Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amis oli kurjaa aikaa

Vierailija
08.10.2026 |

Amisvuodet olivat minulle elämäni p*skinta aikaa. Niistä minulle jäi pelkkiä traumoja ja kärsivällisyyden pahaa puutetta. Opettajat olivat aina huonolla tuulella ja huusivat oppilaille. Koulupäivät koostuivat lähinnä jatkuvasta odottamisesta, ja se söi pikku hiljaa kärsivällisyyttä, kun halusin kovasti opetusta. Sen sijaan opettajat saapuivat luokkaan aina 10 minuuttia myöhässä ja keskustelivat puoli päivää elämästä ennen kuin aloitimme varsinaisen opetuksen. Kotona taas minua odotti vanhemmat pahalla ja kireällä tuulella palatessaan töistä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetuksen vähäisyys kuin huonot opettajat vaikuttivat negatiivisesti motivaatiooni, ja valmistuttuani amiksesta en osannut kiinteistönhoitajan ammatista kuin korkeintaan roskapönttöjen tyhjennyksen. Myöhemmin saman alan töissä sain moitteita siitä että samassa tiimissä ollut lukiolainen osaa leikata pensaan toisin kuin minä. Määräaikainen työsuhde jatkui kuitenkin sovitusti.

Olen nyt melkein kaksi vuotta työtön. Tutkintopaperini kelpaa ainoastaan perseen pyyhkimiseen. Minun puolestani olen vaikka koko loppuelämän ajan työtön. Onneksi tyydyn vähään. Minkään alan töihin minulla ei ole kuitenkaan hinkua. Matalapalkka alaisia työpaikkoja hakee sadat hakijat, siihen joukkoon en halua kuulua. Opiskelukaan ei minua kiinnosta.

- AP

Vierailija
2/2 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällisyyden puute eli keskittymishäiriö. 

Sitä ei ollut kellään 80-luvulla. Opettaja hiihti kouluun kesät ja talvet ja me kärsivällisesti odoteltiin, että koska se tulee. 

Silloin ei ollut älyä kuin omissa päissämme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi