Lue keskustelun säännöt.
Satakuntalainen luonne?
Kommentit (63)
Olen alunperin Raumalta, mutta muutin pois jo kauan sitten. Nyt, kun siellä käy, huomaa, että kyllähän siellä ollaan ystävällisiä ja lupsakoita. Ja se murre on tiätyst se kaikkei hianoi mitä o olemas. Älä mittä sano!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Paskoja selkään puukottaja valehtelijoita ne on niinkuin kaikki muutkin suomalaiset. Riippuu aina ihmisestä kuinka usein ne sitä harrastavat vain.
En ole varmaan "perusporilainen", vaikka olen alkuperäinen porilainen. Olen positiivinen, tutustun mielellään uusiin ihmisiin kun tulee tilaisuus, vähän utelias kyllä joskus, en aina, tuijotan joskus jos on kiinnostavaa tai jänskää. Huumorintajuinen, kylmällä joskus värisevä, varautuneisuutta löytyy mulla enemmän kuin itäsuomalaisilla, analysoin millainen se toinen on ja miten lähestyä. Olen lojaali, rehellinen ja uskollinen ihmisille ja etenikin ystäville. Vaikka erilleenkasvamisia on tapahtunut, on silti paljon mulla suhteita. Mutta jotkut suhteet säilyvät ikuisesti? Itse tavoittelen sitä.
Satakunnassa on minun hieman vastakohtiani ja samaan suuntaan meneviä ja olevia, sekä erilaisia. Että moneen lähtöön varmaan riittää populaatiota. Enemmän se on kiinni menneisyydestä ja lapsuuden kasvatustasosta, että osaako olla sivistynyt ja rehellinen, vai onko ketunhäntä kainalossa tai vilppiä taskussa. Vaikka kaikilla on huonoja päiviä. Ikä vaikuttaa, kymmenvuodet, tokihan on iäkkäissä varmasti erilaisia. Useammat Satakunnassa kohteliaita ja osa junttimaisia humoristeja. Perinteet vaikuttavat ja maailmankuva, kokemukset elämässä hieman. Koulutus vähän toisinaan. Mutta on korkeakoulutetuissakin juntteja, ja osa sivistyneempiä. Kuten muissa koulutusasteissa. Täällä on rikasta ja keskituloista taloudellisesti, isoja pieniä tuloeroja vaan, eli ei oo rahasta puute.