Aion pyöräillä utsjoelta helsinkiin.
Se on minun kesälomamatka. Menen autolla Utsjoelle niin että olen siellä kesäkuun eka päivä. Kolmas päivä lähden sitten kohti etelää. Kiirettä en pidä koska juhannuksen vietän kalajoella tai jossain itä suomessa mökillä jonka vuokraan. Riippuu ilmoista missä on lämmintä silloin niin siellä vietän juhannusta.
Kommentit (22)
Ja sitten fillaroit takaisin hakemaan autosi.
Kunhan et ilmoita mihinkään mediaan, niin kivaa reissuu! Varmasti kivaa
Ota mukaan matkalukemiseksi Aapinen ja opettele edes alkeet oikeinkirjoituksesta.
Aja itäkautta alas VT5 - VT6 -reittiä, on rauhallisempaa liikenteen osalta eli turvallisempaa fillaroijalle.
Menee pyörästä kumi puhki...tai se pöllitään..mukavampaa ja nopeampaa liikkua autolla
Vierailija kirjoitti:
Menee pyörästä kumi puhki...tai se pöllitään..mukavampaa ja nopeampaa liikkua autolla
Autolla kulkiessa ei pääse nauttimaan kulkureitin maastosta ja luonnosta, siinähän ei periaatteessa näe kuin tien ja sen liikenteen. Pyöräilijällä on yleensä vakiovarusteena paikkaustarvikkeet, eli mikä ongelma sinulla velliperseellä on?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten fillaroit takaisin hakemaan autosi.
No ei kun kaveri ajaa sen takas.
Vierailija kirjoitti:
No vaihdan kumin. Otan kaksi sisäkumia mukaan varalle ja vaihdan sen sitten jossain jos puhkee. EI kumin vaihtamiseen mene kuin 10 minsaa. Lapissa on pyöräkorjaamoita harvassa joten toivottavasti ei fillari hajoa muuten mutta ei se yleensä hajoa, ajelen fillarilla muutenkin vuoden ympäri .
Sähköpyörällä voisin minäkin polkea suomen halki.
Varmaan kiva reissu tulee. Tuulet ovat käsittääkseni suotuisampi etelästä pohjoiseen kuin päinvastoin, mutta tuurista kiinni tietysti. Ottaisin kyllä paikkoja myös, koska kaksi puhkeamista voi käydä nopeastikin ja paikat ovat kevyitä. Saa tietty matkan varrelta, mutta joskus käy huono säkä.
Tulee varmasti hieno reissu. Mitä kaikkea aiot pakata matkaan ja onko sulla tavarat laukuissa ja jotain selkärepussa? Ite oon miettiny jotain pitempää reissua maantiepyörällä mutta reppu selässä ajaminen arveluttaa.
Kannattaa ottaa mukaan pyörän paikkaussetti! Voi tulla tarpeeseen.
Sisko miehensä kanssa pyöräili Turusta Savoon ja sieltä Rovaniemelle.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kiva reissu tulee. Tuulet ovat käsittääkseni suotuisampi etelästä pohjoiseen kuin päinvastoin, mutta tuurista kiinni tietysti. Ottaisin kyllä paikkoja myös, koska kaksi puhkeamista voi käydä nopeastikin ja paikat ovat kevyitä. Saa tietty matkan varrelta, mutta joskus käy huono säkä.
Toki otan paikkarasian mukaan, ei se paljon paina ja olen kyllä paikkaillut kumeja 30 vuoden ajan paljon.. Yritän pitää pyörän kevyenä kuitenkin etten ota liikaa tavaraa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulee varmasti hieno reissu. Mitä kaikkea aiot pakata matkaan ja onko sulla tavarat laukuissa ja jotain selkärepussa? Ite oon miettiny jotain pitempää reissua maantiepyörällä mutta reppu selässä ajaminen arveluttaa.
Oon eri, mutta nykyäänhän on muotia bikepacking eli laitetaan pussukoita runkoon ja ympäri pyörää. Onnistuu siis maantiefillariinkin varmast.i
Vierailija kirjoitti:
Takana on kaksi laukkua ja edessä myös. Sadetakki ainakin ja housut. Työkaluja ei tarvii kuin jakoavain, sellainen työkalu jolla saan ulkorenkaan irti jos pitää vaihtaa sisäkumi ja kuusiokoloavain. Niillä saan renkaan irti. Varavaatteita, yks huppari laukkuun, 4 t- paitaa, kalsareita 5-6, sukkia 5-6 ja pyyhe. Varahousut myös. Vesi painaa, sitä 3 litraa ja ostan sitten lisää kuppiloista matkan varrelta.
Parasta on se, että kesällä sää suosii ulkoilua. Pyöräilykin toimii hyvin, joten tekemistä riittää. Kyllä elämässä pitää olla tällaisia vaihtelevia, mieleen jääviä hetkiä. Tsempiä vaan!
Katsastan majoitus paikkoja parhaillaan. Se on 125 km poljettava ekana päivänä Inariin.
Inarista saariselälle 70 km ja sitten sodankylään 128 km. Aion polkea myös yöllä Ja poiketa rukalla jossa yövyn kaks yötä.
Jännittävä tää sun aikomusblogi