siksi olisi kai tärkeintä, että annat hänelle jotain mikä edustaa nimenomaan sinua.
Millainen kukkakimppu sopisi hänen kotiinsa? Kukat on ehkä tylsä lahjaidea, mutta ellei parempaa keksi... Miten ois joku design-avaimenperä?
Onko sinulla vanhoja valokuvia ystävästäsi? Teetä joku niistä isoksi ja kehystä tyylikkäästi!
älä osta mitään sen kummempaa lahjaa, sano ettet keksinyt mitään hänen vaativalle maulleen sopivaa.
Tai, sano että viet hänet vaikka syömään johonkin tiettyyn ravintolaan kun sovitte ensin ajankohdan.
Mutta se valokuvajuttu ois mun mielestä hyvä...
jos se oli kerran toive...
Jos se on mielestäsi liikaa, niin osta vain kukkia ja /tai viinipullo (jos hän juo viiniä). Tai shampanja/kuohuviini.
Tai jos TIEDÄT hänen pitävän jostain kaupasta / hankkivan sieltä tavaraa usein (esim. joku pieni sisustuskauppa, tai Ikea, tai kodin1 tai Stockmann ) osta sinne lahjakortti. Tosin sekin vähän tylsää kun summa näkyy...
ihminen, kun ei hänelle osta mitään.
Kukkakimppu, myös köyhä idiotti, joka ei halua ostaa lahjaa.
Shamppanjaa voisin harkita, kiitos ideasta.
Olen onnistunut ostamaan hänelle tähän mennessä mieluisia lahjoja, mutta nyt 50€ on liikaa ja koska menin kysymään, niin koen jotenkin, että aika hyvä lahja saa olla, jos en kerran sitä lahjakorttia osta.
Onko joku muu jalkahoito/päähieronta tms. halvempi?
lahjoita sopiva rahasumma hyväntekeväisyyteen ja mainitse asiasta onnittelukortissa!
Esim. 25 eurolla koulutarvikkeita
http://www.lahjaksilehma.fi/lahjakauppa
tai, 52 eurolla pulpetti
http://www.toisenlainenlahja.fi/index.php?id=733&selPrice=41-100
jos toivoo kosmetologille lahjakorttia. Eikä varmaan kelpaa oppilastyöt... Ehkä voisit ostaa vaikka 25 € lahjakortin, maksakoon itse loput. Varmaan sitten pitää sua pihinä ja köyhänä, mutta omapa on ongelmansa. Tai voithan lyödä leikiksi ja ostaa kuorintavoiteen + naamion joltain kohtuuhintaiselta merkiltä ja sanoa että tee itse kasvohoitosi.
Tai leikkokukkia (kuihtuvat pois) tai syötävää/ juotavaa. Aika ikävä kyllä noin vaateliaalle ostaa, mutta ymmärrän kyllä jatkuvaa rojunraivauskamppailua käyvänä ettei ystäväsi halua kotiinsa mitään "ylimääräistä".
Siinä sitten olisis kaiken hintaista tavaraa.
Kaverina saan aina kuunnella kuinka hän manaa esim. sukulaisiltaan saamansa joululahjat. Sanoja ei säästellä. Joten tiedän, että väärä valinta ei ole mukava.. -ap