Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku etsii XL kokoista vaatetta, miksi jotkut tarjoaa "mulla ois tämmönen S, kelpaako?"

Vierailija
01.06.2026 |

Siis mikä tämmösillä ihmisillä on päässä vialla? Just paikalliselta FB kirpparilta bongasin ilmoituksen että etsitään XL kokoista juhlamekkoa. Eikös eka kommentti ollut "Mulla ois 36/38 kokoinen, on kyllä melko pieni, saa sovittaa".

Kyllä sen pitäis jokaisen normaalijärkisen tajuta että ei mahdu, turha tarjota.

Olen ennenkin nähnyt vastaavia ilmoituksia. Etsitään XS kokoa, kelpaisko L, etsitään 44 kokoa, kelpaisko 38? NO EI.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin joskus vuosia sitten parhaimmillaan 34 kokoa kun etsin 38-40 kokoista. Onneksi nykyään on Vinted niin ei tarvi enää Faceryhmissä huudella.

Vierailija
2/9 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

XL ja 36/38 koon välillä vyötärössäkin on eroa ainakin 20cm. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden kokomerkinnät ovat nykyään niin puhdasta mielikuvituksen tuotetta että jonkun espanjalaisen trendikkään brändin XL voi olla saman kokoinen kuin kotimaisen "aikuiseen suomalaiseen vartaloon suunnitellun" merkin S

Mitään ei voi enää nykyään ostaa pelkän kokomerkinnän perusteella ellei ole tarjolla kokotaulukkoa jolla merkinnän saa käännettyä senttimetreiksi (vähintään rinnan ja vyötärön ympärys)

Vierailija
4/9 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska nykyään XS on teltta. Tv. 159cm.  ja 50kg. 

Vierailija
5/9 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotta 23v etsii itselleen 20-30v miestä Lahdesta, siihen vastaa Erkki 66v Porvoosta, miten olis?

Vierailija
6/9 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmetellään, kun ei kelpaa.

Vierailija
7/9 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska nykyään XS on teltta. Tv. 159cm.  ja 50kg. 

Jaa, olen 165 cm ja 48-kiloinen, xs on useimmiten sopiva. S välillä myös. Ei todellakaan mikään teltta. 

Oliko tarkoitus tulla kehumaan kääpiökoollasi? Tuolla pituudella viiskyt painavana olet miltei roteva.

Vierailija
8/9 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lotta 23v etsii itselleen 20-30v miestä Lahdesta, siihen vastaa Erkki 66v Porvoosta, miten olis?

Näitä on jokaisen sinkkuryhmän kommenttikentät täynnä. Mitä nuo kuvittelee? 

Vierailija
9/9 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä  ne vihjaa että ois  hyvä siirtyä normaaliksi ihmiseksi .

jätä se toscakakku syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän