Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Moi!

Voisiko joku kertoa, miten kannattaa pestä fleecehousut ja huppari, että pysyisivät mahdollisimman hyvännäköisinä mahdollisimman pitkään :) Pesulapussa luki että 40 astetta, mutta entä huuhteluaineen käyttö? Pitääkö käyttää vai eikö saa käyttää. Ja miten estää ettei fleeceen tule nyppyjä?

Kommentit (5)

40c ja huuhteluainetta estämään säihköistymistä. Kannattaa myös pestä erillään / pesupussissa niin ei nyppää ja kevyempi pesuohjelma riittää. (OT:kestovaipoissa käytetään myös paljon fleeceä ja kestää kyllä toki 60c:kin pesun..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulle sanottiin Eurokankaassa, että fleece kestää korkeintaan 30 asteessa pesun. Vaikka monissa pesulapuissa mainitaankin 40 asteen pesu, niin olen kokeillut tuota 30 asteen pesua ja mielestäni fleecevaatteet on tosiaan kestäneet parempana! Nimenomaan siis silloin, kun pesee heti alusta alkaen 30 asteessa eikä koskaan sitä kuumemmassa.

Sen olen myös huomannut, että kannattaa käyttää hellävaraista pesuohjelmaa. Siis hieman vähemmän pyykkiä koneeseen, ettei joudu niin voimakkaaseen hankaukseen, ja pienempi linkous.

ainakin kestovaipoissa olevat fleecet pestään ilman huuteluainetta. Pitävät niin paremmin kosteuden ja lämmittää paremmin.

Minä laitan fleecet 40 asteeseen ja mahdollisimman vähän pesuainetta ja vähennän linkouskierroksia. Ihan nypyttömiä vaatteita/peittoja ovat monen pesukerran jälkeen.

Mä sanoisin, että nyppyyntyminen riippuu ennen kaikkea materiaalin "laadukkuudesta". Vuosikaudet olen pessyt omia fleece-huppareita tms. 40 asteessa, ja toiset nyppyyntyy heti kättelyssä (jotkut jopa ennen ekaa pesua...) ja jotkut kestää vuosikaudet nyppyyntymättä... Huuhteluaineen suhteen myös olen toimintu sekä että, joskus käytän juuri sähköisyyden poistamiseksi, useimmiten en. Ja silti jotkut halpis-fleecet on sähköisiä, vaikka mitä tekis ;) Ja ihan muun pyykin seasssa on kaikki pesty "mahdollisimman väärin" siis, mutta silti käyttäytyminen vaihtelee minusta melkoisesti!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat