Oletko allerginen jollekkin?
Mun allergia lista on pitkä kuin nälkävuosi. Olen allerginen enemmän tai vähemmän pahasti:
Omena (tämä on erittäin paha)
Mansikka (samoin tämä)
Kiivi (hengenvaarallinen)
Porkkana (erittäin paha)
Lanttu
Selleri
Palsternakka
Vahvat mausteet
Kaneli
Luumu
Nauris
Raaka peruna
Päärynä
S. hedelmät
Maissi
Tomaatti (erittäin paha)
Paprika (erittäin paha)
Sinappi
Äyriäiset
Valkokaali
Kukkakaali
Persikka
Ananas
Aprikoosi
Tilli
Persilja
Siitepölyt (koivu, leppä, paju, pujo, heinät ym. ja kaikki erittäin pahana)
+ mulla on astma ja erittäin paha atooppinen iho.
Kommentit (6)
Olen kyllä huomannut, että iän myötä olen allergisoitunut myös muille jutuille...
on ihana kuulla kohtalotovereista! mä oon tapellu joulusta lähtien ihottumani kanssa kun ei meinaa parantua, koskaan ei atooppinen ihottumani oo ollu näin pahana. Laihtunutkin oon varmaan kymmenen kiloa ja alipainoinen oon aina ollut. Sain vuosi sitten epipen-adrealiiniruiskun pahaa allergia kohtausta varten. Vielä en oo joutunut sitä käyttämään.
siitepölyista oon " vain" koivulle ja lepälle todetusti. Hilseilevät eläimet on myös listallani.
mitä AP syöt? mulla kun välillä on olo ettei enää tiiä mitä uskaltaisi syödä. Käytkö missään ulkona syömässä mäkissä tms? onko sulla tuo epipen?
Edelliselle. Mä käyn harvoin syömässä ulkona. Noi mausteet on sillä tavalla paha, että ihmiset tunkee kaikenlaisia mausteita sapuskoihin ja sitten väittävät, ettei nuo ole vahvoja. Kuitenkin mulla huulet kutisee, kitalaki kutisee ja silmät vuotaa ja kutisee..
Ruokavalio on aika suppea, kuten arvata saattaa. Mulla ei ole epipeniä, mutta se kannattaisi hankkia. Noiden hyttysten takia, olen niillekkin allerginen. Saan aivan järkyn isot paukamat ja esim. käsi turpoaa älyttömästi paukaman kohdalta.
ap
tomaatti
lateksi
banaani (ristiinreagoi lateksin kanssa)
kiivi
valkopippuri
sinappi
hiiva (oluthiiva, leivontahiiva)
kumina
koivu
leppä
pyykinpesuaineiden hajusteet (ainakin)