Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tanskan prinsessa Mary 4vkoa synnytyksestä...

Vierailija
31.05.2007 |

http: // www .hellomagazine. com / royalty /2007/05 /30/mary -frederik-danes/

Näyttää siltä kuin ei olisi raskaana ollutkaan! Itsellä vauva jo 3kk ja vielä 20kg ylimääräistä. Prkl...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista kannata niin stressata jos ei ole oikeasti terveydellinen kysymys. Samoin joillain se paino tippuu nopeammin kuin toisilla, tietysti vaikuttaa elintavatkin. Mutta itse siis olen tyytyväinen jos pääsen normaalimittoihin siinä lapsen olessa 6kk-1v. Ja siis minulle nuo mammakilot eivät suinkaan johdu pelkästään raskaudesta vaan siitä että ollessani vielä tiiviisti kiinni vauvassa on lenkille lähtö hankalampaa ja pulla maistuu kahvin kanssa... Asia korjautuu lapsen vähän kasvaessa ja oman ajan myötä.

Eli en menisi pienten vauvojen äitien kiloja kauhistelemaan. Mutta lähinnä huvittaa nämä joille raskaskilot jäävät ikuisiksi ;o)

Ihan oikeasti, eräs lapseton kaveri kuopukseni syntymän jälkeen kertoi ymmärtävänsä kuinka vaikea raskauskiloista on päästä eroon. Äidillään on vielä yli 20v synnytyksen jälkeen raskauskiloja jäljellä, ennen raskauttaan hän oli todella hoikka nainen. Kun sitten tarkemmin kyseli niin selvisi että äidille oli raskausaikana tullut lähes 20kg painoa ja nyt vuosien jälkeen hänellä on ylipainoa 40kg...

Vierailija
2/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun seiskassa oli kuvia, kun Krisse tuli synnytyslaitokselta kotiin. Kuva teksti meni jotenkin tällein: " asiaan kuuluvaa pyöreyttä oli vielä jäljellä" . Siis saakeli se oli just synnyttäny, varmaan jotain viiden päivän sisään. Mutta nyky trendihän on, että painohan ei saa raskaus aikana nousta, eikä kehokaan mitenkään muutua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut, miksi ihmiset antavat itsensä paisua muodottomiksi raskauden vuoksi, kun ei siihen ole mitään sen parempaa syytä silloin kun muulloinkaan.

Vierailija
4/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sillä, että liikkuu eikä mätä hulluna ruokaa.

Vierailija
5/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis NELJÄ KILOA ??? Käytännössä sähän olen laihtunut, jos vaan ton verran vauva tuonut lisää.

Meiksille kertyi loppuodotuksessa nestettäkin tosi paljon, kun painoi sormella jalkaa, siihen jäi kuoppa. Painoin vauvan syntymän jälkeen kotiin tullessani vain 2kg vähemmän kuin ennen synnytystä, vaikka vauva painoi melkein neljä kiloa. Joten ne nesteet toivat painoa.

Painostani putosi 10 kg kolmen ensimmäisen viikon aikana, nestettä varmaankin. Mutta nyt on painonpudotus pysähtynyt, vaikka miten liikutaan reippaasti kävellen joka päivä vaunujen kanssa kaupungille ja takaisin (yhteensä 7km matka).

Harmittaa, kun ennen olin aina ihan sutjakka, 174/62kg ja nyt vaaka näyttää kahdeksaakymppiä! Vaatteetkaan eivät mahdu :(

* huoh *

-ap

Vierailija
6/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että kiloja (sillä vähän vararavintoahan sen raskauden on tarkoitus äidin vartaloon kerätä, ja lisäksi nestettä kerääntyy enemmän tai vähemmän) tulee eri tavalla eri ihmisille. Ikä, geenit ym. vaikuttavat paljon. Ja sille raskausmahalle, siis sen pömppäröllön jäämiselle vyötärölle ei hoikka tai liikunnallinenkaan äiti välttämättä voi mitään.

Itse olin tosi onnekas, sillä palauduin synnytyksestä täysin parissa viikossa, eikä ylimääräisiä nahkojakaan jäänyt mihinkään roikkumaan. Samoin rinnat säilyivät imetyksestä huolimatta jokseenkin ennallaan (kuppikoko pieneni hieman). En edes liiku mitenkään erityisesti. Olin lapsen saadessani aika nuori, olen luonnostani pienikokoinen ja ihoni on selkeästi perinnöllisesti sellaista hyvin palautuvaa ja säilyvää sorttia (äitini on vielä nyt kuusikymppisenäkin lähes rypytön). Ymmärrän, että kaikilla ei käy näin hyvä tuuri, ja kova treenikään ei välttämättä auta vatsapömppään eikä ainakaan roikkuviin nahkoihin.

MUTTA sitä tolkutonta kilojen keräämistä raskausaikana en minäkään ymmärrä! Raskaus ja imetyshän lähtökohtaisesti KULUTTAVAT energiaa, ja itse esim. imetysaikana laihduin lähes anorektisiin mittoihin, koska raskausajalta ei jäänyt ylikiloja. En ole koskaan ymmärtänyt, kun puhutaan " raskauskiloista" , ainakaan missään kymmenien kilojen mittaluokassa. Eiköhän rehellisyyden nimissä pitäisi puhua raskausaikana hankituista kiloista! Monille se raskaus näyttää olevan hyvä tekosyy mässäilyyn ja kilojen keräämiseen. Ei se raskaus sinänsä niitä tuo, vaan ylimääräinen kalorien syönti.

Vierailija
7/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

painonnousuna..

Vierailija
8/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka aikana vatsa vielä kasvoi " ylimääräistä" .

Olen nyt aivan entisilläni, eilen ostin minihameen, käytän pillihousuja jne.

SÖIN terveellisesti kokoraskausajan, liikuin ja touhusin. selvisin ylikiloilta ja raskausarvilta, joten vatsani on timmiytynyt ennalleen.

Ei pidä itseään liikaa paisuttaa.

Vierailija
9/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on olennainen osa sen toimenkuvaa.

Ja se saa siihen ulkonäköönsä myös ihan toisenlaiset resurssit.

Vierailija
10/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen Maryn duunia on näyttää hyvältä.

Se on olennainen osa sen toimenkuvaa.

Ja se saa siihen ulkonäköönsä myös ihan toisenlaiset resurssit.

Samoin synnytyksen jälkeen on heti lastenhoitajia, palvelijoita, hierojia, henkilökohtaista kuntoiluvalmentajaa, stailistia, kampaajaa ym. Vähän erilaista kuin av-mammojen arki ;-)

Vierailija
11/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilot jäis siis laitokselle.

Mary on ollut aina hoikka. Häissään näytti minusta lähes anorektiselta. Pää aika iso suhteessa kroppaan. Sitä se hääjännitys taisi teettää, ruokahaluttomuutta.

Vierailija
12/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin on hyvä syy että paino nousee enkä todellakaan pilaa sitä sillä että miettisin koko ajan että voinko sydä jotain vai en:) tietty syön terveellisesti vauvankin takia mutta jos mun tekee mieli suklaata ennemmin ku lähteä lenkille syön sen suklaan. viime raskaudesta tuli painoa 14 kg ja se lähti kyllä todella helposti pois. lihoon muutenkin tosi helposti mutta laihdun myös. nauttikaa siitä raskaudesta älkääkä miettikö niitä kiloja, kyllä ne pois raskauden jälkeen saa pois jos sitä vaan haluaa:)

Vierailija
13/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisella pitäisi olla oikeus kulkea reppumahansa kanssa ja katse harittaen. Kysehän on ns. lapsivuodeajasta. Itseasiassa on vastenmielistä, kuinka lehdet hehkuttaa näitä " 2 viikkoa synnytyksestä ja elämänsä kunnossa" -tapauksista. Fakta on kuitenkin, että useimmat naiset on lapsen syntymän jälkeen väsyneitä ja vähän plösähtäneitä. Ja se plösähtäneisyys ei tarkota kahtakymmentä kiloa vaan muutamaa liikakiloa kera roikkuvan mahapussin ja maitoa vuotavien rintojen. Ensimmäisinä kuukausina lapsen syntymän jälkeen tärkeintä olisi keskittyä lapsenhoitorutiineihin ja siihen, että kaikki lähtee sujumaan. Ei ihme, että monet äidit on kauheessa paineessa ja masennuksessa, kun heti pitäisi siinä hormonimyrskyssä näyttää prinsessalta ja mahtua teinifarkkuihin!

Vierailija
14/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli itse asiassa melko pulska fredin kohdatessaan, noin kokoa 40. On laihtunut koko ajan ja muuttanut muotoaan tosi tyylikkääksi.

Vierailija
15/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kokemuksesta voin kertoa, että kiloja VOI tulla aivan erilailla riippumatta miten syö. Ekasta paino nousi n 12 kg ja kahdesta seuraavasta ei noussut lainkaan (eli käytännössä laihduin raskausaikana). Enkä todellakaan ollut syömättä herkkuja. Normaali ruoka ja myös herkkuja mahtui tuohon. Eikä varmasti kovinkaan eronnut ekan odotusajan syömisestä.

En olisi uskonut että noinkin voi käydä. Liikuntakaan ei ollut erilaista, muuten kuin sen osalta että lapsien kanssa ei kovin paikallaan ollaan. Että näinkin voi olla :)

Vierailija
16/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tarvinnut mitään personal-trainereita ja stylistejä palautumiseen ja normaaliin pukeutumiseen myös äidiksi tulon jälkeen!

Ei kyse olekaan siitä, etteikö halutessaan saisi jättää lenkkiä väliin ja syödä sitä suklaata, se oikeus on kaikilla, oli sitten raskaana tai ei. Mutta näin tehdessään ihminen valitsee sitten sen vaihtoehdon, että kiloja tulee. Kysehän onkin juuri siitä, että monet äidit käyttävät raskautta syynä tehdä näin. Ja mikäs siinä, mutta turha puhua jälkikäteen, että kilot tulivat raskaudesta. Paskat ne siitä raskaudesta tulivat, vaan siitä raskauden aikaisesta syömisestä.

Ja 15:lle: sekin on kai tullut jo mainittua, että kiloja voi JOSSAIN MÄÄRIN tulla yksilöllisesti ja raskauskohtaisesti. Esim. nesteiden kerääntyminen on hyvin yksilöllistä. Nesteet eivät kuitenkaan ole pysyvää läskiä, vaan poistuvat kehosta piakkoin synnytksen jälkeen. Myös " normaalissa" raskausaikana kerääntyvässä vararavinnossa (jota keho kerää ihan vauvan ja imetyksen turvaamiseksi) puhutaan yksilöllisistä määristä, mutta korkeintaan kiloissa, ei kymmenissä! Sinähän et ole siis tässä viimeisimmässäkään raskaudessasi kerännyt mitään YLIkiloja, vaan ihan normaalin määrän.

Mikäli nainen vauvan painon, istukan painon, nesteiden ja lisääntyneen verimääränkin poistuttua ja tasoituttua painaa 20 kg enemmän kuin ennen raskautta, on ihan turha tulla puhumaan jostain RASKAUSkiloista! Ja kyllä sen päivittäisen tuplakalorimäärän voi jättää väliin ihan ilman mitään personaltrainereitakin...

Vierailija
17/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäisessä " laihdin" loppua kohti kiloista huolimatta. Toisaalta olisi varmaan ollut huolestuttavaa jos kiloja olisi tullut vain se 3-4 kun lähtömittani olivat 162cm ja 49kg sekä vatsassa 4,5kg vauva jo todella runsaasti lapsivettä. Eli 52kg painoisena viimeisilläni olisin ollut varmaan heikossa kunnossa.

Ensimmäisessä raskaudessa vauva oli pienempi eikä lapsivettä juuri nimeksi, todennäköisesti juuri siksi palautuminen kestikin kauemmin kun noihin raskauskiloihini oli kertynyt mukaan vähän ylimääräistä. Omalla kohdallani kilojen tippumista heikensi myös hieman sektiot, eli synnyts itsessään ei kuluttanut mitään ja turvotukset päälle. Eikä tietty lenkillekään voinut ihan heti toisena päivänä synnytyksestä lähteä. Pääasiassa kuitenkin oma valnta, halusin myös nauttia vauva-ajasta keskittymättä painon tarkkailuun Esikoinen oli sitten 6kk kun olin lähes entisissä mitoissani ja kuopuksesta sama otti 2kk.

Vierailija
18/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylissä on isoveli.

Vierailija
19/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oli itse asiassa melko pulska fredin kohdatessaan, noin kokoa 40. On laihtunut koko ajan ja muuttanut muotoaan tosi tyylikkääksi.

Vierailija
20/21 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdessa ekassa raskaudessa paino noussu 25 kiloa, mutta kyllä ne on lähteny ihan samantien synnytyksen jälkeen pois. Kolmannesta paino ei noussu kun reilu 10 kiloa, laitokselle mennessä paino oli sama kun kahdesta ekasta, mutta vauva oli 3 päivää, kun mulla oli ekan kerran jalassa farkut, joita käytin ennen synnytystä.

Mä alan lihomaan aina kun imetys loppuu:(.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä