Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edunvalvonnassa on pohdittu syitä häiriökäyttäytymisen lisääntymiselle junissa. Lillqvistin mukaan on ajateltu, että taustalla on yleinen S

Vierailija
18.07.2026 |

Onko huono-osaisuus lupa käyttäytyä miten huvittaa?

Ei pelkästään junissa vaan yleisestikin monilta puuttuvat käytöstavat täysin.Niin nuorilta kuin aikuisilta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas ne käytöstavat näille nuorille opettaa? Kouluissa kaadetaan infoa sisään ja lääkkeitä jos ei osaa käyttäytyä. Jos vanhemmille ei ole tapakoulutusta siunaantunut niin sitten on nuoren oma valinta itseoppia käytöstapoja tai ajautua lääke-laitoskierteeseen. 

Vierailija
2/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomissa oli uutinen.Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyisin? aivan kaikki ratkaistaan häiriökäytöksellä, väkivallalla,kiusaamisella.Aikuiset eivät ole yhtään nuoria parempia asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas ne käytöstavat näille nuorille opettaa? Kouluissa kaadetaan infoa sisään ja lääkkeitä jos ei osaa käyttäytyä. Jos vanhemmille ei ole tapakoulutusta siunaantunut niin sitten on nuoren oma valinta itseoppia käytöstapoja tai ajautua lääke-laitoskierteeseen. 

Omalle lapselle tarjottiin aikoja sitten lääkitystä koulun ajaksi.Kieltäydyin tottakai.Viranomaisten ainoa keino näyttää olevan lääkkeet ,jos lapsella on ongelmia.

Lääkkeitähän näyttää popsivan niin aikuiset kuin lapsetkin kuin karkkipäivänä.

sivusta

Vierailija
4/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli hullu aloitus. Aloittajalla ei ole edes alkeellista käsitystä huono-osaisuudesta, sen synnystä, yhteiskunnan rakenteiden merkityksestä, huono-osaisuuden vaikutuksesta ihmiseen jne.

Suosittelen perehtymään aiheeseen liittyviin vertaisarvioituihin tutkimuksiin ( suomalaisiin ja kansainvälisiin).

Vierailija
5/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on lisääntynyt ja verrattuna mihin? Kun minä kuljin lähijunalla töihin Helsinkiin 90-luvulla niin junissa oli aamuisin kodittomia spurguja nukkumassa, vaunut olivat täynnä kaljapulloja ja lattia täynnä kusta. Aina oli joku örisemässä konduktöörille joka matkalla. Mielestäni junissa on nykyään hyvin rauhallista niihin aikoihin nähden. 

Vierailija
6/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika lääkkeissä on?

Mun keskittymiskyvyttömästä häirikkölapsesta tuli koulussa menestyvä, hyväkäytöksinen ja sosiaalinen lapsi kun sai lääkityksen kohdalleen.

Vierailija
7/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennenkin oli köyhiä, mutta nyt töykeitä ja epäluuloisia ovat niin köyhät kuin rikkaat. Koulussa on huomattu, miten ikävällä tavalla nuoret nykyään puhuvat toisilleen, ihan tavallinenkin asia täytyy sanoa ilkeästi. Olen yläkoulun ope. Some kasvattaa, tätä tilasimme, tätä saimme.

Vierailija
8/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosta käytöksestä ei seuraa mitään. En tiedä onko aikuisille ikinä seurannut: lapsi ainakin on saanut remmistä kunnolla ja oppinut olemaan.

Vierailija
9/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistys ja käytöstavat eivät ole enää muodissa. Moraalirappio on ottanut vallan.

Vierailija
10/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika lääkkeissä on?

Mun keskittymiskyvyttömästä häirikkölapsesta tuli koulussa menestyvä, hyväkäytöksinen ja sosiaalinen lapsi kun sai lääkityksen kohdalleen.

Mun lapsesta tuli myös, ihan ilman lääkkeitä vaikka alussa oli käytöshäiriöitä.

Vierailija
11/11 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on lisääntynyt ja verrattuna mihin? Kun minä kuljin lähijunalla töihin Helsinkiin 90-luvulla niin junissa oli aamuisin kodittomia spurguja nukkumassa, vaunut olivat täynnä kaljapulloja ja lattia täynnä kusta. Aina oli joku örisemässä konduktöörille joka matkalla. Mielestäni junissa on nykyään hyvin rauhallista niihin aikoihin nähden. 

Örinät, epäsiisteys yms. ovat eriasia kuin väkivalta tai sillä uhkaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan