Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitteleva viherpeukalo tarttee neuvoa!!

Vierailija
16.05.2007 |

Voiko kesäkukkien (mm. kehäkukka, olkikukka) siemeniä laittaa suoraan maahan kasvamaan nyt toukokuussa vai tarviiko ensin kasvatella taimia sisällä? Kun ohjeissa sanotaan vain taimivälistä jne...Omaa puutarhaa tässä ollaan laiteltu, mutta jotkut asiat on vielä ihan pimennossa...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kesäkukat, esim. kehäkukka sietävät sen verran kylmää, että ne voi kylvää suoraan maahan. Toiset, esim. petunia, vaativat esikasvatuksen.

Vierailija
2/5 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siemenet lähtevät kasvuun, eli maan päällä näkyy vihreää, voit suojata muovilla/harsolla yöksi jos on tulossa hallaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin siemenpusseissa, joita olen ostanut (esim. krassi) on tosi selvät ohjeet, milloin kylvetään ja minne, mutta näissä pusseissa ei ole! On vain, että sopiiko aurinkoiseen paikkaan ja mikä on taimiväli...Mutta nämä neuvot auttavat eteenpäin!

Ai niin, miten tiheästi laitan pienet siemenet? Muutaman sentin välein?

Mulla on kyllä puutarhakirjakin, mutta en jaksa ihan kaikkea tietoa sieltä yrittää etsiä...

Vierailija
4/5 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ai niin, miten tiheästi laitan pienet siemenet? Muutaman sentin välein?

Mulla on kyllä puutarhakirjakin, mutta en jaksa ihan kaikkea tietoa sieltä yrittää etsiä...

Käytännössä niitä tulee helposti sentille useampi. Harventaminen tuntuu " haaskaukselta" , mutta on tärkeää, jos kaikki siemenet sattuvat itämään.

Vierailija
5/5 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten taimikasvatus jouduttaisi. Kehäkukka kylvetään suoraan maalle. Cm:n väli siemellä on ihan hyvä etäisyys, hiukan harvempaankin voit kylvää.

t. puutarhuri