Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saat kutsun häihin

Vierailija
22.08.2026 |

...etkä pääse osallistumaan niin miks pitäisi laittaa lahja.

En ole koskaan laittanut tai no en jaksa ny muistaa ollaanko joskus mut yleisesti ottaen ei.

Muutoinkaan en mene kaikenmaailman ihmeellisten " sääntöjen" mukaan et miten on tapana toimia ja on ns.kohteliasta toimia.

Täysin ilmanaikusta touhua. Voi kiittää kutsusta ja ilmoittaa et ei pääse osallistumaan ja sillä sipuli.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pääse osallistumaan, en laita lahjaakaan. Jos kyse on sukulaisen häistä osallistun yhteisiin lahjoihin. Eli esimerkiksi serkkuni, jonka kummeja vanhempani ovat, meni naimisiin, niin laitoin 20€ mutsille, että oon heidän hankkimaan lahjaan osallistunut. Mutta esimerkiksi kaveriporukalla on kutsuttu jonkun kaveriporukkaan kuuluvan häihin, niin jos en pääse paikalle, en myöskään ole selvittänyt ostaako osallistujat jonkun yhteisen lahjan vaan oon kylmä viileästi skipannut juhlat. Vuorotyötä tekevänä voi helposti miettiä, jos ei johonkin juhliin halua mennä, niin toivoo siihen töitä. 

Vierailija
2/7 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut riittää, jos ei osallistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä annan lahjan, jos on ihminen, josta pidän, ja jota haluan onnitella. Enkä kyllä muunlaisten ihmisten häihin kyllä menisi muutenkaan. 

Vierailija
4/7 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä annan lahjan, jos on ihminen, josta pidän, ja jota haluan onnitella. Enkä kyllä muunlaisten ihmisten häihin kyllä menisi muutenkaan. 

Itseasiassa meidän häissä 3 pariskuntaa, jotka eivät päässeet minun ja puolisoni häihin, antoivat etukäteen / jälkeenpäin lahjan, kun nähtiin. Puolison ja minun pomot puolisoineen ja yks yhteinen ystäväpariskunta. 

Vierailija
5/7 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on eroa, että onko kyseessä rakkaan läheisen vai pikkuserkun velipuolen entisen naapurin häät.

Vierailija
6/7 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on eroa, että onko kyseessä rakkaan läheisen vai pikkuserkun velipuolen entisen naapurin häät.

Miksi ketään kutsuttaisiin pikkuserkun velipuolen entisen naapurin häihin? Minusta olisi kamalaa ajatella, että joku olisi ajatellut häistämme noin. Ei sinne ainakaan kutsuttu kuin ihmisiä, joita pidimme tärkeinä. 

Vierailija
7/7 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä saakka kun hääkutsuihin ilmaantui tilinnumero laittaa rahaa sinne, heittänyt kaikki hääkutsut roskikseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi