Lue keskustelun säännöt.
Nopea painonlasku imetyksen loputtua
22.08.2026 |
Onko muilla kokemuksia siitä, että paino olisi lähtenyt putoamaan vauhdilla vasta imetyksen loputtua kokonaan? Itsellä jäi raskaudesta todella sitkeät n. 12kg jotka eivät pudonneet vaikka mitä yritin. Sitten lopetin imetyksen 3kk sitten lapsen täytettyä yhden vuoden ja tänään puntarilla huomasin painon laskeneen 7kg tämän 3kk aikana. Mikään muu ei ole muuttunut kuin tuo imetyksen loppuminen. Nyt pohdin tulisiko minun olla iloinen kehon toiminnasta vai huolissaan nopeasta tarkoituksettomasta painon putoamisesta??
Kommentit (2)
Kiitos vastauksesta ja oman kokemuksen jakamisesta!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei ole omaa kokemusta mutta olen ymmärtänyt, että tuo on ihan normaalia. Osalla imetys saa painon putoamaan, koska se vie paljon energiaa mutta osalla se paino lähtee putoamaan vasta imetyksen loputtua.
Ei tullut omaa painoa seurattua raskauksien jälkeen mutta esikoisen kohdalla olin lopettanut imetyksen 1,5 vuoden jälkeen. Toinen raskaus alkoi puoli vuotta sen jälkeen ja silloin paino oli sama kuin ennen esikoisen odotusta. Toisen jälkeen imetys jatkui samat 1,5 vuotta mutta tulin saman tien uudelleen raskaaksi ja silloin painoa oli nelisen kiloa enemmän kuin ennen toista raskautta. Mutta en tosiaan tiedä missä vaiheessa nuo olisivat lähteneet. Esikoisen jälkeen tuli myös käveltyä paljon enemmän vaunulenkkejä mutta toisen kohdalla sitä ei ehtinyt samalla tavalla lenkkeillä, kun esikoinen piti kiireisenä eri tavalla.