ilmarille toinen nimi
poikasellemme ollaan nimeä mietitty ja näyttää siltä että ilmariin ollaan päätymässä, mutta mistä löytyisi hyvä toinen nimi pitkän ensimmäisen nimen perään?
uusia etunimiehdotuksiakin otetaan vielä vastaan. hakusessa siis rehtu ja reipas suomalainen nimi.
Kommentit (10)
Ensimmäisenä tämä nimi tuli mieleeni .
Ilmari Armas
Ilmari Aarre
Ilmari Jousia
Ilmari Herman
Ilmari Aatos
Ilmari Eelis
Muita nimiä ehdotan siten, että Ilmari on toisena nimenä, koska se sopii nimenomaan monen rehdin ja reippaan suomalaisen nimen kanssa.
Aimo Ilmari
Eero Ilmari
Osmo Ilmari
Oula Ilmari
Oiva Ilmari
Arvo Ilmari
Erkko Ilmari
Väinö Ilmari
Vilho Ilmari
Aarto Ilmari
Toivo Ilmari
Jouko Ilmari
Sampo Ilmari
Seppo Ilmari
Kuisma Ilmari
Ilmari Aleksis -tää vois toimia
Ilmari Elias -liian lyhyt mun mielestä toiseksi nimeksi ilmarille
Ilmari Heikki (tämä voisi toimia i-lopustra huolimatta, ehkäpä koska tavumäärä nimissä on eri) - liian lyhyt
Ilmari Johannes - tämä olikin ainut itse keksimäni sointuva yhdistelmä
Ilmari Kustaa -lyhyt, enkä muutenkaan välitä
Ilmari Luukas - nääh
Ilmari Mikael - ei musta stemmaa
Ilmari Samuel - sama kun yllä
Ilmari Tapio -lyhyt
Pitkän nimen perään saisi usein helpommin toimivan kokonaisuuden kahdella jälkimmäisellä nimellä. Esim. Ilmari Juho Topias voisi sopia. Tällöinhän vaihtoehtoja on valtavan paljon enemmän.
tää on totta.. musta tokan nimen pitäs olla ekaa pidempi, mutta kolme nimeä toimii vaikka jälkimmäiset oiskin lyhyitä. mutta jostain syystä haluisin mieluummin vaan kaksi nimeä
mannerto:
Ensimmäisenä tämä nimi tuli mieleeni .
Ilmari Armas
Ilmari Aarre
Ilmari Jousia
Ilmari Herman
Ilmari Aatos
Ilmari Eelis
Näistä jousia on on ihana ja siinä ei niin haittaa että on lyhyt. Muutkin ehdotuksesi on kivan samanhenkisiä
Muita nimiä ehdotan siten, että Ilmari on toisena nimenä, koska se sopii nimenomaan monen rehdin ja reippaan suomalaisen nimen kanssa.Aimo Ilmari
Eero Ilmari
Osmo Ilmari
Oula Ilmari
Oiva Ilmari
Arvo IlmariErkko Ilmari
Väinö Ilmari
Vilho Ilmari
Aarto Ilmari
Toivo Ilmari
Jouko Ilmari
Sampo Ilmari
Seppo Ilmari
Kuisma Ilmari
Ilmaria en kyllä tuhlaa toiseksi nimeksi, eli jos etunimi vaihtuu, niin ilmari jää vielä varastoon mahdolliselle pikkuveljelle.
Lisää ehdotuksia toiseksi nimeksi otetaan vastaan varsinkin jos joku keksii noita pidempiä nimiä.
Ainut asia ilmarissa mikä hämää on se että eihän sitä vaan lyhennetä illuksi? kamala ajatus :) eli kertokaapa vielä hyviä lempinimiä ilmarille kun pitkää nimeä kuitenkin lyhennetään ja haluan välttää ton mulle ekana mieleen tulevan illun.
kiitos kaikille
Mulla tuli heti otsikosta mieleen Ilmari Esaias :o) Esaias ei ole kovin pitkä kirjaimissa mitattuna, mutta on " pitkän oloinen" nimi. Löytyy kalenteristakin, nimipäivä 6.7. eli sama kuin Esan. Minusta Esaias on komea nimi, vaikka on aika harvinainen - en ainakaan itse ole koskaan kuullutkaan kenestäkään Esaiaksesta ;o)
Muutama ehdotus vielä Ilmarin perään:
Ilmari Eerikki
Ilmari Henrik(ki)
Ilmari Otava
Ilmari Joonia
Ilmari Anselmus
Ilmari Kaleva
Ilmari Juhana
Ilmari Eevert(ti)
Ilmari Emerik
Ilmari Alarik
Ilmari Onnimanni
Ilmari Eliel
Ilmari Jeremias
Ilmari Topias
Ilmari Kristian
mutta se ei vissiin käynyt niin tässä ehdotus
Ilmari Aleksanteri
Santo Ilmari
Lauri Ilmari
Ilari Ilmari
Ja lempinimistä: Iltsu, Imppu, Immu, Lari, Iipu, Ippu, Iitsu jne... Illu ei tule kyllä mieleen :)
Minusta paras olisi sellainen, joka ei lopu iihin (esim. Ilmari Akseli kuulostaa minusta vain kahdelta nimeltä, ei yhdistelmältä) tai ainakaan ri-tavuun. Ehkäpä konsonanttiloppuinen olisi sopivin.
Ilmari Aleksis
Ilmari Elias
Ilmari Heikki (tämä voisi toimia i-lopustra huolimatta, ehkäpä koska tavumäärä nimissä on eri)
Ilmari Johannes
Ilmari Kustaa
Ilmari Luukas
Ilmari Mikael
Ilmari Samuel
Ilmari Tapio
Pitkän nimen perään saisi usein helpommin toimivan kokonaisuuden kahdella jälkimmäisellä nimellä. Esim. Ilmari Juho Topias voisi sopia. Tällöinhän vaihtoehtoja on valtavan paljon enemmän.