Onko kellään odottajalla pulssi noussut reilusta?
Heippa,
Kirjoitin tänne aiheesta jo aiemmin, mutta yritän nyt uudestaan jos kellään olisi kokemusta.
Eli ensimmäistä odotan Rv 15+3 ja muutamana päivänä olen huomannut tavallista korkeamman leposykkeen. Kun tänään sitten oikein mittasin oli leposyke 119. Minun normaali leposyke on alle 50.
Nyt se on illan ajan ollut tasaisesti 99-115. Onko kellään muulla todettu vastaavaa ja minkälaista hoitoa teille suositeltiin? Itsellä töissä vähän vajaa miehitys ja ylitöitä on tullut painettua vaikka levätäkin pitäisi...
Kiitos etukäteen kaikille jotka viitsivät vastata! :)
Kommentit (3)
...tkjuniorille vastauksesta! Tuo tieto helpotti jo kovasti.
Mukavaa kesän alkua sinulle!
:) pikkuplaneetta
ja onnellista odotusaikaa!
Niin kuin jo aiemminkin kirjoitin, niin kannattaa puhua neuvolassa asiasta, vaikka se ei välttämättä sen vakavampaa ole.
:)
eli ekassa raskaudessa mulla nousi nimenomaan leposyke just johonkin 120 paikkeille ja yleensä olin sitä ennen istunut tai levännyt rauhassa. Tää alko joskus puolivälissä raskautta. Kaikista kiusallisinta siinä oli just se, että tunsin sen tosi voimakkaana ja samaan aikaan oli pientä vapinaa. Se kesti aina 15-30min.
Puhuin siitä terkkarille ja kävin EKG:ssä pari kertaa mut niissä ei mitään ihmeellistä ollut.
Loppuraskaudessa sain sitten vielä lähetteen äitipolille, jonka jälkeen mulle laitettiin yhden vuorokauden ajaksi EKG Holter-seuranta. ELi sellaset sydänkäyrä-läpyskät pitkin yläkroppaa ja niihin kuuluva mittari. Sen kans olin sit tosiaan vrk:n ja mun piti kirjata ylös kaikki mitä mä sinä aikana tein. Sit kun sen tulokset purettiin, niin ei niissä ollut mitään ihmeellistä.
Mulle vaan sanottiin, että se on ns.normaali häiriö elimistössä raskauden aikana. Elimistöhän joutuu tosi koville kun joutuu pumppaamaan verta kahden ihmisen edestä ja muutenkin kaikki elintoiminnot lähes tuplaantuu.
Jos ei sullakaan muuta vaivaa siihen liity, niin ei varmaankaan tarvitse olla huolissaan. Mutta kannattaahan siitä neuvolassa puhua, jos se jatkuu. Tsemppiä!