Häpeäisitkö kutsua vieraita kylään jos asuisit vanhassa talossa maalla?
Kommentit (19)
Ai niinkuin Askaisissa tai Louhisaaressa?
No en ainakaan siksi osaisi hävetä, että taloni olisi vanha. - Minusta moni oikeasti vanhempi talo on paljon miellyttävämmän oloinen ja siten sopivampi asunnoksi ja kodiksi kuin osa paljon uudemmista.
Uskovainen mies
Kehtaisin ja olenkin, ei mulla ole kotihäpeää vaikka talo onkin vanha ja aina joku nurkka korjausta vailla.
En, sillä en myöskään kutsu vieraita. Paljon mukavampaa käydä ihan jossain muualla.
Ei, en pyydä kotiini vieraita kylään. Vain hyvän ystävän voin pyytää kylään eikä tarvitse mitään hävetä.
Asun vanhassa talossa maalla ja tottakai kehtaan kutsua.
Asun vanhassa talossa maalla ja käytännössä joka ikinen vieras, oli sitten tuttu, sukulainen tai vaikka jonkun tavaran ostaja, pysähtyy ihastelemaan ja kehumaan taloa sekä tonttia. Merenrantatontti ja hienot näkymät tietysti selittää paljon, mutta myös paikat pidetty siistinä.
Kehtaisin ne on ihania) Jos kovi tunkkane kostean haju sitten en.. tuskin siinä silloin viihtyisin. Niissä tunnelmaa vanhoissa taloissa kun terveitä rakenteet.
En kutsu vieraita vaan käyn itse vieraissa, olenhan mies.
Olen minä täällä kestinnyt paljonkin vieraita. Talon hirsirunko on vuodelta 1854.
Sehän on kutsujan omasta käytöksestä kiinni. Jos olisin kovin pisteliäs ja ankea ihminen niin ymmärtäisin olla kutsumatta. Muuten kyllä laittaisin kutsun menemään ja tekisin varmaan omenahyvettä, vaniljakastiketta ja vaikka sipulipiirakkaa vieraille tarjottavaksi.
Asun maaseudulla vanhassa talossa ja kutsun tottakai vieraita. En ole ikinä kuullutkaan, että pitäisi hävetä omaa kotiaan. Vieraat ovat olleet aina ihastuneita talooni ja sen ympäristöön plus tietty hyviin ruokiin joita tarjoan. Uudet talot ovat sieluttomia eikä niissä ole mitään tunnelmaa edes, vähän sama kuin johonkin laitokseen menisi, steriiliä ja valkoista yleensä tai musta keittiönurkka.
häpeäisin. Vieraita kutsutaan kun koti on valmis, ei navetta.
Vierailija kirjoitti:
Ai niinkuin Askaisissa tai Louhisaaressa?
Louhisaari on muuten juurikin Askaisissa. Haluan sinne!
Pidin hääni meidän suvun maalaistalossa ja olen joidenkin kaverien kanssa käynytkin siellä vkl reissussa. On kuitenkin jo yli 100v talo alkuperäiskunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Pidin hääni meidän suvun maalaistalossa ja olen joidenkin kaverien kanssa käynytkin siellä vkl reissussa. On kuitenkin jo yli 100v talo alkuperäiskunnossa.
Ei sähköä, ei vettä, ei suihkua, ei viemäriä? Huussi?
asun maalla jotta vieraita ei kävisi
Usein kaupunkilaiset tykkää vanhoista taloista maalla. Ainakin kartanoista.