Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka päästä irti entisestä ystävästä?

Vierailija
09.05.2026 |

Hlö teki jotain anteeksiantamatonta noin vuosi sitten ja vaikka hän tuli noin puoli vuotta tapahtuneen jälkeen "pyytämään anteeksi" ja olemme tavanneetkin muutaman kerran sen jälkeen, hänen olemuksensa on selkeästi torjuva,teennäinen ja mahdollisimman etäällä pysyttelevä, jopa ylimielinen. Edessäpäin hän latelee ystävällisiä sanoja, mutta hänen kehonkielensä ja tunneilmapiiri kertoo jotain muuta. Tapahtunut rikkoi välimme peruuttamattomasti ja hän tiedostaa tehneensä väärin. Siitä huolimatta hän ei ota vastuuta aidosti tapahtuneesta, vaan selittelee jotain epämääräistä omista mielenterveysongelmistaan ja siitä,että minä olisin ilmeilläni aiheuttanut tapahtumat(Kyseessä minuun kohdistunut täysin yllättäen tapahtunut väkivalta). Nämä selitykset "sivupersoonasta,joka haluaa suojella minua"ovat kuitenkin selvästi vain valkoisia valheita, jottei hänen oikeastaan tarvitsisi kertoa todellisia ajatuksiaan minua kohtaan tai ottaa vastuuta teostaan. Ystävyytemme kesti pitkälti toistakymmentä vuotta ja hän esitti olevansa tukipilari ja sydänystävä elämäni vaikeassa tilanteessa, mutta ilmeisesti tuo kaikki oli pelkkää valhetta tai kumpusi jostain hänen omasta tarpeestaan, ei aidosta ystävyydestä. Kunka nuolen tunne-elämäni haavat? Tunnen lähes pakottavaan tarvetta mennä hänen eteensä ja sanoa suoraan, mitä vahinkoa hän tuotti ja kuinka vastenmielistä hänen teeskentelynsä on. Tilanne palaa mieleeni yhä uudelleen ja uudelleen ja vihastuminen, jota tunnen tuota ihmistä kohtaan on tervettä itsesuojelua:"minun ylitseni et kävele!" Miten itse toimisitte vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua hakataan, ja koet pakottavaa tarvetta jatkaa jankkausta? Yritä nyt tulla järkiisi ja lopeta aivan kaikki yhteydenpito, lopullisesti.

Vierailija
2/6 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaa?

Avaatkos vähän?

Itse kans tuntenut "bestikseni" jo lähemmäs 15 vuotta. Viime vuoden alussa oli riitaa jossa dissaa mut ihan täysin. Vuoden lopulla pyysi kyllä anteeksi, mutta se on jo tapahtunut niin monta kertaa että ei mua oikein kiinnosta, en meinaa sietää enää sitä ylimielistä ja kaikkitietävä asennetta joka haluaa aina olla oikeassa, no siinäpähän on oikeassa keskenään. 

Ja tiedän,jos avaan suuni kertoakseni tunteitani, niin tulis uus sota niskaan. Olis turhaa. Rakas OLI mutta jossain kohtaa kun ryssitään, niin ei enää pääse takaisin tai rakenneta uuttakaan.

Kai se on pakko hyväksyä, että joskus ne ystävyydetkin vaan loppuu eikä ne kestä läpi elämän.

Mitäs teillä tapahtui?

Vierailija
4/6 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilleen? Katso myöhemmin. Ero?

5/6 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi ystävyyttä ollenkaan. 
Mikä tämä sivupersoobajuttu oikein oli? Tyyppihän on mielisairas.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/6 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hänelle ja sano näin: ”Tämä ei ole pitkä puhelu, minulla on vain yksi asia jonka haluan sanoa. Pyydän ettet keskeytä minua vasn annat puhua loppuun. Asiani on tämä: lopetan ystävyytemme nyt. Päätös on varma ja lopullinen. Yritin palauttaa ystävyytemme  entiselleen sen (se tapaus joka aiheutti välirikon) jälkeen, mutta huomaan ettei se enää onnistu, kaikki meni silloin lopullisesti rikki. Älä ota minuun tämän jälkeen yhteyttä. Toivon kaikkea hyvää elämääsi mutta en hakua kuulua siihen millään tavalla enkä hakua että sinä kuilut minun elämääni.” Sitten suljet puhelimen. Tai voit lähettää tuollaisen tekstin sähköpostitse, ja sen jälkeen blokkaat hänet kaikkialta: puhelimesta, Facebookista, sähköpostista, whatsappissa jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi