Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riesana ranteet!!!!

Vierailija
19.05.2008 |

Ranteet riesana. On tutkittu reumaa verikokeista ja röntgenistä ei löytynyt. Riesaa ranteista on ollut 6-7vuotta. Ranteet oireilee joka päivä. Rauhallisessa vaiheessa ranteisiin koskee jos ne on taivutettuna ja niihin tulee painoa. Pahemmassa vaiheessa ranteen taivuttelu aiheuttaa kipua silloin syön buranaa ja käytän tukilastaa. Jumpassa on hankalaa käydä kun en voi esim.punnertaa tai laskea painoa ranteille. Epäillään pehmytkudos ongelmaksi esim. jännetuppitulehdukseksi. Diagnoosia en ole virallisesti saanut. Fysioterapiaan sain lähetteen. Kertokaa ihmeessä muut jos teillä on vastaavaa? Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia? Olisi niin mukava elää ilman tätä riesaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut diagnoosi ja miten hoidettu?

Vierailija
2/10 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yliliikkuvat nivelet (esim. juuri ranteissa liikaa tilaa) ja selkärankareuma, jonka takia nivelet taas tulehtuvat "koko ajan".

Joskus on näitä vaivoja, joista ei yksinkertaisesti pääse eroon; siihenkin tottuu ettei voi kaikkea tehdä;-)

Itse en voi tehdä suunnilleen mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tutkittiin viikko sitten tähystyksenä vasen ranne. Luultiin repeämäksi mutta kipeän ja voimattoman ranteen syy olikin keskiosavaurio TFCC:ssa,sieltä löytyi tarkkarajainen,pienehkö reikä,jota ei voi leikkaamalla korjata. jatko on vielä epäselvä.

Magneettikuvauksessa siis epäilivät repeämää TFCC.

satutin ranteen vajaa vuosi sitten. Vääntövamma.

Vierailija
4/10 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ranteet kipeät aina kausittain toisinaan. Esim. nyt olleet jo muutaman viikon sellaiset, että lääkäriä kai tarvisin. En siis ole hoidossa vielä käynyt!

Vierailija
5/10 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epämiellyttävä vaiva.

Välillä ei ole mitään, mutta jos ranteisiin tulee normaalia enemmän rasitusta (kirjoittaminen, konekirjoitus, paino...) tai viimaa ja kylmää niin heti ranteet kipeytyvät.

Minulla kipu tuntuu ympäri rannetta, mutta enemmän kämmenen puolelta ja niin, että nostan sormia ja kämmentä ylöspäin.. Sillon kipu on tosella kova.

Välillä ei pysty käyttämään esim hiirtä ollenkaan kivun takia.

Lapsiakaan ei voi aina nostaa.

Vierailija
6/10 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet ja syyt aika lailla samat kuin alla. Fysioterapeutti totesi liian heikot lihakset, yliliikkuvat nivelet ja todella ahtaat ranteet (ei tilaa hermoille sun muille). Hoitokonstit: akuutissa kipuvaiheessa rannetuki, lepo ja särkylääke. Kun kipu on poissa venyttelyä ja jumppaa ranteille. Ja kuntosalille passitti, hartioiden, selän ja käsivarsien lihaksia on vahvistettava niin tukevat paremmin heikkoja niveliä, estävät rasituksesta johtuvaa jumiutumista jne. Näillä ohjeilla kipuja tulee enää todella harvoin, vain todella suuren/pitkäkestoisen rasituksen yhteydessä, tai jos laiskottelen tuosta punttitreenistä

Todella epämiellyttävä vaiva.

Välillä ei ole mitään, mutta jos ranteisiin tulee normaalia enemmän rasitusta (kirjoittaminen, konekirjoitus, paino...) tai viimaa ja kylmää niin heti ranteet kipeytyvät.

Minulla kipu tuntuu ympäri rannetta, mutta enemmän kämmenen puolelta ja niin, että nostan sormia ja kämmentä ylöspäin.. Sillon kipu on tosella kova.

Välillä ei pysty käyttämään esim hiirtä ollenkaan kivun takia.

Lapsiakaan ei voi aina nostaa.

Vierailija
7/10 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli yhteen aikaan k.o vamma, maitopurkkia en pystynyt enää nostamaan. Vaihdettuani lääkäriä homma otettiin todesta ja lopulta suoraan ranteeseen pistetty ruiske olikohan (muistaakseni) kortisoonia? paransi vaivan saman tien. Viikon kuluttua marssin pyytämään saman piikin vielä toiseenkin ranteeseen eikä ole sen koommin vaiva uusinut. Vieläkään ei tiedetä mistä johtui, mutta kipu oli ajoittain niin kova että itsarin olisin varmaan jo tehnyt jos ei sitä olisi saatu parannettua...

Vierailija
8/10 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranteet on kipeät päälipuolelta taipeen kohdalta.

Vierailija
9/10 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranteet kipeytyvät välillä, jatkuvaa tämä ei ole. Silloin kun kipuja on, en pysty puristamaan mitään saati ottamaan painoa käsille kun kipu kovenee. Syytä en tiedä, olen meinannut lääkärillä asian tiimoilta käydä mut niinpä vaan on jäänyt käymättä.

Vierailija
10/10 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alko noin vuosi sitten kun avasin tiukassa olevaa purkkia.

sen jälkeen ranne välillä tosi kipeä just sillain, et ei voi varata siihen painoa ollenkaan, avata purkkeja tms.

rasittavaa, mutta ei jatkuvaa.

nyt esim. ei vaivaaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän