Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Lauri Ojala valittanut myös Kalevalan päivästä, vai onko ainoastaan kristinusko se, mitä vastaan hän kiukuttelee?

Vierailija
29.05.2026 |

Kalevalan päivänä luetaan Kalevalaa, joskus Kanteletartakin, katsellaan näytelmiä, lauletaan lauluja ja tanhutaan kalevalaisen runomitan tahtiin. Sehän on pakanallista kulttuuriamme, ei uskonnoton juhla.

Olen itse kristitty, mutta minua ei haittaa, että sitä Kalevalan päivääkin kouluissa vietetään. Onhan se osa suomalaista kulttuuriperintöämme! Samaa asennetta toivon ateisteilta, mitä tulee suomalaiseen kristilliseen kulttuuriperinteeseen: ts. perinteitä voi arvostaa, vaikkei itse siihen sisältöön uskoisikaan.

Jos Lauri Ojala on johdonmukainen, hänen tulee sitten uhriutua ja meuhkata, jos lapsi kuulee koulussa kalevalaisen runon, vai mitä?

Vai onko Laurin elämäntehtävänä vain kiusata kristittyjä ja pyrkiä kaventamaan kristittyjen uskonnon- ja ilmaisunvapautta? Jotenkin veikkaan jälkimmäistä. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole.
T. Aallotar

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Lauri tekee töitä myös sunnuntaisin, eikä anna joululahjoja lapselleen, ettei tule ahdistus kristinuskosta...

Vierailija
2/4 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kysymys. 

Ja eikö Laurin pitäisi olla töissä myös kristillisinä juhlapäivinä kuten joulu, pääsiäinen ja juhannus.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyykö tyyppi jonkun tarjoamasta joululounaasta tai särkeekö kiveen joululahjaksi saamansa 0,7 litran konjakkipullon?

Vierailija
4/4 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos L Ojala joutuu syytteeseen jostakin, hänen syyllisyytensä ratkaistaan huutoäänestyksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi