Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syön ahdistukseen vaikka se ei edes auta mitään? Edes herkullisin leivos ei vie tätä oloa pois. Olisko vertaistukea?

Vierailija
21.07.2026 |

On tosi paska olo ollut taas. Jotenkin syön sellaiseen tyhjyyden ja ahdistuksen tunteeseen. Kuitenkin etenkin nykyään en edes saa mistään ruoasta itselleni juurikaan nautintoa edes. Tietty ruoka on hyvää mutta ei siitä tule mitenkään älyttömän hyvää oloa kun syö vaan päinvastoin yleensä ihan paska olo jos on syönyt liikaa ahdistukseen. En keksi yhtäkään makua, rakennetta, sellaista ruokaa joka oikeasti auttaisi siihen oloon mitä yritän paeta. Yksinkertaisesti yritän paeta oloani sellaiseen mistä ei ole mitään apua. 

Ennen join tai poltin tähän samaan. Olen syönyt siihen eikä mikään auta. Olen kohdannut kipujani mutta silti tämä olo vain kalvaa, se tyhjyys, selittämätön kaipaus. 

Olen oikeasti ihan onnellinenkin yleensä ja positiivinen mutta jokin ydin minussa kaipaa jotain mitä en tiedä. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän pragmaatikko, ajattelen ettei sen ole niin väliä miksi tekee mieli milloin mitäkin tai tuntuu joltakin, eikä sitä liikaa kannata miettiä. Mieliteot ja tunteet tulee ja menee, teot ratkaisee. 

Tuollaiset tunteet ja mieliteot tähtää nopeaan palkintoon ja nautintoon siinä hetkessä ja jos niitä seuraa, tuntuu hyvältä tasan sen aikaa mitä leivos kestää. Mutta pidemmän päälle ne tuottaa huonoa oloa. Pitää miettiä miten haluaa elää ja tehdä valinnat sen mukaan.

Vierailija
2/9 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt mistä tuo olo johtuu? Milloin tuo tapa alkoi ja mikä sen laukaisi? Joskus nuo alkaa jo lapsuudessa, kun joku lohduttaa ruualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri aikoja sitten toi hyvän pointin esiin. Kärsin silloin pahasta bulimiakaudesta.

Hän sanoi "mitä vauvalle tehdään kun se alkaa itkemään?

No sille isketään tissi suuhun".

Vierailija
4/9 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene harrastamaan liikuntaa tai mene metsään kävelylle 

Vierailija
5/9 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙈

Vierailija
6/9 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap; tuota tyhjiötä voi täyttää vain Raamatullinen Jeesus. Henk. hoht , elävä usko Häneen.

Kehotan sinua lukemaan Raamatusta : Johanneksen evankeliumi. 

Käänny myös Jumalan puoleen, juttele Hänelle, Hän kuulee ja välittää. Voit pyytää että Jumala antaisi sinulle uskoa, että saisit uudestisyntyä Pyhästä Hengestä. Raamatullinen Jeesus on ainoa joka voi pelastaa, sekä tässä elämässä, että kuoleman jälkeen.

Itse olin 50- vuotias kun viisi ja puoli vuotta sitten käännyin hädässä Jumalan puoleen, ja Hän antoi minulle uskoa, uudestisyntyminen. 

Kaikkea Hyvää Sinulle, Ap!

Vierailija
7/9 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko musiikki?

Vierailija
8/9 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi jotain muuta tekemistä kun syöminen.

Vierailija
9/9 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku asia josta saat nautintoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän