Mitä SINÄ aijot tehdä ilmastonmuutoksen estämiseksi?
Katsoin ton nelosen dokumentin ja omalla kohdalla selaittoi ainakin miettimään omia valintojani. Miten voi olla, että me ihmiset olemme niin tyhmiä, että tuhoamme itse itsemme? Kastematokin on järkevämpi pitkässä juoksussa.
Mitä SINÄ aijot tehdä ilmastonmuutoksen estämiseksi tai ainakin hidastamiseksi?
*Minä aijon tästä lähin käyttää useammin julkisia kun menen töihin.
*Olemme myös joskus miettineet autosta luopumista...nyt varmaan pitää ottaa se asia uudestaan harkintaan
*Olen ollut laiska kierrättäjä, nyt otan itseäni niskasta kiinni
*vettä voisin valutella myös vähemmän
*seuraavan lapsen kanssa käytän kestovaippoja
*Selvitän tarjoaako sähköyhtiöni vihreää sähköä, jos tarjoaa, niin vaihdan siihen. Jos ei tarjoa, niin vaihdan yhtiötä.
tässä näin alkuun!
Kommentit (8)
Teen jo näin:
*Mulla ei ole ajokorttia :)
*Kierrätän, tällä paikkakunnalla on pakko
*Käytän kestovaippoja enimmäkseen
Pitäis tehdä:
*Käyttää vähemmän vettä
*Käyttää vähemmän sähköä
*Ostaa lähituotteita/ympäristöystävällisiä tuotteita
yritän tehdä ympäristöystävällisiä ostoksia, olen vähentänyt auton käyttöä rutkasti. Kierrätyksen aion viedä myös työpaikalleni.
haitallisia aineita. Meillä ei ole astianpesukonettakaan. Kaikkea mahdollista koitan tehdä.
Kerro lisää siitä kun ei ole autoa..tai lähinnä siitä luopumisesta?
Haluaisin minäkin, mutta pelottaa että miten sitä lasten kanssa pääsee kulkemaan. Harmittaako se sitten kun siitä luopuu.
Jäi varmaan rahaa mukavasti yli kun ei auto enää vie rahaa! (bensat, verot ja lainat)
katson sen vihreän sähkön ja ostan vihdoin kompostorin. ja rakennamme matalaenrgiatalon, jossa mietimme tarkkaan päästöt ja kulutuksen.
teen jo aika paljon. yksi, josta en työn vuoksi voi luopua, on auto.
teen kanssa jo aika paljon.
*Meillä käytetään vihreää tuulivoimasähköä
*kohtuullisen kokoinen kotimme lämpiää kaukolämmöllä
*ostan paljon käytettyä
*kierrätän tarpeettomat tavarat ja pieneksi jääneet vaatteet
*vältän muovikasseja, käytän kauppareppua ja olkalaukussa kangaskassi aina mukana
*ostan luomua jonkin verran: perunat, porkkanat, kananmunat, hunajat, maidot
*olen vaihtanut kotiin energiansäästölamput
*kuivausrumpu meillä on, mutta kuivaan pyykit narulla
*saunakin meillä on, mutta lämpeää max kerran viikossa ja menemme saunaan heti kun se on valmis
*lentomatkoja teemme harvoin
Parannettavaa toki on. Näissä mm.
*autolla ajoa voisin vähentää entisestään. Pyöräillä lyhyet matkat ja ajaa vielä enemmän bussilla
*perhekin voisi tehdä junalla matkoja
*kaupan hedelmäpusseja pitäisi lakata ottamasta ja korvata vaikka pesupusseilla, joita voi käyttää uudestaan ja uudestaan
*tavaran kulutusta voisi vielä vähentää
*sähkönkulutustakin voisin vähentää siten, etten jättäisi tietokonetta päälle
kierrättämistä voisin ainakin kokeilla. Sitä en ole tehnyt ja kyllä hävettää...olisi kuitenkin pieni vaiva!