Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverit/sukulaiset eivät kerro isoja asioita minulle enää - onko tämä nykyään tavallista?

Vierailija
18.07.2026 |

Suurin osa kavereistani/sukulaisistani kertoo viestillä, jos heidän elämässään tapahtuu jotain isoa (työpaikan saaminen, kumppanin löytäminen, raskaus/lapsen saaminen, avioituminen, vakava sairastuminen, läheisen kuolema tms). Olen kuitenkin viime vuosina törmännyt siihen, että kaverit/sukulaiset eivät enää kerro isoista elämäntapahtumista minulle kuten ennen, vaan saan kuulla asiasta mutkan kautta tai lukea somesta. Viimeisimpänä tuntui pahalta lukea somesta, että kaverini oli avioitunut (ei ollut etukäteen suostunut kertomaan, milloin menee naimisiin) ja sukulainen ei kertonut perhettään kohdanneesta onnettomuudesta (josta kuitenkin kertoi muille sukulaisille ja heidän kauttaan kuulin asiasta).

Onko tällainen asioiden kertomattomuus yleistynyt viime vuosina vai onko tämä tapahtunut vain omissa ympyröissäni? Tulee olo, että olen merkityksetön, kun elämän isoista asioista ei kerrota minulle enää kuten ennen. Ja kun joku kysyy, niin en ole mikään ikävä ihminen, vaan puhun ystävällisesti ja kuuntelen mielelläni muiden kuulumiset.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut avioerosta. Joku kerran kysyi asiasta ja sitten sanoi, että erottiin jo kaksi vuotta sitten. En myöskään ole kertonut mitään positiivisia asioita. Kerron vaan lähimmille ystäville enkä sukulaisille ja muuten vaan kavereille.

Vierailija
2/9 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama muutos, tapahtui korona-ajan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko juorunnut heidän asioitaan? 

Vierailija
4/9 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole läheinen ystävä, niin ei kerrota.

Vierailija
5/9 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo suvun juorukellolle ei kerrota.

Vierailija
6/9 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa olettaa, että riittää kun päivittää faceen tms. kuulumiset. Eihän se tietenkään oikein riitä, kun kaikki ei somessa pyöri.

Vierailija
7/9 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juorua. Siksi en ymmärräkään, miksi kaikki eivät enää kerro asioitaan minulle.

Ap

Vierailija
8/9 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole kukaan koskaan kertonut mitään rakkauselämästään. ei sukulaiset, ystävät, tuttavat, ei kukaan. En juorua, päinvastoin.
M40

Vierailija
9/9 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kummoinen kaveri sulla, jos ei edes avioitumistaan kerro.