Mitenkä kotihoidontuen poistajilta sujuisi
Sellaisen 1v 2 klo olevan vauvan ja työssäkäynnin hoitaminen niin lapsen edun näkökulmasta. (Jos ylimääräistä hoitajaa ei saa palkata tässä skenaariossa??? Siis että myös äiti käy töissä ja vuosikas on siellä tarhassa mutta kotona loppupäivän ja heräilee yöllä useasti.
Ihmettelen tätä kodinhoidontuen poistamista, sillä työssäkäyvä on eritavalla väsynyt ja vauvoilla; Kyllä! Myös yli 1- vuotiailla on useampi herätys yön aikana. Tuollainen kombo voi olla aivan liikaa äidille sekä vauvalle,joka joutuu siinä valitettavasti sitten maksajaksi myös, jos vanhempi on sikeässä unessa ja unentarpeessa ja tenava herättää univelkaisen vanhemman/ vanhemma vaikka 4 kertaa juuri syvään unen vaiheeseen päästyä.
Miettikää nyt oikeasti niitä seurauksia niiden vauvojenkin hyvinvoinnin kannalta! Jokainen päättäköön itse miten imeväisikäisen kanssa työnteko sujuu. Eri aloillahan on myös erilaiset rasitykset työssä (fyysinen ja psyykkinen). Miten olette päättäjät ottaneet huomioon nämä asiat hyvin pitkälti vielä vauvan unirytmiä noudattavien imeväisikäisten vuosikkaiden hoidossa?
Kommentit (2)
Kasarilla olin itse perhepäivähoidossa 10 kk ikäisenä. Perheen vanhemmat lapset päiväkodissa. Mutsi veti aamulla 7km lenkin päivähoitoon,perhepäivähoitoon ja töihin. Klo 16 sama veivi takaisin.
Onhan se ihme, et ollaan tähän päivään selvitty.
Jos ei ole kodinhoidontuella. Voi olla työttömänä. Jokaiseen hakemukseen vc:seen kuva väsyneestä äitylistä pyykki ja kakkavaippavuoren kera.
Tuohon pitäisi puuttua kaikki lasut mitä löytyy.
Päivähoitoon vasta yli 3 v.jos pakollinen tarve.