Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko koskaan olla ulkomaalainen?

Vierailija
04.09.2026 |

Olen ensimmäisen polven maahanmuuttaja. Osaan kielen ja pärjään siviili- ja työelämässä. Koen kuitenkin,  etten tule koskaan olemaan aidosti täältä vaikka olen kansalainen. Onko muita jotka tuntevat näin?

Terv: ulkosuomalainen

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut sähän just olet ulkomaalainen siellä missä olet. Ja niin taidat olla nyt jo Suomessakin.

Kotimaalaista sinusta sen sijaan ei ehkä tule enää missään.

Vierailija
2/5 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut sähän just olet ulkomaalainen siellä missä olet. Ja niin taidat olla nyt jo Suomessakin.

Olen siis syntyperäinen suomalainen ja asun alkomailla, vaikkakin tämä varmasti myös koskettaa ihmisiä,  jotka ovat muuttaneet suomeen ulkomailta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä tiedustella, millä perusteella en voi olla ulkomaalainen?

Voin ymmärtää sen tiettyjen pienten kulttuusidonnaisten nyanssien perusteella,  esimerkiksi Katri Helenan musiikki, pajunkissat keväällä kun teet virpomis oksia, juhannus-sauna ja makkara.  

Minä nykyisesessä kulttùrissani en ehkä koskaan koe vastaavia asioita ja se takia kysyn, onko muita 

Vierailija
4/5 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet suomalainen ja asut ulkomailla ?  Haluatko että sinut mielletään ulkomaalaiseksi Suomessa vai mitä ajat takaa ? 

Kyllä oli sekava aloitus. 

Vierailija
5/5 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet suomalainen ja asut ulkomailla ?  Haluatko että sinut mielletään ulkomaalaiseksi Suomessa vai mitä ajat takaa ? 

Kyllä oli sekava aloitus. 

Haen muita,  suomesta ulkomaille muuttaneita ja heidän kokemuksia ja tuntemuksia siitä, että  integroitumisesta huolimatta he ehkä tuntevat, etteivät ole kuitenkaan niin syvällisesti osa sitä kulttuuria jossa elävät 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme