Mitä vuokran antaja tekee jos asunnossa on joku korjattava juttu esim jääkappi hajoaa jos vuokranantaja asuu eri kaupungissa?
Kommentit (16)
Riippuu vuokranantajasta, minulla kun meni hella rikki, niin vuokranantaja tilasi uuden minulle kotiinkuljetuksella ja asennuksella.
Tilaa uuden kaapin asennuksineen netistä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vuokranantajasta, minulla kun meni hella rikki, niin vuokranantaja tilasi uuden minulle kotiinkuljetuksella ja asennuksella.
Noin minäkin olen toiminut.
T. Neljää asuntoa vuokraava
Antaa luvan ostaa uuden vaik gigantista asennuksella ja vanhan pois viennillä. Summa vähennetään seuraavasta vuokrasta. Näin meillä toiminut
Tuttuni joka asuu vuokralla, sai uuden jääkaapin. Vuokranantaja on kyllä yksityinen. On kyllä huollettu muutakin, jos on ollut tarvetta.
No mä oon tilannut liikkeestä uuden kämppään vietynä (asennettuna) ja samalla vanha pois. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän asiallinen vuokranantaja menettelee. Ei hänen tarvitse olla fyysisesti paikalla. Sopii vain vuokralaisen kanssa, milloin uuden asentaminen parhaiten käy, klikkailee jossain Gigantti/Power/Verkkokauppa -sivuilla tilauksen ja asennuksen ja maksaa laskun.
Hankin vuokranantajan luvalla uuden jääkaapin rikki menneen tilalle ja kulut sai vähentää seuraavasta vuokrasta.
Muistakaa vaatia induktioliesk kiertoilmauunilla.
Suomessa isot kodinkoneet kuuluvat siihen keittiöön, pienkoneet ei. Jääkaappi kuuluu keittiöön joten vuokranantaja vaihdattaa risan uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisen on ostettava uusi.
Minkä järjen mukaan vuokralaisen on ostettava uusi?
No riippuu vuokranantajasta, voihan se tullakin jos luulee osaavansa huoltaa. Itse vuokranantajan roolissa ostaisin uuden laitteen, mikäli vanhassa ei ole takuuta jäljellä. Se on ihan tapauskohtaista, kuinka nopeasti vuokranantajalta tämmöinen hoituu.
Kirkkonummella ei ainakaan huolta tällaisista asioista. Saat täysin ilmaisen asunnontyhjennyksen ja siivouksen täysin kysymättä.
Meidän vuokranantaja kyseli ensin meiltä että mikä hinta se yleensä Turussa olisi, ettäjääkaappi-pakastin tulisi uusi asuntoon liikkeestä hankittuna.
Oli kuulemma liian kallista, niin ajoivat itse jostain Hämeestä itse hankkineensa kaapin kanssa. Jonka talkkari asensi sittem.
En osaa kyllä sanoa että oliko edullisempaa näin. Me ei maksettu mitään. Viinipullon annoin kaapista rouvalle kun olivat asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa vaatia induktioliesk kiertoilmauunilla.
Miten tuo nyt liittyi mihinkään? Vaatia? Ja puhe oli jääkaapista
Vuokralaisen on ostettava uusi.