Kokemuksia uupumuksesta?
Pidän työstäni tosi paljon, mutta tukiverkottomana yh:na tunnen olevani aivan loppu työssä käymiseen ja arjen pyörittämiseen edes minimivaatimuksin, vaikka teen 90% työviikkoa. Lapseni (4v) on ehdottomasti voimavarani ja rakastan lapseni kanssa viettää aikaa. Kaikki kauppaostokset ja ruuanlaitot teen viikonloppuisin, jotta arkena olisi mahdollisimman vähän mitään pakollista enempää ja voimme yhdessä lapsen kanssa olla.
Kun palasin työelämään vuosi sitten äitiysloman ja lyhyen työttömyysjakson jälkeen, tajusin, että en tule jaksamaan tätä komboa pitkään, vaikka lapsenkin kanssa on koko ajan helpompaa.
Nyt tuntuukin, että seinä on tullut vastaan, en ole palautunut edes kesäloman jälkeen, en vaikka yöunet on aina vajaa 8h.
Työterveyslääkäri oli sitä mieltä, että kyllä se tästä helpottaa, vähän vaan väsyttää, nuku, keksi harrastus (mutta mihin väliin..). Tein juuri uupumustestin, jossa sain pistemääräksi 39 - merkittävä uupumus. Olen hyvin perusonnellinen, mutta en vain jaksaisi enää. En ihmisiä, en kaiken pyöritystä.
Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia uupumuksesta - en niinkään ohjeita ja neuvoja miten tehdä sitä sun tätä, koska en halua spesifimmin kirjoittaa elämästämme tälle palstalle.
Eli sinä jolla kokemusta, koska huomasit olevasi uupunut?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on muodikkaampaa valittaa kuormittuneisuutta.
Noniin, kiitos, ei tämä tainnut sinua sitten koskea. -ap
Loppuvaiheessa aloin kipuilla niin, että minulla teetettiin reumatutkimuksetkin. "Reuma" parani vasta uupumukseen myönnetyllä sairaslomalla, eikä ole tullut takaisin työpaikan vaihdon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Loppuvaiheessa aloin kipuilla niin, että minulla teetettiin reumatutkimuksetkin. "Reuma" parani vasta uupumukseen myönnetyllä sairaslomalla, eikä ole tullut takaisin työpaikan vaihdon jälkeen.
Mielenkiintoinen kommentti. Olen nimittäi. kiinnittänyt huomiota siihen, että tänä kesänä minulla on ollut valtavasti jäytävää nivelkipua niin sormissa kuin polvissakin. Ajattelin ensin, että josko rasituksesta, mutta ei ole parantunut tässä vuoden aikana. Ja koskaan aikaisemmin ei ole ollut vastaavaa, olen hyvin perusterve ihminen ollut aina. -ap
Nykyään on muodikkaampaa valittaa kuormittuneisuutta.