Taitaa tuo borrelioosi paarman puremasta olla yleisempi kuin luullaan
Omalle lapsellekin tuli paarman välityksellä jo 15 vuotta sitten. Lääkäri oli tuolloin epäileväinen mutta minä olin itse sen paarman (sokkopaarma) nähnyt ja siihen pureman ympärille tuli myös borrelioosirengas (verikoe vahvisti).
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/73834ba6-7c30-403f-a148-d491d51eb…
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Itseä myös ihmetyttää, miksi tästä ei puhuta. Sukulaiseni sai borrelioosin paarman puremasta 30 v sitten. Asui alueella, jossa tuolloin ei ollut punkkeja.
Tuntuu ettei tätä ole juurikaan tutkittu edes. Toisekseen ehkä ei haluta huolestuttaa. Paarman puremilta on paljon vaikeampi suojautua kuin punkeilta.
Huutista mitä paskaa taas 😆 Kohta varmaan suvak ki huo rat alkaa selittämään, että sai AIDS:in hyttyseltä vaikka todellisuudessa on nussittu nee keriä 🤣
Juupa juu. Ja sukupuolitauteja saa Riihimäen aseman vessasta. Huuhaata.
Jotenkin tulee mieleen poliitikko joka väitti lyöntiä, mutta kameran kuvasta näkyi korkeintaan tönäisy. Toisena tulee mieleen poliitikko, joka yritti ilman maksua uimahalliin ja lippukassa sai potkut.
Jotenkin vaan sellaista selittelyn makua..?
Itseä myös ihmetyttää, miksi tästä ei puhuta. Sukulaiseni sai borrelioosin paarman puremasta 30 v sitten. Asui alueella, jossa tuolloin ei ollut punkkeja.