Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainan takaamisesta kokemuksia?

Vierailija
11.05.2007 |

Haluaisin kuulla mielipiteen asiasta koskien lainan takaamista. Veli kysyi minua takaajaksi x-määräiseen summaan ja tässä pohdin kovasti asiaa vielä. Jos kävisi niin, että veljen talous kaatuisi ja takausosa tulisi mun maksettavaksi ei välttämättä meidän perheen talous menisi pilalle ainoastaan menisi osa säästöistä....Kovasti mietityttää vaan kun tässä mietin, että uskaltaako lähteä ja mitkä asiat painaa vaakakupissa.....

Kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin on takaaminen helpompaa

Vierailija
2/8 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hän lainaa ottaa? Ne asiat jo kertoo paljon, kannattaako lähteä takaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilalla velkaa paljon, mutta toiveita päästä jaloilleen.

Isä pääsisi eläkkeelle, muussa tapauksessa tila menee " pankille" jos ei takausta löydy.

ap.

Vierailija
4/8 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi; omat vanhemmat pelotelleet kauhukertomuksilla, kun lamavuosina ystäviensä lasten lainaa takaamaan lähteneet joutuivat luopumaan omakotitaloistaan jne.

Vierailija
5/8 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähän myös siitä, luuletko että veljesi pystyy itse maksamaan sen.

Vierailija
6/8 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli monella tapana taata lainoja kavereille. Yksi munkin kaveri loukkantui, kun en suostunut takaamaan hänelle olisi 50 000 mk lainaa autoa varten (tuolloin se oli uusi auto, minkä tuolla rahalla sai). No, hyvä kun en taannut, jätti vakuutuksetkin maksamatta, lyhennyksestä nyt puhumattakaan.

Vierailija
7/8 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tässä just pyörittelen, että onko vaiko eikö...

Tila ollut suvun hallussa vuosia ja vanhempani tehneet elämän työnsä siinä, asiat eivät aina mene niinkuin on suunniteltu ja velkaa tullut (ei ole alkoholin tai rahaa hassattu turhaan) eri syistä. Silti tilalla mahdollisuus jonkinlaiseen tulevaisuuteen veljen jatkamana. Silti pelottaa, että jos käykin kuin käy....

ap

Vierailija
8/8 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitä huolimatta en itse lähtisi takaamaan!

Itse luotin kerran sukulaiseeni ja hän petti ja sen jälkeen en ikinä enää luota kuin itseeni.

Ja minun sukulainen oli myös tosi läheinen, enkä olisi ikinä uskonut että hän pystyy niin tekemään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi