Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko hassu, kun säästän

24.05.2007 |

ostamalla käytettyjä, ei uusia vaatteita (ihan hyväkuntoisia tosin)

ostamalla viimeisen päivämäärän ruokaa

muutenkin mielellään kaikkea alennuksesta jne

mutta sitten laitan rahaa (perheen) matkustamiseen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas säästän käytän rahat parempaan ruokaan (tuoreita vihanneksia jne.).

Vierailija
2/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hassu, erittäin hyvä että olet suunnitellut tulevaisuutta. Meillä tehdään asiat päinvastoin, eli syömme hyvin päivittäin, ei juuri jauhelihaa, on paistia, fileitä, ei mitään gotler-lauantaita vaan aina kalkkuna tms leikkeleitä, kokataan paljon ja nautitaan ruuasta. Me emme matkustele emmekä käy ravintoloissa. Mutta hienoa että olet ajatellut ja suunnitellut tulevaisuuttasi ja laittanut asioita tärkeysjärjestykseen (priorisointia kuten aiempi kirjoittaja sanoi).

Kyse on valinnoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laitoin kuitenkin lapset yksityiskouluun. Priorisointia.

Eikä tuoreet vihannekset ja terveellinen ruoka sitäpaitsi sen kalliimpaa ole.

Vierailija
4/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaimakkara: 1¿ pkt. Rosvopaisti: 3¿ pkt.

Kalapuikot 200g: 1¿ pkt. Sama määrä lohta: 2,5¿ pkt.

Esimerkkejä löytyy pilvin pimein! Aika tollo olet, jos väität ettei terveellinen ruoka maksaisi enempää (tai parempilaatuinen). Sillä on kuitenkin väliä mitä esim. leipänsä päälle laittaa ja uskon, ettet sinäkään lauantaimakkaraa kauaa söisi...

Vierailija
5/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kasvikset, juurekset ja vihannekset voi myös kasvattaa itse, mehut tehdä omista viinimarjoista jne.

4

Vierailija
6/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kalatkin saa itse järvestä/joesta. Lihan ostan kauppahallista.

Vierailija
7/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkunaleike maksaa meillä vaan 1-2 e pkt,

ja fileet on tosi edullisia. Naudan sisäfilettäkin ehkä kerran kuussa syödään, mutta ei tykätä. Tarjouksessa ei aina ole edullisempaa. Toisen valmistajan lähes sama tuote voi olla edullisempi kuin vmp-tarjoustuote.

Vierailija
8/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vaatteet yleensä aina alesta tai H&M:ltä (suht. edullisia ja hyvälaatuisia), kirppareita en harrasta. Lapselle ostetaan kaikki tarpeellinen, muttei älyttömästi kaikkea (leluja, vaatteita jne). Itsellemme ostetaan vähemmän mm. vaatteita, mutta sitten kun ostetaan, niin sillai hyvälaatuisia ja ajattomia, että niitä voi pitää muutakin kuin tämän kevään..

Ostan pakkaseen hyvälaatuisia lihoja, kaloja, broilereita eri muodoissa silloin, kun niissä on huomisen päiväys ja meidän kauppa alentaa hinnat 30-50 %:a. Syömme kinkkua tai kalkkunaa leivänpäällä, ei makkaroita ja harvemmin juustoja.

Käymme harvoin ravintoloissa syömässä (tai Mäkkärillä), ehkä kerran kuussa. Juhlimista aikuisporukassa harrastetaan ehkä parin kuukauden välein.

Tilaamme lehtiä kotiin tosi harvoin. Yleensä mulle tulee yksi ja miehelle yksi lehti jostain tarjouksesta tilattu.

Näillä (ja muutamilla firman tarjoamilla eduilla) meidän vähän yli 3000 ¿:n yhteisbruttotuloista säästyy rahaa kahteen ulkomaan matkaan vuodessa. Paitsi nyt kun rakennetaan taloa, niin ulkomailla pystytään käymään vaan kerran, kun lainanlyhennys kasvaa sen verran.