Olen saanut hyvän työn ja rahaa säästöön mutta nyt joudun maksamaan velkaa.
Miehelleni 9500 euroa. Harmittaa mutta ei voi mitään. Mies lainasi rahaa opiskeluun joskus ja ostin autonkin minulle että pääen töihin. Jää minulle säästöön rahaa mutta kirpaisee se että maksan velat. En saanut pankista lainaa koskaan 5 vuotta sitten joten mies tavallaan sijoitti rahaa minuun kun uskoi että saan töitä.
Kommentit (8)
Huono provo. Et ole vastuussa toisen velasta, ellet ole mennyt takaamaan velkaa.
Okei. Kato jokainen pari hoitaa raha asiat miten sopii. Teille näköjään sopi tuo,muuten et olis lainannut. Mulla on talolainaa yli 100 000e. Mut mene sinä nyt itkemään tyynyysi ja jätä se sika.
Mutta minä lupasin maksaa takas. Laina on laina joka maksetaan takas. Halusin lainaa pankista mutta en saanut. Minulla oli opiskelussakin isot tavoitteet eikä se ilmaista ollut.
Olisit kiitollinen, että mies lainasi, jos pankki ei lainannut. Opinnot ja opintolaina on sijoitus tulevaisuuteen. Usein panostuksen saa takaisin mielekkäämpänä, varmempana ja paremminpalkattuna työnä.
Mikä siis on aloittajan ongelma? Sekö, ettei mies lahjoittanut rahaa?
Oletan että tulosi ovat nyt hyvät. Maksa siis laina. Sen jälkeen laita kaikki ylimääräinen jemmaan omalle tilillesi äläkä rahoita yhteistä taloutta yhtään omaa osuuttasi enempää. Koska teillä on tällainen suhde jossa lasketaan visusti omat rahat. Se on ihan ok kunhan sinäkin saat sitten tehdä niin eikä mies oleta sinun olevan höveli nyt kun sinulla on enemmän rahaa.
Ja lisään vielä, kuinkahan tuossa käy jos/kun teille tulee lapsia. Veikkaan että vauvan kanssa kotona ollessasi mies vaatii sinua edelleen maksamaan kaikesta puolet vaikka tulosi putoavat yhteisen lapsen takia. Kaikki lapsen kulut mies olettaa sinun hoitavan. Auta armias jos jäät työttömäksi...
Älä tee lapsia tuon miehen kanssa. Siitä ei hyvä seuraa.
Narsistihan se miehes on ku ei ilmatteksi antanu sulle rahaa ja autoa , käyttikö ees shoppailemassa dubaissa ?
Muista haukkua sitä joka ilta.