Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatteko lapsen ylioppilastodistuksen näytille?

Vierailija
30.05.2026 |

En tiedä viitsiikö laittaa kun tyttö ei kirjoittanut yhtään L. Miten teillä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi päättää itse. Siihen ei ole vanhemmilla mitään sanomista.

Vierailija
2/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on jo kirjoittaneet. Viimeiset lakkiaiset oli vuosi sitten. Miksi laittaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kotona asutaan ja vanhempien rahoilla eletään niin kyllä siinä vanhemmilla on sananvaltaa.

Vierailija
4/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska hän itse ei halua.

Vierailija
5/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kotona asutaan ja vanhempien rahoilla eletään niin kyllä siinä vanhemmilla on sananvaltaa.

Ko. asian annan hänen itsensä päättää.

Vierailija
6/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on 18. Olen huolissani hänen tulevaisuudestaan tuollaisten vanhempien kanssa.

Vierailija
7/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita.

Vierailija
8/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ylioppilastodistukseni ei aikanaan ollut esillä, koska arvosanani olivat niin heikot ja luulen monelle olleen jo vähän yllätyskin, että sain lukion käytyä normi kolmessa vuodessa. Ja kuten tuohon aikaan oli tapana kirjoitin kaikki aineet samana, kolmannen vuoden keväänä. Vielä isompi shokki oli se, että jatkoin opintoja yliopistoon -ihan yleisesti hyvänä pidetylle alalle-,  josta sittemmin olen valmistunut.  

Yliopistopaikan saadessani teki kyllä mieli lähettää valintapäätöksestä kopio eräälle naapurille, joka usein jaksoi ja jaksaa edelleen vuosia myöhemmin painottaa kuinka hänen lapssensa kirjoitti "eliittilukiosta"Ikäänkuin hänen lapsensa suorittamat yo-kokeet olivat olleet eri kuin "tavis lukiossa" . 

- Hänen lapsensa koki aiasn erityisen kiusallisena, koska jatko-opiskelupaikan saaminen hänellä tuntui takkusi. En ollut yhtään vahingoniloinen. 

Enemmän kummissani, koska yo-arvosanojensa perusteella hän lisi voinut päästä hyvinkin sekä yo-kiintiössä että pääsykoekiintiössä sisään kun taas itselläni ei ollut mitään kuvitelmaakaan siitä, että olisin voinut saada paikkani pääsykoekiintiössä.Tuota kiintiötä ei hakuvaiheessa tarvinnut itse valita vaan ensin täytettiin yo kiintiö ja sitten paikka heltisi heille, jotka olivat saaneet parhaat pisteet pääsykokeessa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi