Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla ei ole voimassa olevaa henkilötodistusta? Oletko pärjännyt hyvin ilman?

Vierailija
27.08.2026 |

Mulla ei oo kuin kela-kortti. Sillä oon tähän mennessä pärjännyt jos täytynyt esim apteekista hakea reseptilääkkeitä tai käydä lääkärissä. 

Passi mennyt pari vuotta sitten vanhaksi, uutta ei oo tullu hankittua, ilmankin on tähän mennessä pärjännyt. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä henkilökortti, mutta en ole tarvinnut sitä moneen vuoteen. 

Vierailija
2/3 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha henkkari mennyt umpeen jo ajat sitten. Vanhalla pahvisella ajokortilla sitten pärjäsin. Pankissa kävin maksamassa isäni laskuja. Vuosi vaihtui eikä se enää kelvannut. Kyllä svid. Piti hommata uusi, se vaan jäi. Sitten alkoikin tämä korona, äiti kuoli. Käsitin, etten pysty hoitamaan mitään kuolinpesän asioita ilman voimassaolevaa henkkaria. Siinä surussa ja muussa piti käydä vielä valokuvassa yms. ..... Sain hoidettua kaikki asiat ja se surukin sitten väheni. Näytin kavereille sitä kuvaa, nauroivat  - Kuin öllölästä karannut! :) Nykyään digikuvaa eli valokuvaamossa ottaa muutaman kuvan, itse saa valita niistä parhaiten onnistuneen.

Tuosta tuli reilu vuosi sitten aikaa. Piti taas käydä uusimassa. Käsitin, et äidin kuolemasta tuli kuluneeksi 5 vuotta.

Pointti? Jos pärjäät, niin ok. Sit jos tulee joku äkillinen tilanne, mihin sitä henkkaria tarvitsee, niin se ei järjesty ihan hetkessä. Jos on passi, niin se kelpaa (tietysti senkin pitää olla voimassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tulee tarve käydä pankissa virallisilla asioilla, voi tulla ikävä tilanne, jos ei ole paperit kunnossa. Tarve voi tulla, jos vaikka kortti tai nettitunnukset kuoletetaan ja pitää hakea uudet. Tällainen voi tapahtua kenelle tahansa yllättäen koska tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi