Onko 10v tytöille jotenkin erityisen vaikea ikä?
Siis tää alkaa olla jo ihan kamalaa.
Meidän sukulaistyttö 10v on aina ollut tosi reipas ja mukava, ja koska asuu lähellä niin on paljon meillä leikittämässä meidän 2v poikaa. Tähän asti kaikki on sujunut paremmin kuin hyvin, mutta nyt kevään ja alkukesän ajan olen huomannut monta sellaista hetkeä kun tämä tyttö " höykyttää" tätä meidän pientä. Esim vaikka pihalla kiellän lasta syömästä hiekkaa tai lunta, niin selän kääntäessä näen miten tämä tyttö " näyttää mallia" taaperolle, joka siis tekee heti perässä (sillä erotuksella että tyttö ei työnnä hiekkaa suuhun asti, pieni kyllä). Aluksi en voinut uskoa että näin on, vaan ajattelin nähneeni väärin, mutta nytr tälläisiä pikkukiusantekoja on alkanut olla jatkuvasti, juuri sen verran " salaa" etten oikein voi kunnolla tyttöä nuhdellakkaan, kun kieltää kaiken.
Johtuuko iästä vai oireileeko jotain muuta (kotioloja tms..?) Ollaan siis tosi läheisiä tuon tytön ja perheen kanssa, mutta tyttö ei itse ainakaan minulle suostu mitään puhumaan, jos jotain kurjaa onkin, eukä tytön äiti oikein ota minua tosissaan, varovasti olen koettanut asiasta puhua.
Kohta kiellän tyttöä kokonaan tulemasta meille, kun mielestäni tuon ikäisen ei pitäisinäin pientä höykyttää. Siihen en tosin haluaisi mennä, mutten tiedä mitä oikein voisin asialle tehdä?
Olipahan sekava teksti, mutta toivottavasti joku poimi punaisen langan?
Kommentit (3)
ihan normaali poika ja kyllä osaa vastaavanlaisia temppuja opettaa pikkusiskolleen 2v. Ikä on vaikea, kun itse on kasvamassa isoksi, mutta mieli tekisi vielä olla lapsi. Johtuisiko tästä siis se, että isoksi kasvamisesta johtuva paha olo puretaan juuri pienempään lapseen.....
Jotain vikaa siinä lapsessa täytyy olla!
Kyllä meidän lapset ovat tuon ikäisenä ymmärtäneet olla kiusaamatta pienempiään, varsinkin kun on kyse noin pienestä.
Sinuna minä todellakin puuttuisin asiaan ennenkuin pienelle käy jotain oikeasti vahingollista!