raskaaksi keskenmenon jälkeen
onko kellään kokemusta, että olis tullut heti keskenmenon jälkeen raskaaksi? mistä viikkoja ruvetaan laskemaan? vai saako viikot selville ainoastaan ultran avulla?
meillä kun ei yksityiseen ultraankaan pääsis kun 3 viikon päästä. niin mieluummin odotan neuvolan ultraan pääsyä. ei auta kuin odotella!
Kommentit (5)
Mä tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen (km rv 6) ja laskin viikot siitä ekasta vuotopäivästä. Plussatestin taisin tehdä 4+3 vkolla. Kävin alkuraskauden ultrassa 7+ viikolla ja siellä koko vastasi viikkoja, joten itselläni keskenmenon jälkeinen kierto oli ihan normaali. Useastihan keskenmenon jälkeen kierto saattaa venähtää muutaman päivän pidemmäksi.
-Ultsi + Lahja 22+0-
jos lasken viikot ensimmäisestä vuotopäivästä niin viikkoja olisi nyt 8+1 (minulla myös keskenmeno rv6). viikko sitten neuvolassa yrittivät katsoa ultralla, mutta ultralaite on niin vanha ja minulla taaksepäin kallistunut kohtu, että toivottavasti siinä on ne syyt miksi mitään ei näkynyt.
Mulla kokemusta tuulimunaraskaudesta, joka hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä rv9. Ennen uutta yritystä piti odottaa yhdet kuukautiset ja noin neljän viikon päästä raskaushormoni kontrolloitiin verikokeella. Sillä varmistettiin, että uusi plussa on varmasti uusi eikä jostain syystä koholle jääneen hormonin tuotos. Voi olla, että tilanne on eri noin varhaisessa keskenmenossa eikä mitään kontrolleita tehdä...?
Eli ei menkkoja km jälkeen. Meidän kunnassa pääsin alkuraskauden ultraan rv 8 muistaakseni, jossa lääkäri katsoi mulle lasketun ajan. Olis stemmannut parin päivän säteellä ekaan km vuotopäivään.
Kihara 32+6 ja Pirpana
Mulla oli keskenmeno ennen tätä raskautta, mutta välissä oli yhdet kuukautiset joten sinänsä minun oli helppo laskea viikot. En kyllä tiedä miten sun tapauksessa lasketaan. Ehkä on syytä odottaa ultraa.
Jostain luin, että on helppo tulla raskaaksi keskenmenon jälkeen. Näin ainakin minulle kävi. Sitä ennen yritettiinkin yli vuosi.