Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähiapteekki tilasi talvella mulle yhtä lääkettä valikoimiinsa, nyt lopetin sen käytön

Vierailija
19.04.2026 |

Menin siis joku aika sitten kysymään sitä ja niillä ei ollut sitä valikoimissa kun ei kai ole kovin "suosittu". Farmaseutti sanoi että seuraavalla kerralla on, tilaavat sitä varastoon. No nyt mä lopetin sen käytön ja niillä varmaan makaa siellä se 3kk paketti lääkettä mitä en koskaan (kai) mene hakemaan :(

Tällaista tänään mielessä ihmisellä joka kokee syyllisyyttä suunnilleen pelkästä olemassaolostaan😅

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei tilata "valikoimiin" sellaista kallista lääkettä, jota ei muut käytä ja jossa on hyvin lyhyt käyttöaika. Ne tilataan suoraan henkilön nimellä vain hänelle annos kerralla. Jos kyseessä on kuitenkin kohtalaisen tavallinen lääke, siinä voi olla sen verran pitkä käyttöaika, että joku muu ehtii ostaa sen. 

Unohda syyllisyys muutenkin.

Vierailija
2/4 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lääkkeeni pitää aina tilata erikseen. 3 kuukauden satsi maksaa tonnin verran (itse saan ne 4,50 "kuittimaksulla"). Ainakin viimeksi ilmoittivat, että minulla on viikko aikaa noutaa lääkkeet, sen jälkeen ne palautetaan tukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Kävin tilaamassa koiralle lähiapteekista sellaisen suuhuuhteen hampaanpoiston jälkeen, mutta kävinkin hakemassa sen samana iltana toisesta apteekista jossa sitä oli valmiina, kun ajattelin että tarvitsee sen nopeammin kuin seuraavana päivänä. En ole kehdannut enää mennä lähiapteekkiin jos ne vielä vuosia myöhemmin muistaa, etten hakenut sitä 😅 

Vierailija
4/4 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lääkkeeni pitää aina tilata erikseen. 3 kuukauden satsi maksaa tonnin verran (itse saan ne 4,50 "kuittimaksulla"). Ainakin viimeksi ilmoittivat, että minulla on viikko aikaa noutaa lääkkeet, sen jälkeen ne palautetaan tukkuun.

Minä saan tilata syöpälääkettäni aina vain kuukauden annoksen kerrallaan, ja sovimme joka kerta erikseen milloin milloin se tilataan ja milloin tulen lunastamaan sen. Apteekki ei voi palauttaa erikoiskorvattavaa lääkettä tukkuun. Lääkkeeni maksaa 6.000e/kk, Kela korvaa suurimman osan. Joskus voi tietysti käydä niin että kuolenkin heti kun olen pyytänyt että tilaavat lääkkeen ja ennen kuin ehdin seuraavana päivänä hakea sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän