Läheiseni on palikka, joka ei oikein ymmärrä, millaisia lääkkeitä neuroleptit ovat
Hänellä on töissä joku, joka käyttää mielialantasaajia, niin kuvittelee sitten, että se on sama asia.
Esimerkiksi olantsapiinilla ihminen saattaa nukkua kaiket päivät. Jos itse nukun sillä 12 tuntia, oon laiska kuulemma. Jos lääke aiheuttaa anhedoniaa, kuulemma aina valitan ja pitää vaan ajatella myönteisiä asioita. Käyn osa-aikaisessa töissä, niin se ei riitä vaan pitäs käydä kokoaikaisessa.
Mä usein toivon, että se joskus joutuisi neurolepteille. On kai se ihan mahdollista, koska mustakin on sanottu, että se, että mulle on koskaan kirjoitettu neurolepteja, on ollut vika-arvio. No, tässä on mennyt melkein koko aikuisikä näillä lääkkeillä.
AI olantsapiinista: Liiallinen uneliaisuus ja kaiket päivät nukkuminen on hyvin tyypillinen olantsaniinin aiheuttama haittavaikutus. Olantsapiini on voimakkaasti väsyttävä lääke, ja erityisesti hoidon alussa tai suurilla annoksilla se voi lamaannuttaa toimintakyvyn ja viedä kaiken energian.
Ei mulla ainakaan Olantsapiini väsytä yhtään. Injektiona saan 2 viikonvälein.